Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:48

Stal Wouters adverteert voor 160,- kale stalhuur. Vlas of gehakseld stro moet bij hen worden afgenomen. Ik heb begrepen dat je nog een redelijk stuk over de dijk moet voor je bij de Gaasperplas bent en dat de stal nogal een rommeltje is.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:17

Ik kwam laatst weer eens een nieuwe naam tegen.... Iemand bekend met de Belthoeve?

Rivendell

Berichten: 6850
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:25

Wouters heeft ook stenen paddocks. Vanaf hem is het een flink stuk rijden over de weg naar de gaasperplas.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:51

DromenLies schreef:
Ik kwam laatst weer eens een nieuwe naam tegen.... Iemand bekend met de Belthoeve?


Mij niet bekend, te ver buiten de regio als je geen auto ter beschikking hebt... -O-

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:17

Ja heb het al gevonden. Is zelfs met auto nog te ver tenzij je 1,5 uur per dag in de auto wilt zitten...

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 21:19

Ja, zowel Belthoeve als Wouters liggen beide een behoorlijk eind van Amsterdam vandaan -O-

Ik ben nog een beetje aan het rondkijken. Ik dacht dat ik er uit was, maar ik heb net weer andere goede opties gezien. Het is toch grappig hoe je prioriteiten verschuiven. Een tijd terug dacht ik dat het belangrijkste was dat paarden zoveel mogelijk buiten komen en zo weinig mogelijk op stal staan, nu vind ik het toch veel belangrijker mijn paard heel te houden, en dat ik op een stal sta waar de pensioneigenaren paardenmensen zijn, die zich verantwoordelijk voelen voor de paarden. Veel buiten staan staat voor mij nu wat verder op de lijst, punt 1 is dat er verantwoord wordt omgesprongen met je paard en je niet ineens je paard kapot aantreft als je s'avonds op stal aankomt.

Het viel me bij het opnieuw zoeken wel op dat er toch best wat stallen in oudekerk ad Amstel zijn- zowel grotere pensionstallen als privestallen :) Het is wel 20 minuten met de auto, maar dat is bij nader inzien best te overzien.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 08:00

Hinke schreef:
Het is toch grappig hoe je prioriteiten verschuiven. Een tijd terug dacht ik dat het belangrijkste was dat paarden zoveel mogelijk buiten komen en zo weinig mogelijk op stal staan, nu vind ik het toch veel belangrijker mijn paard heel te houden, en dat ik op een stal sta waar de pensioneigenaren paardenmensen zijn, die zich verantwoordelijk voelen voor de paarden. Veel buiten staan staat voor mij nu wat verder op de lijst, punt 1 is dat er verantwoord wordt omgesprongen met je paard en je niet ineens je paard kapot aantreft als je s'avonds op stal aankomt.

Het viel me bij het opnieuw zoeken wel op dat er toch best wat stallen in oudekerk ad Amstel zijn- zowel grotere pensionstallen als privestallen :) Het is wel 20 minuten met de auto, maar dat is bij nader inzien best te overzien.


Veel buiten staan gaat niet gelijk op met een kapot paard hoor! Dat is veel al kudde afhankelijk heb ik het idee.
Mijn pony staat 24/7 in een kudde buiten. Ja hij speelt en heeft wel eens een wondje. Maar het is een paard....
Gelukkig is de sociale controle bij ons door iedereen heel goed en worden bijzonderheden altijd vrijwel binnen een uur gemeld.
Dus ik zou het zeker niet over 1 kam scheren.
Ouderkerk ad Amstel heeft idd aardig wat stallen. Ik sta naar niet ver vandaan.
Succes met je zoektocht.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:55

