touwhalster bestelling: fiador knoop kapot!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyIris

touwhalster bestelling: fiador knoop kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:02

Hallo!
Ik ben vorig jaar gestart met wat touwhalsters knopen voor vrienden, en het leek mij leuk om een centje bij te verdienen, dus heb ik gewoon door geoefend en mijn knopen correcter gemaakt en een fiadorknoop geleerd via youtube (https://www.youtube.com/watch?v=btTKdT_no50)
Ik ben in Juni begonnen met touwhalsters knopen op bestelling. Ik heb nog nooit klachten gehad over de fiadorknoop die ik maakte, ook niet van de halsters van al lang geleden, maar nu dus wel...
Iemand zijn touwhalster is los aan de fiadirknoop. Nu woont ze niet ver, dus heb ik gezegd dat ik het wel wil komen maken. Maar dan wil ze er dan nog een gratis clip met veren bij omdat het kapot is gegaan... Ik weet dat klant koning is, maar ik vind dat ze al blij mag zijn dat ik het wil komen maken...
wat is jullie mening? En iemand die nog al problemen heeft gehad met de knoop of misschien toch een betere site weet?

Alexandra_

Re: touwhalster bestelling: fiador knoop kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:03

Ik vind wel dat je de clip erbij mag geven; jij heb de knoop dan op de een of andere manier niet goed gemaakt.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:08

Je gaat het touwhalster repareren, dat lijkt mij een nette service. Op dat moment kun jij waarschijnlijk ook zelf zien of er iets mis was met het halster. Een cadeautje mag, maar moet natuurlijk niet. Zeker als er om gevraagd wordt :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:09

Ik zal eerst eens kijken hoe het kapot is gegaan!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:10

En mensen die vragen..... Die worden....

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:11

Ik zou eerst eens gaan beoordelen wat er precies mis is en hoe het halster er uit ziet.
Want jij kan via een bericht niet zien of deze persoon bv het halster met weer en wind gebruikt heeft/er een deel touw versneden/beschadigd is..
Als jij al aanbiedt het te herstellen voor haar, hoef je naar mijn mening niet nog iets extra's te doen. Wil je het doen is, is het je eigen keuze en geen plicht.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:12

Ik vind het gewoon heel bot en heel vreemd..
Ze ging er meteen vanuit dat ze de veren erbij kreeg. En net nu wou een vriendin van haar enkel een verenclip bestellen, zonder halster. Als die vriendin die bestelling af zegt, hoop ik gewoon niet dat ze het expres hebben kapot gemaakt voor een gratis verenclip voor de vriendin, daarvoor vrees ik wat.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:15

Oké! Ik zal inderdaad eerst kijken hoe het halster kapot is gegaan, dat zal het beste zijn. Als ik een fout had in de knoop zal ik die wel vinden normaal !

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:21

Ik vind het hondsbrutaal dat ze nog dingen erbij gaat vragen. Jij investeert tijd en moeite om het te repareren. Daar mag degene blij mee zijn. Hoe lang is dat halster in hun bezit? Een maand? Drie maanden? Een half jaar? Een jaar? Drie jaar?
Ga je even verdiepen in de garantie die je hebt op aangeschafte spullen. Dek jezelf juridisch in. Kan me voorstellen dat je er geen zin in heb gehad omdat dit een leuke bijverdienste was. Maar als klanten zo uit de hoek komen, ga je maatregelen moeten treffen.

De klant is idd koning. Maar jij bent keizer. En sommige klanten ga je het nooit naar hun zin maken. Dus stel voor jezelf grenzen in wat je wilt doen om een klant tevreden te stellen. Ze kunnen je namelijk financieel uitkleden. Of het iig proberen. Stel je grenzen. Ongeacht wat het doet voor je reputatie....

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:28

Cassidy schreef:
Ik vind het hondsbrutaal dat ze nog dingen erbij gaat vragen. Jij investeert tijd en moeite om het te repareren. Daar mag degene blij mee zijn. Hoe lang is dat halster in hun bezit? Een maand? Drie maanden? Een half jaar? Een jaar? Drie jaar?
Ga je even verdiepen in de garantie die je hebt op aangeschafte spullen. Dek jezelf juridisch in. Kan me voorstellen dat je er geen zin in heb gehad omdat dit een leuke bijverdienste was. Maar als klanten zo uit de hoek komen, ga je maatregelen moeten treffen.

De klant is idd koning. Maar jij bent keizer. En sommige klanten ga je het nooit naar hun zin maken. Dus stel voor jezelf grenzen in wat je wilt doen om een klant tevreden te stellen. Ze kunnen je namelijk financieel uitkleden. Of het iig proberen. Stel je grenzen. Ongeacht wat het doet voor je reputatie....

