Het paard in kwestie kan onder het rijden in eens naar rechts of Lings gaan en bij enig correctie gaat het paard heftig in protest door hoog te steigeren en daardoor wil de eigenaar er niet meer op en ik zie het zelf ook niet zitten. Probleem is alleen dat hij nogal sensibel is en zeker niet ergens terecht moet komen met een ruiter die hem wel even zal fixen want ik ben bang dat hij dan echt over de rooie zal gaan.
Heeft iemand tips? In de omgeving van Epe (tussen zwolle en Apeldoorn in) zou helemaal super zijn
paard is verder gezond verklaard er zijn foto,s gemaakt ,kraker zadelmaker tandarts enzv is er allemaal bij geweest
Kun je wat meer info geven? Hoe oud is het paard, hoe lang wordt het al gereden? Wanneer zijn deze problemen onstaan?
En wat zou je (of in dit geval de eigenaar) willen van een trainer? Heb je een bepaalde methode in gedachte die je aanspreekt of maakt dat allemaal niet zo veel uit?
Xen.ia Roode.rs rijd probleempaarden, horse extre.me heet haar bedrijfje volgens mij
xxieslady
Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-14 01:15
Natuurlijk het paard is 6 jaar oud en het paard is met 3 jaar oud beleerd onder het zadel door drukte is het paard een poos stil komen te staan nu een paar maand later is dit weer rustig opgepakt, is het begin ging dit erg goed en was erg braaf , later begon het paard steeds meer in protest te komen ,word je boos word zij nog vele maler bozer en begint heel hoog te steigeren en ook wel is een boktje te geven ,zelf de instructeur wist er geen raad meer mee...
Hallo. Ik lees toevallig je oproep en weet misschien wel iemand die je hulp kan bieden. ze zal eerst bij je komen om de pproblemen in te schatten. Ze heeft zelf meerdere paarden van de slacht gered die te gevaarlijk waren. Ze mocht ze zelfs niet kopen, maar met enig doorzettingsvermogen tog gelukt. Dieren houden een verleden maar knappen stuk voor stuk op. Het gaat niet van de een op de andere dag. Ze kijkt ook naar de combi ruiter en paard en leert jullie samenwerken als een team. Mocht je info willen stuur me een pb. Iets verder dan epe. Klein bedrijfje met de volle aandacht aan huis.
Bel Jessica Krul eens. Zij zit in Nunspeet. Ze zal het dier niet zelf corrigeren, maar dit samen met de eigenaar doen. Zo heb je er ook op de lange termijn zelf plezier van. 0341-263037 of info@debontewieven.nl
Equinova bij Nicky Star, heel erg paard vriendelijk (niet zoals ze bij sommige stallen het paard willen 'breken') Zal getraind worden volgens methode Emiel Voest. Zit alleen niet bij jullie in de buurt maar voor goede training zou ik dat er wel voor over hebben.
Ik zou zeggen laat een GOEDE zadelmaker eens komen, omdat het paard enige tijd niet bereden is. Jonge paarden veranderen heel snel.
Precies! Mijn advies: laat het zadel door een deskundige controleren op pasvorm; zou zomaar de oorzaak van alle problemen kunnen zijn. ... en niet iedere zadelverkoper is zadeldeskundig!