Dat zegt ze toch ook niet? Maar na de ervaring die zij heeft begrijp ik wel dat je prioriteiten verschuiven. Ik ben zeker voor zoveel mogelijk buiten maar niet tegen elke prijs. Op de vorige stal van mijn vriend werden twaalf paarden op een stukje kale wei gegooid. Ondeugdelijke afrastering en een kudde waarin één paard rondloopt dat niet matcht met de rest. Mijn vriend heeft zijn paarden eraf gehaald en kort daarna waren er twee kreupel geschopt. Het idee dat elk paard maar in elke kudde past is zeker niet zo. Zeker paarden waar veel bloed in zit kunnen heftig reageren.
Bij mij op stal laatst een Fjord met zijn been in het hek van de paddock. Paard bleef redelijk rustig. Overkomt mijn arabier dat dan kun je er donder op zeggen dat ze binnen no time het hele hekwerk eruit rukt, met alle schade aan haar tot gevolg. Dat is gewoon een ander karakter.
Dus ja, veiligheid komt bij mij ook steeds hoger op het prioriteiten lijstje. Je hebt weinig aan een kreupel paard dat lekker veel buiten komt :+
En dan heb ik het nog niet over het financiële plaatje als je paard (niet die van mij) ook nog eens flink veel geld waard is.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 15:59

Mijn bescheiden conclusie is dat in de regio Amstelveen/Uithoorn/Aalsmeer/Ouderkerk geen enkele stal voldoet. En de prijs/kwaliteit verhouding is daarbij natuurlijk om te huilen.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:07

Ik denk ook dat het goed is dat de prioriteit verschuift. Ik heb de afgelopen jaren bij heel wat stallen gekeken en een paar ook gestaan. En door die ervaringen zijn mijn prioriteiten ook verschoven. En ik merk dat dat bij steeds meer mensen om me heen gebeurd. Hopelijk veranderd dat de mentaliteit aan de andere kant ook.

Ik had vroeger echt de prioriteit dat weidegang en een heel goede (complete) verzorging belangrijk waren. Kwa luxe wilde ik alleen een toilet en stalsfeer boeide me niks. Tegenwoordig vind ik na een paar slechte ervaringen stalsfeer heel belangrijk en doe ik het kwa verzorging allemaal liever zelf.
Die verschuiving zorgt er voor dat ik nu in zomer heen verhuis en voor de winter ergens anders heen. Goeie stalling in de buurt vinden is inderdaad lastig.

Gulpje

Berichten: 8076
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:17

Hinke schreef:
Ja, zowel Belthoeve als Wouters liggen beide een behoorlijk eind van Amsterdam vandaan -O-

Ik ben nog een beetje aan het rondkijken. Ik dacht dat ik er uit was, maar ik heb net weer andere goede opties gezien. Het is toch grappig hoe je prioriteiten verschuiven. Een tijd terug dacht ik dat het belangrijkste was dat paarden zoveel mogelijk buiten komen en zo weinig mogelijk op stal staan, nu vind ik het toch veel belangrijker mijn paard heel te houden, en dat ik op een stal sta waar de pensioneigenaren paardenmensen zijn, die zich verantwoordelijk voelen voor de paarden. Veel buiten staan staat voor mij nu wat verder op de lijst, punt 1 is dat er verantwoord wordt omgesprongen met je paard en je niet ineens je paard kapot aantreft als je s'avonds op stal aankomt.

Het viel me bij het opnieuw zoeken wel op dat er toch best wat stallen in oudekerk ad Amstel zijn- zowel grotere pensionstallen als privestallen :) Het is wel 20 minuten met de auto, maar dat is bij nader inzien best te overzien.



Ik sta op zo'n stal, op 30 minuten van Amsterdam af :)
Mijn stalbaas houdt de paarden scherp in de gaten en was zelfs zo lief om mij én paard 2 jaar geleden laat op de avond naar Utrecht te brengen toen het misging met hem. Top!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:09

In t gooi heb je natuurlijk sowieso al veel meer ruimte en betere uitrijmogelijkheden dan in de regio die ik eerder noemde. En de prijzen zijn al iets acceptabeler. Helaas is het voor mij niet te bereiken aangezien ik geen auto heb.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:14

Nikass schreef:
Stal Wouters adverteert voor 160,- kale stalhuur. Vlas of gehakseld stro moet bij hen worden afgenomen. Ik heb begrepen dat je nog een redelijk stuk over de dijk moet voor je bij de Gaasperplas bent en dat de stal nogal een rommeltje is.