+1 thanks Cassidy ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:33

CrazyIris schreef:
En iemand die nog al problemen heeft gehad met de knoop of misschien toch een betere site weet?

De manier van opslag van het touwhalster is bepalend of de fiador knoop blijft zitten of niet.

Kan het filmpje zo snel niet vinden hoe je het rope halter op moet hangen zodat de fiador knoop niet losgaat. Was van Parelli. Ga even zoeken, en anders kan misschien iemand je hier die link naar het filmpje geven....

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:39

Cassidy schreef:

+1
Mee eens!
Ik zou helemaal niks geven, gezien ze er al om vraagt krijg je natuurlijk argwaan van hoe en wat

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:44

Dankjewel iedereen! Laat het filmpje zeker zien, dan stuur ik het ook naar haar door. Ik heb haar al gezegd dat ze in het vervolg steeds een halstertouw aan het halster moet vastmaken.
Ik heb gestuurd naar haar dat ik kijk of ik een fout heb gemaakt of niet. Als ik duidelijk een fout zie, dan krijgt ze er een verenclipje bij.
En daarop stuurt ze terug: "stuur maar een foto hoe die knoop er uit zag voor die kapot is, dan zal ik zien of je een fout hebt gemaakt" het meisje in kwestie is 10 à 11 jaar denk ik, ze denkt precies echt dat ik achterlijk ben...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 22:48

Ik ben nog steeds op zoek naar het filmpje maar ga hem zeker plaatsen als ik hem vindt.

En heel gemeen gezegd: hoe serieus neem jij een 10 jarige? Ik zou even met de ouders gaan babbelen over haar extra eis.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:54

Super, dankjewel!
En niet echt serieus, ze dacht dat ze me kon overhalen door te zeggen dat het haar enige halster was...
Ik zal proberen nog haar ouders te contacteren, ik ken nog wel iemand die haar ouders misschien kent, dat is inderdaad ook nog een goed idee!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 18:47

HAR -> ED

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:50

Hoe lang heeft ze dat halster al?

Ik verkoop en knoop ook halsters,maar als mensen er in slagen om de fiadorknoop eruit te krijgen,is dat hun eigen probleem.
Zo had ik bv ooit iemand die beweerde dat ze het halster rond haar paard deed,het was niet goed dicht,viel op de grond en alle knopen waren eruit.....
Right.....

Haar gezegd dat zoiets onmogelijk is,en later las ik toevallig op een forum dat haar kleine broertje het halster in handen gekregen had en het leuk vond om de knopen eruit te halen.......

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 13:14

Echt nog niet zo lang, een maand ongeveer... En 2 dagen voor dat 'voorval' had ze me deze foto's nog gestuurd:
Dus de knoop zat echt nog wel goed...
Afbeelding
Afbeelding

Ik snap niet hoe ze die los heeft gekregen :(

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:17

Tja dat is het risico toch?
Bij een winkel moet je ook binnen een week a twee weken ruilen.

Zeg dat je hem vervangr of maakt eventueel maar zou haar geen extra dingen geven.. Volgens mij probeert ze er een slaatje uit te slaan

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:35

Ik zal ook echt niets extra's geven, kom op zeg.. Alleen al dat ze er om vraagt,als ze bij divoza een halster koopt waar de clip van kapot gaat zullen ze ook alleen dat oplossen, en haar echt geen touw erbij geven voor de 'geleden schade'. Nee hoor, knoop repareren als het echt een door jou gemaakte fout is, en als ze zelf aan het pulken geweest is mooi laten zoals het is: dat is geen garantie.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:40

Normaal reageer ik hier nooit op mar nu wel.
1. Hondsbrutaal dat ze zoiets durft te vragen...
2. Rustig gaan kijken hoe hij open is gegaan. Aan de dingen die je zij over haar denk ik dat ze zelf aan het prutsen is geweest.
Als dat het geval is lekker repareren en er niks meer aan doen.
Is hij echt kapot kan je het overwegen. Maar ik zou het persoonlijk niet doen. Dan krijgt ze toch een soort van haar zin.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:56

Heb je nog contact met de ouders kunnen krijgen?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 14:35

Nee, ik ben een week op kamp geweest net...
Ik heb haar nog gezegd dat ik het ging maken en nog wel ging zien. Daar heb ik geen antwoord meer op gehad. Dus ik zal wel zien of ik het krijg via een vriendin van haar om het te maken, of niet.

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:51

Als je het touwhalster zo in de kast smijt dan kan die idd los gaan zitten. Als je er een leadrope aanhangt moet het gewoon niet kunnen.