Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:44

Ghostattack schreef:
En Double R Ranch? http://www.doubler.nl/page3.aspx
Kahmann vind ik zelf een mooie locatie, alleen is de prijs daar aardig om te huilen. Weet iemand trouwens iets over Funny Horse?

Volgens mij betaal je bij de Double R extra voor buitenzetten en kunnen de paarden niet de hele dag buiten, maar pin me er niet op vast. Verderop aan de Stammerdijk zitten nog meer stallen: de Droomdiemertjes, Zeldenrust en Stal Roest. Aan de andere kant van het water heb je nog manege Waveren. Dit zijn allemaal stallen die goed te bereiken zijn vanaf Station Diemen-Zuid.
Misschien zou je ook nog aan het Gein in Abcoude kunnen kijken, dat is vanaf Station Abcoude weer goed bereikbaar. Daar heb je Stal Coster, Stal Willig en Stal Wouters zitten.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:00

Wennekers bevalt mij ondankt de grootte ook erg goed! Ik heb het gewoon gezellig met de mensen in mijn 'straatje' en de rest, tja daar ken ik niet zoveel van... En altijd weidegang. M'n eigen pony staat op wennekers en m'n bijrijd paard op de jong. Vind de jong ook leuk, maar aangezien ze geen land hebben, valt het voor jou af.... Al is er soms wel mogelijkheid om via een ander (ook een wennekers) appart een landje te huren in de buurt.
De gezondheidsredenen snap ik echt niet... Inderdaad alsof de andere stallen in de buurt een groot verschil kunnen hebben wat lucht en land betreft.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:56

Ghostattack schreef:
Nikass, misschien heb ik het gemist. Maar heb jij een paard en zo ja waar sta je?
Funny Horse klinkt wel prima, wel jammer van die 2 uurtjes in de winter en de kleine stallen.

Het is jammer dat het van Amsterdam Zuid naar Noord toch een aardige reistijd is.


Ik sta in Amstelveen Zuid aan de Nesserlaan. Prima stal als je een maatje hebt met dezelfde visie. Je bepaalt nl zelf hoe lang je paard buiten staat en regelt het ook zelf. Als je het niet eens kunt worden is het wel lastig omdat er niemand een knoop doorhakt zeg maar. En je kunt er nagenoeg niet buiten rijden, dat is erg jammer.
Verder wel grote lichte boxen, onbeperkt hooi en stro, winter hele dag in de paddock mogelijk met hooi en zomer 24/7 op groot land.
Als je interesse hebt pb maar, er is ruimte

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:02

Lioony schreef:
Nikass ik snap niet dat jij zegt dat hier geen goede stallen te vinden zijn... Er zijn namelijk toch echt wel genoeg stallen te vinden, maar alleen niet met fiets bereikbaar nee..
En het is maar net wat iemand zelf wil qua hoeveelheid buiten staan.


Ja ik had al even toegelicht over welke regio ik het meer specifiek had. En ja, iedereen heeft andere normen, maar je paard 23 uur per dag ophokken in een 3, 5 bij 3, 5 hok, zoals bij De Ruif is imo echt niet meer van deze tijd. Ik begrijp dat gewoon echt niet, dat iemand daar mee kan leven. (en ik mag Rene graag, maar dacht dat hij daar ook altijd anders in stond)

Anoeska, ik vermoed dat het bij De Jong idd ook zo zal zijn, maar daar eten de paarden geen gras. Ik heb mijn da al eens gevraagd naar die andere stallen, zal dat nog eens doen. Ik weet niet of ze daar veel paarden heeft behandeld, bij Wennekers in elk geval wel.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 23-02-15 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:07

gewoonmarie schreef:
De gezondheidsredenen snap ik echt niet... Inderdaad alsof de andere stallen in de buurt een groot verschil kunnen hebben wat lucht en land betreft.