Mijn verzorgpony staat op Wouters, en het stuk langs de dijk valt ontzettend mee...

Ik bedoel, het in nog geen 950 meter, dat is ongeveer 10 minuten stappen dan ben je in een prachtig recreatie gebied. Tevens kan je prima draven langs die weg, met of zonder ijzers.

Daarbij is de stal echt geen rommeltje, daar zorgen we samen met de mensen op stal voor. Er is altijd wel iemand die even de poetsplaats aanveegt en de eigenaar veegt zelf altijd de gangen aan na het voeren.

Het is niet het allerschoonst nee, maar het is een echte doe het zelf stal en de meeste mensen zijn hartstikke aardig

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:29

Ik ben er zelf niet geweest, dus over Wouters kan ik niet oordelen. Wat mij opvalt bij vrijwel alle stallen waar ik geweest ben in Amstelveen/Ouderkerk en omstreken is dat de veiligheid te wensen overlaat. Hekjes waar paardenbenen in vast kunnen blijven zitten, scherpe hoeken of uitsteeksels, rommel op het terrein of zelfs in de rijbanen enz enz
En dan heb je nog de niet altijd zo deskundigheid van het personeel, hoe ze met je paard om gaan. Daarom zou ik mijn paard het liefst aan huis hebben, dan ben je van al dat geneuzel een keer af ;)

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 22:53

Nikass schreef:
Ik ben er zelf niet geweest, dus over Wouters kan ik niet oordelen. Wat mij opvalt bij vrijwel alle stallen waar ik geweest ben in Amstelveen/Ouderkerk en omstreken is dat de veiligheid te wensen overlaat. Hekjes waar paardenbenen in vast kunnen blijven zitten, scherpe hoeken of uitsteeksels, rommel op het terrein of zelfs in de rijbanen enz enz
En dan heb je nog de niet altijd zo deskundigheid van het personeel, hoe ze met je paard om gaan. Daarom zou ik mijn paard het liefst aan huis hebben, dan ben je van al dat geneuzel een keer af ;)


Zo heftig!! Ook dat heb je bij ons niet, maargoed we hebben dan ook een wachtlijst, zal niet voor niks zijn.
En eh. Paarden aan huis is geen garantie dat je dat niet hebt he ;) kan altijd wat gebeuren terwijl je er even niet bent....

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 23:35

Nikass schreef:
Ik ben er zelf niet geweest, dus over Wouters kan ik niet oordelen. Wat mij opvalt bij vrijwel alle stallen waar ik geweest ben in Amstelveen/Ouderkerk en omstreken is dat de veiligheid te wensen overlaat. Hekjes waar paardenbenen in vast kunnen blijven zitten, scherpe hoeken of uitsteeksels, rommel op het terrein of zelfs in de rijbanen enz enz
En dan heb je nog de niet altijd zo deskundigheid van het personeel, hoe ze met je paard om gaan. Daarom zou ik mijn paard het liefst aan huis hebben, dan ben je van al dat geneuzel een keer af ;)


Ik kan mij (helaas) heel erg vinden in je post. Dat is precies hoe ik het ook zie. Toch heb ik nog altijd een beetje hoop om wel een stal te vinden rond Amsterdam waar ik wel mijn paard heel kan houden, en waar ze mijn supermakke rustige bomproofe paard niet het wildste gevaarlijkste en woeste projectiel vinden dat ze ooit hebben mee gemaakt. Maar ik durf mijn paard voor de komende tijd dus niet meer in a'dam neer te zetten, iig voor zolang de blessure nog zo vers is, omdat ik het gewoon niet meer aandurf. Ze staat nu in het noorden van nl, op een plek waar ik mijn paard wel voor 100% vertrouw.
Ook van een aantal anderen heb ik idd wel nare verhalen gehoord van paarden die in hekken vast komen te zitten, ed.
Uiteraard kan er altijd wel wat met je paard gebeuren, maar toen ik nog thuis woonde hadden we de paarden wel aan huis en daar gebeurden de dingen die ik nu in de afgelopen jaren mee maak echt niet....

