Hallo allemaal,
De kans is groot dat ik binnenkort ga verhuizen naar Enschede (omgeving Twekkelerveld/Universiteit Twente) of Hengelo (aan de oostkant), en daarom ben ik me alvast aan het oriënteren voor een geschikte nieuwe stalling voor mijn arabische merrie van anderhalf.
Op dit moment staat ze in omgeving Zwolle nagenoeg perfect (eigenlijk ben ik hier hartstikke verwend). Ze staat 's zomers 24/7 op de wei in een gemengde kudde met volwassen merries en wat jong spul, en 's winters overdag buiten op wei of paddock en 's nachts op stal. Ze krijgt hooi en evt brok bijgevoerd waar nodig, mesten wordt gedaan, en ze staat hier heerlijk gelukkig te wezen. Ik kan altijd langskomen, en ben ca 100 euro kwijt per maand.
Het liefst zoek ik iets vergelijkbaars in de buurt van Hengelo en Enschede. Ik zal mijn (ideale) wensen even op een rijtje zetten, op volgorde van hoe belangrijk ze voor me zijn.
- Buitenzetten, voeren en uitmesten wordt gedaan, ik kan namelijk niet dagelijks langskomen
- Dagelijks (en zoveel mogelijk) weidegang/buiten staan in kuddeverband; liefst 's winters ook zo veel mogelijk buiten
- Max 20 minuten met de auto vanaf oost-Hengelo/noordwest-Enschede
- Prijs liefst vergelijkbaar met vorige stal
Luxe en faciliteiten zijn voor mij vrij onbelangrijk; ik gun mijn paard een plek waar ze heerlijk groot kan groeien met maatjes (hoeft niet alleen maar jong spul te zijn; volwassen paarden vind ik ook prima, alhoewel het extra leuk zou zijn als ze een maatje van haar leeftijd heeft), en waar ik wel lekker bij haar op bezoek kan komen en rustig aan dingetjes met haar kan doen.
Het meest perfect zou uiteraard een stal zijn die precies voldoet aan deze wensen, maar ken je iets dat er niet volledig aan voldoet maar alsnog wel redelijk aansluit, dan hoor ik het uiteraard ook graag!
Alvast bedankt!
Aleeneh