Wat ik ervan begrepen heb ligt Wennekers precies onder de aanvlieg route van Schiphol. Maar het lijkt me dat de stallen aan de Oosteinderweg er ook dichtbij zitten. Die hebben alleen weinig tot geen weidegang. Dus wellicht is dat het verschil: bij Wennekers kunnen ze wel 24/7 grazen. Daarom overwoog ik ook even om er te gaan staan.

gaucho

Berichten: 9524
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:21

Er komen in ieder geval geen vliegtuigen over Wennekers, het ligt niet onder de aanvliegroute.

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:26

Er is niet maar 1 aanvliegroute, ik zie eigenlijk nooit een vliegtuig rechtstreeks over vliegen, alleen zo nu en dan een helikopter. Maar dan nog zie ik het probleem niet zo. Nederland is maar een klein landje, wat vervuiling betreft maken die paar kilometertjes echt niet het verschil. Dan kan je, zeker in de randstad, nergens gaan staan. (Snel)wegen met veel verkeer, industrie met bijbehorende uitstoot....welke plek is er nou nog echt schoon in Nederland?

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:35

Weet je, ik weet het technische verhaal ook niet.Ik vvertrouw op de ervaringen van mijn dierenarts. Dat hoeft een ander niet te doen, maar zij zegt zoiets echt niet zomaar. Zij gunt mij en mijn paard het beste.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:40

Snap ik hoor, maar ik ben ook in de buurt van amsterdam aan het rondkijken. En dan heb ik meer nodig dan alleen het 'gevoel' van een mij onbekende veearts dat paarden bij wennekers ergens last van zouden hebben. Toch bedankt!

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:51

Dat begrijp ik Anouska. Dat zou ik ook hebben als t niet mijn eigen da was. Het is overigens niet "het gevoel van" maar de ervaring van steeds dezelfde terugkerende maag/darmklachten. Zij weet overigens ook dat het hier roeien is met de riemen die je hebt en zou mij er niet op aankijken als ik toch bij Wennekers zou gaan staan.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 10:43

Nikass schreef:
Lioony schreef:
Nikass ik snap niet dat jij zegt dat hier geen goede stallen te vinden zijn... Er zijn namelijk toch echt wel genoeg stallen te vinden, maar alleen niet met fiets bereikbaar nee..
En het is maar net wat iemand zelf wil qua hoeveelheid buiten staan.


Ja ik had al even toegelicht over welke regio ik het meer specifiek had. En ja, iedereen heeft andere normen, maar je paard 23 uur per dag ophokken in een 3, 5 bij 3, 5 hok, zoals bij De Ruif is imo echt niet meer van deze tijd. Ik begrijp dat gewoon echt niet, dat iemand daar mee kan leven. (en ik mag Rene graag, maar dacht dat hij daar ook altijd anders in stond)

Anoeska, ik vermoed dat het bij De Jong idd ook zo zal zijn, maar daar eten de paarden geen gras. Ik heb mijn da al eens gevraagd naar die andere stallen, zal dat nog eens doen. Ik weet niet of ze daar veel paarden heeft behandeld, bij Wennekers in elk geval wel.


Ik begrijp dat ook niet, maar er zijn nou eenmaal heel veel mensen die daar blijkbaar helemaal niet bij nadenken.

Anoeska weet niet hoe ver je wilt reizen en wat je precies zoekt, maar het loont om richting de Beemster te kijken.

boogiezero1
Berichten: 36
Geregistreerd: 01-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:37

Ik heb nog steeds stal vrij in Badhoevedorp vlak bij het bos

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:21

Ik heb zelf op Wennekers gestaan en denk niet dat de paarden ziek worden van het 'giftige' gras, maar eerder van het kuil dat er gevoerd wordt.