Toch hou ik hoop, en ga ik nu gewoon wat verder weg zoeken, in ouderkerk bv :D Maar wel pas als we wat verder in het revalidatieproces zijn.


@fluffyfox kan je mij eraan herinneren; waar stond jij ook alweer?

@gulpje dat klinkt goed :)Die 30 min. - vanaf waar reken je dat? Ik zit zelf aan de kant van diemen.

@Toothless klinkt goed!!

@veulen84 goede sfeer vind ik ook wel fijn ja :j Ik kan me overigens een topic herinneren van jou waar je zelf een pensionstal wilde beginnen- klopt dat?

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 00:40

Hinke schreef:
@veulen84 goede sfeer vind ik ook wel fijn ja :j Ik kan me overigens een topic herinneren van jou waar je zelf een pensionstal wilde beginnen- klopt dat?


Klopt, maar afgeketst omdat de gemeente ook bouwblok hanteerde voor grote zandpaddocks. En dat was op die plek dus niet mogelijk.
Ik zou het nog steeds heel graag willen en als ik de plek vind...

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 14:47

fluffyfox schreef:
Nikass schreef:
Ik ben er zelf niet geweest, dus over Wouters kan ik niet oordelen. Wat mij opvalt bij vrijwel alle stallen waar ik geweest ben in Amstelveen/Ouderkerk en omstreken is dat de veiligheid te wensen overlaat. Hekjes waar paardenbenen in vast kunnen blijven zitten, scherpe hoeken of uitsteeksels, rommel op het terrein of zelfs in de rijbanen enz enz
En dan heb je nog de niet altijd zo deskundigheid van het personeel, hoe ze met je paard om gaan. Daarom zou ik mijn paard het liefst aan huis hebben, dan ben je van al dat geneuzel een keer af ;)


Zo heftig!! Ook dat heb je bij ons niet, maargoed we hebben dan ook een wachtlijst, zal niet voor niks zijn.
En eh. Paarden aan huis is geen garantie dat je dat niet hebt he ;) kan altijd wat gebeuren terwijl je er even niet bent....


Bij jullie kan ook niet elk paard staan. Ik vind teveel paarden op een te klein stuk grond (en dat vind ik dat bij jullie het geval is) net zo goed vragen om problemen. En als paarden in een kudde niet allemaal tegelijk van de schuilstal gebruik kunnen maken (zoals bij jullie) is dat ook beneden mijn welzijnsnorm. Je hoeft het maar 1 keer mee te maken om ervan te leren...

En als ik mijn paard aan huis heb zal ik zeker zorgen dat de veiligheid goed geregeld is, dus dan gebeuren dat soort "ongelukjes" niet, die zijn nl te voorkomen. Wat doet een scherp voorwerp op een pad naar de wei? Waarom hangen halsters en touwen laag aan de stalafscheiding zodat paarden er met hun benen in terecht kunnen komen? Waarom liggen er halsters los op de wei aan de ingang, kan ook een paard in gaan staan, afscheidingen van decimeter gaas enz enz Ik kan er een boek over schrijven en dit valt niet onder het kopje "kan altijd gebeuren". Ook beschimmelt voer en mensen die niet met een paard kunnen lopen (of tienjarigen die door een oersterke pony over het terrein worden gesleurd omdat ze die van de wei moeten halen) zal je bij mij thuis niet aantreffen.

Hinke: Ouderkerk heb ik inmiddels ook aardig in kaart, dus als je wat wil weten over een stal daar dan pb je maar :D (er is er niet één bij waar ik zou willen staan...)

