fysio/osteo buurt Zuidlaren (Drenthe) gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

fysio/osteo buurt Zuidlaren (Drenthe) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 14:15

Ik ben op zoek naar een ECHT GOEDE fysio die aan huis komt in Zuidlaarderveen dicht bij Zuidlaren) in Drenthe, om mijn Fries x Tink van 9 jaar en zijn groene vriendinnetje de Fries x Tuiger Khavanna van net 5 jaar eens goed te laten behandelen, dit eigenlijk preventief/onderhoudsmatig bezien, daar er niets "mis" is met beide paarden.

Het gaat om een check up voor beiden, aangezien de ene weer flink aan de dressuurbak moet, en de andere beleerd gaat worden, dan wil ik even zeker weten dat alles in orde is.

Bij voorkeur geen zweverige types, maar iemand met verstand van zaken (en paardenlijven).

Wie weet iemand die echt vertrouwd en goed is in mijn omgeving?

Ilsemarie

Re: fysio/osteo buurt Zuidlaren (Drenthe) gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:25

www.paardenmassagedrenthe.nl , een tópper! Ik vertrouw mijn paard niet zo snel aan iemand toe maar aan haar graag en mijn paard zelf is ook heel erg blij met haar (en dat is ook belangrijk vind ik)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 14:31

Ik heb dan wel geen dure KWPN-er of Grand Prix waardige paarden, maar ik ben een enorme mieren...... als het op mijn paarden aankomt, en laat ze ook niet uit handen, voor mij zijn ze alles waard, en zoek ik er altijd zeer kundige mensen bij.
Ilsemarie, je link komt op mij erg goed over. Het lijkt mij wel wat, eigenlijk.
Zijn er meerdere mensen die ervaringen hebben met deze juffrouw? Ik wil wel weten wat voor opleiding er achter zit, het spierstelsel van een paard is neit zo maar iets.

Denk dat ik er na de Pinksteren anders maar eens even een belletje aan ga wagen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:45

Ik heb gewoon een lekkere oerhollandse fries, maar wel even het fijnste paard uit haar klantenbestand, dat compliment kon ik mooi in m'n zak steken!

Voer maar eens Inge Hoevers in het zoekbalkje hierboven in, dan vind je veel ervaringen met haar.
Ik zag haar ooit aan het werk bij een stalgenoot van mij, mijn paard had ik toen net en was net 4. Ik vond het er fijn uit zien en ze vertelde dat ze eerst gewoon een check deed. Dat heeft ze toen bij mijn paard gedaan en ze zei, je hebt een hartstikke leuk jong slap paard, ga met hem aan de slag en hij heeft geen behandeling nodig. Dat hoor je niet vaak, ze zei iets wat in het belang van het paard was en niet in het belang van haar portemonnee. En zo ken ik Inge nog steeds, het paarden welzijn staat voorop. Want toen ik wel het idee had dat hij ergens vast zat twijfelde ik geen moment om Inge te bellen. Haar tarieven vind ik eigenlijk te laag, als je kijkt naar wat je krijgt. Ze werkt zich langzaam van buiten naar binnen door de lagen van je paard, en je kan gauw ruim 2 uur of langer uittrekken voor een behandeling. De eerste minuten zijn ze vaak wat sceptisch maar ze hebben super snel door dat het genieten is onder Inge's handen en daar let ze ook heel goed op. Maar als alles in orde is dan zegt ze dat dus ook gewoon eerlijk en dat vind ik persoonlijk wel heel belangrijk. Ze is continu in ontwikkeling en leert veel bij, vandaar dat er inmiddels ook niet meer 1 naampje op haar te plakken is.

Ik zou haar gewoon eens bellen en je verhaal voorleggen, dan heb je direct een indruk. Het is dat Arjen net weer helemaal door de APK is, anders had je wel mogen komen kijken ;)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 16:48

Jannemarie Frowijn of Dorthe Hansems kan ik aanraden. Ik kan even niet linken, want ik zit op mijn mobiel. Ik zou in ieder geval sowieso voor een osteopaat gaan die erkend zijn bij het ICREO.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 14:15

Hmm, ik ben toch van plan Inge na te Pinksteren eens te benaderen.
Alleen... het gaat bij mij om 2 paarden... als ze ruim 2 uur per paard neemt, ben je al gauw ruim 4 uur verder, is dat wel te doen?
En is die 2 uur niet heel erg lang voor ongeduldige (de ruin) of jonge groene (de merrie) paarden?

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 14:35

Annemyke Kingma!!

Komt al jaren bij ons en heeft in Amerika haar diploma's gehaald.
Die komt eerst checken, is er niks aan de hand is ze weer weg, en anders gaat ze behandelen.
Erg fijn en weet ook echt wat ze doet. Ze kan je alles uitleggen.

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 18:30

Annemyke Kingma kan ik ook aanbevelen!

Een paar maanden geleden is ze hier geweest. Toen heeft ze het hele galop probleem van mijn Haflinger opgelost! Ze gaat ook heel rustig te werk en ze weet precies wat ze doet!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:17

Er zit inderdaad wel een (groot) verschil tussen een masseur, osteopaat, manueel therapeut of fysiotherapeut. :j

Ik bedoelde trouwens eerder dit met ICREO: http://www.icreo.com/nederlands/behande ... nederland/
Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met Jannemarie Frowijn en Dorthe Hansems, minder met Ricette van Ooijen. Maar ik denk dat dit meer een persoonlijke ervaring is geweest, want er zijn genoeg mensen wel tevreden over Ricette van Ooijen. :)

De website van Jannemarie Frowijn: http://www.praktijkvoorpaardenosteopathie.nl/
Dorthe Hansems heeft geen persoonlijke website, dus een link naar haar ICREO-pagina: http://www.icreo.com/nederlands/addendu ... e-hansems/

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:47

Dorthe is naast osteopaat ook manueel therapeut voor mensen en paarden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:03

terpentijn schreef:
Hmm, ik ben toch van plan Inge na te Pinksteren eens te benaderen.
Alleen... het gaat bij mij om 2 paarden... als ze ruim 2 uur per paard neemt, ben je al gauw ruim 4 uur verder, is dat wel te doen?
En is die 2 uur niet heel erg lang voor ongeduldige (de ruin) of jonge groene (de merrie) paarden?

neehoor! Mijn paard was 4 bij de eerste behandeling. ZE worden er juist heel rustig en ontspannen van, ze hebben snel door dat het hun goed doet en dan staan ze asociaal te genieten, daar wordt je als baasje gewoon jaloers van. Die van mij is nu net 6, vind de hoefsmid nog steeds lang duren maar Inge kan hem niet lang genoeg duren haha En duur van de behandeling hangt ook af van hoe soepel ze zijn.