Wie heeft er ervaring met Rancho Marengo?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Wie heeft er ervaring met Rancho Marengo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 18:04

Er staat momenteel een adv op Bokt met een ( zo lijkt het ) een leuke pony van Rancho Marengo
Mijn mailwisseling met Rancho Marengo ontwikkelt zich nogal bijzonder omdat men eerst vraagt welk budget ik heb om een paard aan te schaffen alvorens informatie te willen geven over het de prijs enz. van het paard.
De motivatie hiervoor is dat men dan weet of ik wel voor het paard in aanmerking kan komen .........
Wie heeft hier wel eens een paard gekocht of contact gehad. Positief of negatief ? En heb je daarbij ook opgave moeten doen van je budget ?
Hetzelfde bedrijf zoekt ook opvangpaarden in een adv op Bokt en had dit paard bij een boer vandaan en het was een jaar niet bereden .Men was er na 2 dagen al een buitenrit mee wezen maken .
Hoor graag jullie ervaringen .

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:49

Wij zijn niet op buitenrit geweest maar na het rijden even met hem over de straat geweest, nog geen 100 m ;) . Als je ons even opzoekt op facebook kun je gerust de meningen krijgen van de oude én nieuwe eigenaren :o !

Rizette

Re: Wie heeft er ervaring met Rancho Marengo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 18:46

Dan deden de bewoordingen in jouw adv. toch wel heel anders vermoeden .
Bijzonder dat je nu via fb contact zoekt want ik zoek ervaringen met klanten van rancho marengo en geen berichten van de eigenaar .
Op facebook vind ik bij RanchoMarengo alleen maar veel paarden te koop .
Ben benieuwd naar ervaringen uit de eerste hand van Bokkers.

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:06

Beste mevrouw, ik weet niet wat u naam is, u heeft contact gehad met mijn dochter en ben nu toch even van mening te moeten te reageren. Wij hebben nog nooit 1 paard via bokt verkocht dus veel reacties zult u hierop hoogstwaarschijnlijk niet krijgen. U bent 1 van de redenen waarom wij nooit paarden via bokt verkopen. Het belangrijkste voor ons is dat onze paarden een permanent goed tehuis weer krijgen. Dat mijn dochter verwijst naar onze facebook pagina is niet meer dan normaal. U zou ook even op onze website kunnen kijken zodat u precies weet wat wij doen en weet waar u over praat. Dat wij vragen om het bedrag wat u eventueel zou willen uitgeven voor een paard / pony heeft een reden. Daarover kan ik u meer vertellen in een persoonlijk gesprek maar dit doe ik niet hier op bokt. U bent altijd welkom om bij ons een kop koffie te komen drinken en daarna een mening te vormen over hetgeen wij doen. U mag mij ook een pb sturen zodat ik u mijn telefoonnummer door kan geven. Sta u graag te woord. Met vriendelijke groet.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 19:43

Ik heb dit topic niet geopend om contact met u te hebben en het van u te horen , Contact met u of uw dochter heb ik gehad,. .
Ik zoek via dit topic ervaringen van andere klanten . U moet zich daarbuiten houden . Als er geen ervaringen zijn dan is dat jammer dan merk ik dat wel .

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 19:51

Succes dan maar !

duxiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:59

Rancho marengo doet super werk. Waar je geen negatief woord over kan zeggen. budget aangeven is toch niet slim?

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:08

Geen ervaring met paarden kopen via hun, maar weet wel dat ze leuke paardjes te koop aanbieden. Ze hebben toevallig een paard verkocht welke ik kon. ( en de info daarover klopte )

Misschien beetje apart dat ze naar je uitgave vragen, maar misschien krijgen ze veel onzin reacties waardoor ze nu eerst naar budget vragen alvorens ze meer info geven.

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:15

Youknowme schreef:
Geen ervaring met paarden kopen via hun, maar weet wel dat ze leuke paardjes te koop aanbieden. Ze hebben toevallig een paard verkocht welke ik kon. ( en de info daarover klopte )

Misschien beetje apart dat ze naar je uitgave vragen, maar misschien krijgen ze veel onzin reacties waardoor ze nu eerst naar budget vragen alvorens ze meer info geven.

Klopt helemaal, wij krijgen vaak reactie's van "pennymeisjes" die een paard voor 100 euro zoeken of gratis.
Hier steken wij liever geen tijd en energie in ..

enelya29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:22

Ik heb bij hun een pony gekocht.
Erg vriendelijke mensen en heel goede ervaring mee, en ze doen prachtig werk met het opvangen van *niet gewilde paarden*

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:24

Niks mis mee hoor, onverkoopbare paarden en ponys krijgen zo toch weer een goede kans.

StalNZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:58

Ik heb 5 jaar geleden een pony bij deze mensen gekocht. We hebben nog altijd af en toe contact en krijg zo nu en dan wat mee over de paarden die bij hun binnenkomen. Ze hebben het beste voor met hun paarden en vind het werk dat ze doen belangrijk en goed. Ik zou u adviseren een keer kennis te maken met de mensen achter rancho marengo! Alleen dan kunt u een goede mening vormen en of hun methodes passen bij uw beeld van paarden houden/trainen. Van mij krijgt rancho merango alleen maar lof voor het werk dat ze doen!

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:15

enelya29 schreef:
Ik heb bij hun een pony gekocht.
Erg vriendelijke mensen en heel goede ervaring mee, en ze doen prachtig werk met het opvangen van *niet gewilde paarden*

Helemaal mee eens! Ze doen super werk en kan alleen maar complimenten geven dat ze zo goed met paarden bezig zijn! +:)+

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 10:44

Leuk , krijg de positieve ervaringen via bokt en de negatieve via PB , krijg toch een aardig beeld van de aankoop en verkoop .

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:16

Zegt genoeg over de mensen die het via pb doen lijkt mij .... Hoop dat die mensen zich aangesproken voelen en het openbaar willen maken zodat wij hier onze lering uit kunnen trekken en er misschien iets aan kunnen doen. Mensen die een persoonlijk probleem met ons hebben graag openbaar of een pb naar ons en niet schijnheilig via pb.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:31

Ik wil op beide partijen even reageren. TS, het is normaal dat verkopers naar je budget vragen, stel dat ze een pony aan je laten zien en die 2000 euro boven je budget ligt dan is dit zonde van de tijd.

Aan de eigenaar van deze ranch, de TS vraagt om ervaringen van medebokkers en ik vind dat u daar negatief op reageert. Er zijn veel topics over handelaren en bedrijven en mensen willen toch graag ervaringen delen, zowel positief als negatief. U portretteert uw bedrijf nu negatief door in dit topic de TS af te branden. Uiteraard is een persoonlijk gesprek altijd beter maar als ik op google kijk en daarna via bokt uw reacties lees dan zou ik geen paard via uw bedrijf willen aanschaffen. Blijf positief en probeer eventuele irritaties via pb te behandelen, zodat uw bedrijf geen negatieve verhalen oproept via bokt en daarmee ook google.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:36

har166 schreef:
Ik wil op beide partijen even reageren. TS, het is normaal dat verkopers naar je budget vragen, stel dat ze een pony aan je laten zien en die 2000 euro boven je budget ligt dan is dit zonde van de tijd.

Aan de eigenaar van deze ranch, de TS vraagt om ervaringen van medebokkers en ik vind dat u daar negatief op reageert. Er zijn veel topics over handelaren en bedrijven en mensen willen toch graag ervaringen delen, zowel positief als negatief. U portretteert uw bedrijf nu negatief door in dit topic de TS af te branden. Uiteraard is een persoonlijk gesprek altijd beter maar als ik op google kijk en daarna via bokt uw reacties lees dan zou ik geen paard via uw bedrijf willen aanschaffen. Blijf positief en probeer eventuele irritaties via pb te behandelen, zodat uw bedrijf geen negatieve verhalen oproept via bokt en daarmee ook google.

Ik kan hier alleen maar in meegaan :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:31

Ik kan ook alleen maar meegaan met jouw post har166.

Daarbij wil ik nog even vermelden dat spel-, stijl- en grammaticale fouten in een (verkoop)tekst de klant ook kunnen afschrikken. Dan nog de negatieve toon erbij en het plaatje is compleet. Doe met deze tip wat je wil!

tamara1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:48

Ik snap niet zo goed waar TS heen wil. Het is heel normaal dat iemand om budget vraagt. Denk in deze dat TS dit bedrijf afbrand en niet andersom. Bedrijf heeft TS zelfs uitgenodigd om een kop koffie te komen drinken en een persoonlijke toelichting te geven ! Ben van mening dat je pas een mening kunt geven over iets of iemand als je persoonlijk weet waar je over praat. Deze mensen doen alles voor hun dieren ! Redden paarden waar niemand zich meer raad mee weet en zorgen er voor dat ook deze paarden weer een goed plekje krijgen ! Dit bedrijf MOET geen paarden verkopen. Mensen en dieren worden er EERLIJK en met RESPECT behandeld. Het is makkelijk om mensen in negatief daglicht te plaatsen om wat voor reden dan ook. Maar doe dit niet als je mensen persoonlijk niet kent. Als iemand problemen heeft met dit bedrijf, neem contact op met de eigenaren. Ik ben er 100 % van overtuigd dat men iedereen netjes te woord staat en daarbij mens en dier in hun waarde laat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:08