Mijn paard kon hier ook niet tegen. Ik ben daarna naar een stal gegaan op de Oosteinderweg (pal achter Wennekers) en daar stond mijn paard gewoon de hele dag op het land, maar kreeg ze wel hooi gevoerd. Toen waren alle problemen weg.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:00

Welke stal aan de Oosteinderweg is dat playboysches?

elexis

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-07-06
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 18:08

Ik sta nu 2 jaar bij stal Braam. In de jaren hiervoor heb ik veel stallen in de omgeving van Amsterdam gezien, hier bevalt het mij veruit het beste. De stallen zijn licht en vele met uitloop. Overdag zijn er paddocks beschikbaar en zomers weide. In de rijbaan is bijna altijd goed te rijden. Er staan nu ongeveer 30 paarden. Waardoor er wel bijna altijd iemand is (voor controle), maar weer niet zo druk dat je niet gewoon je gang kan gaan.

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:22

Nikass schreef:
Welke stal aan de Oosteinderweg is dat playboysches?


Een kleine pensionstal bij mensen aan huis.
Ik kan het niemand aanraden en was met 3 maanden weer weg.
Toen ik daar kwam stonden er nog 6 andere pensionpaarden, deze stonden er ook pas net. Toen ik weg ging stonden er helemaal geen pensionpaarden meer, dat zegt denk ik al genoeg.

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:03

Owww dat klinkt niet best inderdaad.... en waar sta je nu, als ik vragen mag?

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:05

playboysches schreef:
Ik heb zelf op Wennekers gestaan en denk niet dat de paarden ziek worden van het 'giftige' gras, maar eerder van het kuil dat er gevoerd wordt.


Dat kuil komt overigens van hun eigen land...

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:50

Nikass schreef:
playboysches schreef:
Ik heb zelf op Wennekers gestaan en denk niet dat de paarden ziek worden van het 'giftige' gras, maar eerder van het kuil dat er gevoerd wordt.


Dat kuil komt overigens van hun eigen land...


Dit is niet (helemaal) waar. Het kuil wat de paarden te eten krijgen wordt gewoon groots ingekocht.
Het land dat ze hebben daar staan de paarden op en daar is echt niet genoeg kuil vanaf te halen om 400 paarden van te voeren.

Ik heb weleens gesproken met een boer uit de omgeving en die had net een hele lading verkocht naar Wennekers. (hij vond dit kuil overigens niet geschikt voor paarden, maar dat maakte niet uit)

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:51

Nikass schreef:
Owww dat klinkt niet best inderdaad.... en waar sta je nu, als ik vragen mag?


Ik sta nu alweer 2,5 jaar bij stal Andriessen, mijn paard heeft het daar super naar haar zin. (ik trouwens ook :) )

Nikass

Berichten: 16705
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:03

playboysches schreef:
Dit is niet (helemaal) waar. Het kuil wat de paarden te eten krijgen wordt gewoon groots ingekocht.
Het land dat ze hebben daar staan de paarden op en daar is echt niet genoeg kuil vanaf te halen om 400 paarden van te voeren.

Ik heb weleens gesproken met een boer uit de omgeving en die had net een hele lading verkocht naar Wennekers. (hij vond dit kuil overigens niet geschikt voor paarden, maar dat maakte niet uit)


Ok dat wist ik niet. Ze beweren zelf dat het van eigen land komt.

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:06

Ze hebben ook elders nog land waar ze inderdaad van hooien.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:19

Ik zet hier even een stipje.
Moet misschien rond maart 2016 noodgedwongen naar Amsterdam (of omstreken) verhuizen voor stage.
Zou graag het paard mee willen, maar iets vinden waar hij minstens van 9-5 buiten kan komen in de winter is zowat onbegonnen werk. :( Toch houd ik topics als deze in de gaten, je weet maar nooit wat er in die tijd nog gaat veranderen..

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:52

Abiola schreef:
Ze hebben ook elders nog land waar ze inderdaad van hooien.


Dan zullen ze misschien een deel van eigen land halen en de rest bijkopen.
Maar als dat eigen land ook ergens anders is, komt het kuil in elk geval niet van de zogenaamd 'giftige' bodem.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:25

Ze hebben mij anders verteld dat ze elke x als er hooi komt ze er een kwaliteits test bij doen..... Zullen ze toch niet doen als ze alle rommel willen voeren...