Gezocht: stalling en woning zuidlimburg!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KPet

Gezocht: stalling en woning zuidlimburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 15:44

Nou daar gaan we: Ik, nette jongedame van 25 en (bijna) afgestudeerd aan de Universiteit in Nijmegen, ga na de zomer verder studeren en werken in Maastricht. De afgelopen jaren heb ik mijn 2 lieve paardjes bij mijn ouders in de Achterhoek laten staan, maar limburg is iets verder weg. Ik zoek dus een goede plek voor mijn 22jarige dpony en mijn 10jarige kwpner (plm 1.60m) en natuurlijk voor mijzelf!

Mijn 'eisen' op een rijtje:

- Ruime en veilige stalling met goede luchtkwaliteit (ivm luchtwegproblemen van de senior)
- Jaar door weidegang/paddock, overdag buiten, snachts binnen.
- Ik wil het liefst zelf de verzorging/voeren ed doen. Zeker voor de oude pony zie ik gewoon heel erg veel aan hoe hij eet/loopt met voeren en naar de wei brengen. Het is voor mij echt veel meer dan alleen een uurtje rijden.
- Aangezien dat rijden wel moet gebeuren: een veilige plek voor mens en paard om te rijden op loopafstand.

Voor woning voor mijzelf:

- Ik wil een zelfstandige woning, dus eigen keuken, badkamer etc. Groot genoeg voor 1-2 personen. Zo dicht mogelijk in de buurt van de paarden (even lopen/fietsen is natuurlijk geen probleem). Wat voor woning dit is maakt me niet zo heel veel uit. Stacaravan zou ik al blij mee zijn. Goede plek voor de paarden heeft prioriteit. Ik moet er misschien wel bij zeggen dat ik student zang ben/word en er dus thuis geoefend moet worden.
- Bij voorkeur in een plattelandsomgeving, met ruimte om me heen.
- Dit alles op redelijke afstand van Maastricht. Belgie wil ik ook best overwegen. Ben wel in het bezit van een auto.

Ik realiseer me dat ik mezelf voor een hele lastige opgave zet hier, maar dit is dan ook een oproep aan alle zuidlimburgenaren om zich te melden als ze misschien iets weten. Mijn studie begint in september dus ik heb twee maanden: ready? set? GO!

Mijn paarden hebben absoluut prioriteit boven mijzelf. Ik zoek geen luxe (want wel studentenbudget), maar veiligheid en kleinschaligheid in een gezonde leefomgeving voor mijn dieren. Ik wil ook best een schuur huren en daar zelf boxen in bouwen oid. Als iemand nog een stukje van een schuur of een boerderij over heeft dat ik kan huren en ombouwen tot woning, ook prima. Ik ken helemaal niemand in het schone zuiden dus ik kan alle hulp gebruiken. THANKS ALVAST!!!!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 15:52

Arno wiertz in vijlen!
Kunt zelf verzorging enz doen als je wilt.
Worden doordeweeks buiten en binnen gezet, alleen in t weekend (zat ochtend wel) zelf maar das goed te regelen met stalgenoten.
Xe hebben verschillende soorten boxen, ook met paddocks erbij.
Prachtige uitrij mogelijkheden en in principe hele jaar weidegang, zomer en winterweides.
Zit op nog geen tien minuten stappen vh vijlenerbos waar je uren kunt buitenrijden en vanaf de stal kun je ook direct een veldweg in de andere kant uit.
Staleigenaar en vrouw zijn heel aardig en alles is bespreekbaar! Ik heb er echt altijd heel graag gestaan met mijn paardje, voelde me er echt heel goed op mijn plek.
Binnen en buitenbak aanwezig, roundpenn
Stro en hooi mag naar eigen inzien gebruikt worden.
Paarden staan per koppel, soms 3 of 4 ingedeeld op de wei

Www.paardenstallingwiertz.weebly.com

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 18:49

Ik vind het er wel mooi uitzien, alleen beetje gigantisch met zo veel stallen. Maar je zegt dat je verzorging zelf mag doen? Wat versta je onder verzorging? Ik vind het er uitzien als gewoon een pensionstal.

Misschien om even duidelijk te zijn. Ik kom nu van een eigen stal (op de boerderij van mijn ouders), helemaal voor mij alleen en eigenlijk bevalt me dat heel erg goed. Ik vind het er wel mooi uitzien, maar ik zoek eigenlijk iets kleinschaligs. Zeg maar met 6 paarden ofzo, privéstal.

Edit: ik snap misschien waar de verwarring vandaan komt. Dus nog even duidelijk: Ik zoek een stal waar (lelijk gezegd) alleen ikzelf aan mijn paard kom. Niet omdat anderen niet aan mijn paarden mogen komen, maar omdat ik de afgelopen 11 jaar mijn eigen stal heb gedraaid (paarden aan huis). Ik wil dus graag een stal (het gebouw) huren, zonder personeel zeg maar. Zelf elke dag paar keer voeren, zelf mesten, zelf naar de wei brengen. Ik zou het misschien wel leuk vinden om die stal met een paar mensen te delen.

KPet

Re: Gezocht: stalling en woning zuidlimburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-14 19:42

Is het echt zo'n raar idee om niet op pension te willen?
Ik wil - net als nu - leven met mijn paarden, ipv ze af en toe eens bezoeken om een rondje te rijden.
Waar begin ik überhaupt met zoeken?
Help plz!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:05

VSW -> ED

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 20:25

Hier in Landgraaf en omgeving zijn redcelijk wat stallen waar je alles zelf mag, moet doen. Echter de meeste zijn niet per definitie kleinschalig, dat wil echter niet zeggen dat anderen jouw paard doen. Soms wel in overleg stel je gaat een weekend naar je ouders of zo, en daarvoor doe je dan een keer het paard van je stalgenoot als deze niet kan, maar het hoeft niet. Ik bergijp wel je probleem. Ik heb mijn pony's op onze eigen weide staan en wil ook graag zo veel mogelijk zelf doen. Helaas hier geen ruimte om je een plekje aan te bieden voor 2 paarden. .