De felle reacties die positief zijn over dit bedrijf verbazen me eigenlijk. En veel van mensen die pas net op bokt zijn of al langer maar nagenoeg geen berichten hebben. Ik ken het bedrijf of ts verder niet maar ik begrijp wel dat er een topic geopend wordt met een vraag over goede en slechte ervaringen. Zoals er zoveel topic geopend worden met een zelfde vraag over andere bedrijven. Het kan je behoeden van een nare ervaring.

Juist als zo fanatiek positief gereageert wordt zou bij mij er een lampje gaan branden. Misschien wel onterecht maar ik denk dan altijd waarom moet je zo je best willen doen om goed gevonden te worden. Als je goed bent zou je toch voldoende zelfvertrouwen moeten hebben om eventuele negatieve verhalen aan te kunnen.

Ook websites waar alleen maar heel erg positieve jubelende reacties op staan en geen enkele negatieve geven mij vaak juist een onbetrouwbare indruk. Waarschijnlijk een onjuiste aanname maar ik geloof namelijk niet dat er nooit iets slechts over een bedrijf gezegd wordt. Zeurpieten heb je namelijk altijd wel.

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:16

Zou zeggen, neem contact op, kom gewoon langs, dan kan iedereen met eigen ogen zien en dan een mening geven. Dit is dan ook mijn laatste reactie op dit onderwerp. Het is goed zo. Maar laat iedereen gewoon in zijn / haar waarde.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:26

TS, ik weet niet of ik al deze positieve reacties zou geloven eerlijk gezegd. Het is mij te toevallig dat ze maar 1 post hebben (of weinig).

Ik vind het overigens raar dat de verkopende partij vraagt wat het budget is. Dat gaat imo een verkoper niks aan. Ik vind het een beetje omgekeerde wereld. TS is geïnteresseerd in 1 paard en ze wil daar de prijs van weten. Waarom moet dan kenbaar gemaakt worden wat ts over heeft voor een paard? Dat is volgens mij de tweede stap als de prijs te hoog is.

Als ik zelf het budget zou moeten zeggen, zou ik denken dat de prijs wellicht omhoog wordt gegooid als ik een ruim budget aangeef. En andere paarden aanbieden naar aanleiding van een budget, zou ik als vervelend ervaren. TS vraagt toch niet voor niks om de prijs van het desbetreffende paardje?

Overigens vind ik de reactie van dat ze geen tijd willen investeren in penny's erg raar. Ik snap dat het vervelend is, maar dat is het risico. En bovendien zijn de verkopers op deze manier meer tijd kwijt lijkt me..

TS weet je al wat je doet?

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:32

Ben het geheel met karuna en zap eens, ik had gelijk hetzelfde gevoel en ook ik ken de stal en ts niet dus daar kan ik geen menig over geven.

Alleen positieve reacties vind ik ruiken naar een addertje onder het gras en zou dus echt op mijn hoede zijn want dat is gewoon niet reeel en ik heb het ook nog nooit meegemaakt dat een verkoper naar mijn budget gevraagd heeft als ik een vraagprijs en info voor een paardje opvraag via mail bij de verkoper. Dat komt voor mij dus ook echt raar over, krijg dan het gevoel dat de vraagprijs van het budget af hangt?
Als ik de vraagprijs weet kan ik zelf wel bepalen of het paard in mijn aankoop budget gaat passen of niet.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 13-07-14 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

chrilmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:41

Voor de mensen die deze reactie's niet begrijpen :

Wij hebben dit topic op onze facebook geplaatst met de tekst erbij, Als iemand zich geroepen voelt om hier op te reageren. Waarschijnlijk zijn er veel van onze klanten het niet met TS eens en hebben bokt aangemaakt om hierop te reageren ...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:21

chrilmi schreef:
Voor de mensen die deze reactie's niet begrijpen :

Wij hebben dit topic op onze facebook geplaatst met de tekst erbij, Als iemand zich geroepen voelt om hier op te reageren. Waarschijnlijk zijn er veel van onze klanten het niet met TS eens en hebben bokt aangemaakt om hierop te reageren ...

Ik dacht dat u niet meer zou reageren...