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:31

Nikass schreef:
Bij jullie kan ook niet elk paard staan. Ik vind teveel paarden op een te klein stuk grond (en dat vind ik dat bij jullie het geval is) net zo goed vragen om problemen. En als paarden in een kudde niet allemaal tegelijk van de schuilstal gebruik kunnen maken (zoals bij jullie) is dat ook beneden mijn welzijnsnorm. Je hoeft het maar 1 keer mee te maken om ervan te leren...


Jouw mening idd ;) want je komt er ook zo vaak dat je een heel gedegen oordeel kan vellen want je weet welke verbeteringen er het afgelopen jaar zijn doorgevoerd... 8)7
Ik krijg steeds meer het idee dat je elke paardenhuisvesting negatief beoordeel. Nou klopt het in veel gevallen, maar niet altijd. Maargoed iedereen zijn eigen mening natuurlijk. Gelukkig is mijn pony er enorm op zijn plek en ik zelf ook. Voor ons absoluut de beste stal van de 3 waar we in 10 jaar gestaan hebben samen.

Nikass schreef:
En als ik mijn paard aan huis heb zal ik zeker zorgen dat de veiligheid goed geregeld is, dus dan gebeuren dat soort "ongelukjes" niet, die zijn nl te voorkomen. Wat doet een scherp voorwerp op een pad naar de wei? Waarom hangen halsters en touwen laag aan de stalafscheiding zodat paarden er met hun benen in terecht kunnen komen? Waarom liggen er halsters los op de wei aan de ingang, kan ook een paard in gaan staan, afscheidingen van decimeter gaas enz enz Ik kan er een boek over schrijven en dit valt niet onder het kopje "kan altijd gebeuren". Ook beschimmelt voer en mensen die niet met een paard kunnen lopen (of tienjarigen die door een oersterke pony over het terrein worden gesleurd omdat ze die van de wei moeten halen) zal je bij mij thuis niet aantreffen.


Ook dit vind je bij ons niet. Maar heb ik op andere stallen idd wel zien gebeuren helaas. Meer geregeld dan af en toe en als je er wat van durft te zeggen dan ben je een lastige eigenaar.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 12:56

Ja is idd mijn mening en ik geloof direct dat jouw pony het er heel goed doet. Ik zei ook dat het niet voor elk paard geschikt is, niet voor die van mij ondrr andere. Maar voor anderen wellicht wel.
Ik weet idd niet alle verbeteringen die zijn aangebracht. Ik weet wel dat ik vind dat er te weinig ruimte is voor de hoeveelheid paarden die er staan. Dus tenzij jullie er extra grond bij hebben gekregen of het aantal paarden gehalveerd, denk ik dat ik er wel een mening over kan hebben.

En ik ben inderdaad niet positief over de stallen in deze regio. Ik heb niet voor niets al enige tijd geleden de beslissing genomen dat zolang ik in deze regio woon er geen volgend paard komt.
Want de levensstandaard voor paarden is hier ver beneden peil, zeker als je zelf ook nog de mogelijkheid wil hebben om fatsoenlijk (buiten) te rijden. Een paar schelpenpaadjes in de polder is misschien leuk, maar daar kan ik mijn paard niet trainen.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:01

Nikass schreef:
En ik ben inderdaad niet positief over de stallen in deze regio. Ik heb niet voor niets al enige tijd geleden de beslissing genomen dat zolang ik in deze regio woon er geen volgend paard komt.
Want de levensstandaard voor paarden is hier ver beneden peil, zeker als je zelf ook nog de mogelijkheid wil hebben om fatsoenlijk (buiten) te rijden. Een paar schelpenpaadjes in de polder is misschien leuk, maar daar kan ik mijn paard niet trainen.


Ik quote even mezelf ;)
Als iemand mij kan overtuigen van het tegendeel, en een stal kan noemen in deze regio die wel voldoet, dan sta ik daar uiteraard graag voor open!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:08

Tja....Waarom zou iemand jou moeten overtuigen? Misschien zijn mensen jou op deze manier ook liever kwijt dan rijk als pensionklant?
Misschien kun je beter wat meer openstaan voor de positieve kanten van bepaalde stallingen ipv alleen maar negatief (zoeken?).
Nergens is perfectie en overal kunnen dingen gebeuren toch?

Overigens denk ik niet dat jouw punten regio gebonden zijn, maar dat je dat overal zo zou hebben?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 15:27

Sorry maar wat een absurde reactie. Ik zeg toch juist dat ik opensta voor als blijkt dat mensen wel betere stallen kennen?

Misschien dat jij gemakkelijk compromissen sluit over de veiligheid en het welzijn van je paard, ik heb daar grote moeite mee. En daarom nogmaals, geen volgend paard in deze regio (misschien is het elders ook zo maar daar kan ik niet over oordelen).

Niemand MOET mij overtuigen, dat is niet wat ik schrijf (even goed lezen zou prettig zijn) Het zou fijn zijn als iemand mij KAN overtuigen, want dat zou betekenen dat er toch stallen zijn waar het wel goed geregeld is.

Ik ben benieuwd of jij de regio kent die ik genoemd heb (Amstelveen/Aalsmeer/Uithoorn/Ouderkerk) en of jij mij 1 stal kunt noemen die goed is?
(Ik ken ook de meeste stallen in Diemen, en zuidoost, maar niet alle, maar wat ik daar ken voldoet ook niet)

Overal "kunnen dingen gebeuren" uiteraard, maar overal (in deze regio dus) gebeuren dingen die niet hadden hoeven gebeuren. En dat is imo ernstig. "Een ongelukje" zeggen mensen dan, maar nee, dat is het niet. Want het had voorkomen kunnen worden.
Vraag maar even na bij Hinke. Volledig onnodig paard kreupel. En dat is maar één voorbeeldje.

Oja en klopt, als je kritisch bent, wordt je al gauw als zeikerd gezien. Liever dat dan gemakzuchtig denk ik dan maar ;) Bovendien sta ik niet op een stal om aardig gevonden te worden.

Rivendell

Berichten: 6850
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 16:46

Ik Denk dat alle pension stallen wel wat mankeren. Ik heb zelf nooit op commerciële stallen gestaan, altijd bij boeren. Nu een eigen stuk gehuurd.
Ik ben ook best een zeikerd dus eigenlijk vind ik het nergens goed, behalve als ik alles zelf doe.
Ik heb mijn ponies 24/7 buiten in de zomer en in de winter in grote loopstallen met paddocks.
Dit vind je verder nergens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:42

Natuurlijk mag jij mijn reactie absurd vinden, maar wil je zelf ook lezen en niet zomaar conclusies trekken over wat ik dan wel niet voor compromissen zou sluiten?
Zeggen dat de levensstandaard voor paarden in deze regio beneden peil is, vind ik dan weer een beetje absurd. Ik vind het jammer dat je dat zegt.
Of ik de regio ken? Ik ben er geboren en getogen! Dus ja, ik ken de regio. En ik ken ook andere regio's. Waar het gras echt niet groener is. Ik zie overal wel dingen waarvan ik denk ohhh goed of oei jammer. Daar ontkom je niet aan.
"Mijn" paard staat heerlijk midden in die regio, bij haar eigenaresse aan huis, tien minuten stappen van het Amsterdamse bos.
En ja, daar is een stal vrij, maar dat is denk ik niets voor jou en een evt paard. Hoewel het je absoluut vrij staat dat zelf te komen beoordelen natuurlijk. De paarden staan 24/7 in paddocks met schuilstal. De twee kleine pony's lopen los, die kunnen overal bij.
Op het terrein wordt gewoon geleefd. En de paarden? Die kijken nergens van op of om en hebben nog nooit een gek ongeluk gehad wat niet op elke andere plek gebeurd zou zijn.