Stal Zoetermeer/Pijnacker??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romytje1997

Stal Zoetermeer/Pijnacker??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 21:54

hallo,
ik weet niet of ik hier goed ben, maar ik houd me verhaal kort ik krijg een paard van me ouders, maar nu de vraag waar wil ik hem stalen ed(ik denk in de beurt van de balij bos)ik vind de balij bos alleen geweldig (heb niks met anderen parken ed)

zoek echt in Zoetermeer/Pijnacker een goedkoop stal met toch ook een binnen en buiten bak.
- moet wel alles met de fiets doen dus max 30 minuutjes fietsen(me ouders hebben wel een auto)
maar willen me niet altijd brengen(klinkt ook logische) mag maximaal 200/300 euro per maand besteden aan stalling

ik wil echt niet naar stompwijk fietsen( want vind dat altijd te ver weg met me wensen van wat ik zal willen)- het liefst in de beurt van de balijbos
kennen jullie misschien een leuk stal?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 15-05-14 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

Revanches

Re: Stal Zoetermeer/Pijnacker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:00

VSW-->ED

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:04

In ieder geval niet bij Jan Duynisveld, een puinhoop met paarden tot over de enkels in de modder. Slechte bakken ook overigens ( en geen binnenbak)
Er zitten in ieder geval bij de kassen tussen pijnacker en zoetermeer in een paar stallen.. helaas niet allemaal een binnenbak. Kom je uit op (denk ik) Stal Dijkshoorn (zoetermeer), de Blauw Gele vendel(pijnacker) of ruiterclub pijnacker (pijnacker). maar van wat ik weet is daar niet tot weinig weidegang.
Aah ik zie net je budget, dan valt ruiterclub pijnacker en gele vendel er beide binnen. Laatste is overigens wel een doe het zelf stal. Dijkshoorn valt er boven denk ik. Voor de rest met jouw budget weinig met én binnenbak en vlakbij het balijbos ben ik bang!

Balijbos valt overigens echt wel mee met hoe leuk het is, je bent er snel doorheen :+ Vlietlanden en eventueel delftse hout/dobbeplas zijn veel leuker.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:16

Gewoon een rondje gaan fietsen in die omgeving. Succes met zoeken iig.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:25

Maar vanaf de Bgv is het nog wel heel ruim een half uur rijden voor je in de Balij bent. Rcp nog langer. Bgv gaat ook nog verhuizen op korte termijn. Een goedkope stalling met binnen en buitenbak is wel erg lastig vrees ik. Bij Dijkshoorn ga je ook over je budget. Misschien de balijmanege?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 00:38

Als je je paard 24/7 in een donker hij opgesloten wil laten staan vooral doen. Staan verder geen pensionpaarden (meer) zover ik weet, en puur voor manegelessen. En anders sws boven budget. Misschien stal de kok of vd helm, maarja ook boven budget. Nogmaals, waarom perse balijbos?

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 10:33

Geen idee hoor ben ook nog nooit met een voet op de balijmanege geweest. Sorry. Waarom perse Balij snap ik ook niet. Ik sta er dichtbij en ik vind het een stom park met slechte paden (zeker in de winter) was na 8 jaar Delfse Hout en Dobbe echt een domper. Westerpark is ook stukken beter. Maar goed, zelf weten. Wat is er nu waar Lambooy vroeger zat?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 11:34

Lambooy was toch die ruiter die zichzelf had opgehangen op de katwijkerlaan? Zoiets iig? Huis wordt bewoond en de bak/land is nu overgenomen door een privestal erachter waar alleen eigen paarden staan.
En inderdaad, westerpark zijn de paarden 10x beter. Balijbos zijn ze of veel te zwaar, of niet te doen :n ik zag op je profiel dat je op de groene meer wel eens hebt gereden, is dat dan niks voor je?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 11:35

Ik denk dat je even terug op aarde moet komen en je eisenlijstje iets aan moet passen, want dit ga je niet vinden. Vorige week zocht je nog een leasepony, misschien is dat voor dit moment een beter idee, zodat je in de tussentijd kunt ontdekken wat echte prioriteiten zijn. Bijv dat je paard buiten komt en goed verzorgd wordt.

Romytje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 11:35

Heb een stal gevonden voor 80 euro per maand- met wei, binnen en buiten bak, ruime stallen, elke dag een paar uurtjes in de paddock, en ze krijgen daar 3 x eten op een dag + 400 euro per jaar om lid te zijn, 200 euro voor 7 maanden buiten in de wei te staan en noem het maar op

Romytje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 11:36

Hey tessebes,
Ik denk echt wel na- me ouders willen 700 euro per maand geven, en ik verdien ook 700 per maand nu( heb afgesproken zoveel uren te gaan werken) dan heb ik dus 1400 per maand

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:38

Blauw gele vendel zeler? Houd er rekening mee dat het een vereniging is en dat je voor die 80,- dus zelf nog stro/voer moet bijkopen en alles zelf moet doen. En volgens mij ook kantinediensten hebt. Tevens gaat hij over een (paar) jaar verhuizen'

Romytje1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 11:39

Ja idd dat weet ik , ben der naar toe gegaan ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:45

Ik zou gokken op ongeveer 100,- (als t niet meer is) per maand aan stro, hooi en biks. Zit je al op 180,-, vervolgens nog je lidmaatschap a 400,- = 35,- per maand. 30,- voor je weidegang en dan moet je nog alles zelf doen voor ongeveer 250,- per maand. Plus het is nog zeker een half uur stappen naar t balijbos :=
Voor die 1400,- per maand zou ik lekker wat duurder gaan staan zoals bij rc pijnacker, voor 270,- :+ waar wel veel voor je gedaan wordt en niet zo gigantisch druk is. Of op die stal vlakbij de BGV waar je san wel alleen een buitenbak hebt, maar dichtbij de BGV waar je gebruik mag maken van de binnenbak ;)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:32

Sorry, het begint mij een beetje te ongeloofwaardig te worden. 1400 euro per maand en dan ga je bij een vereniging staan. 17 jaar zijn en 700 euro per maand verdienen, naar school én straks een paard. Tja...

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 22:51

1400 per maand??? Omg! Ik wilde dat ik dat per maand te besteden had aan alleen mijn paard. Dan snap ik je budget van €200 tot €300 niet. Houd je er wel rekening mee dat als je ouders straks niet meer bijspringen, je gaat studeren of je je eigen vaste lasten hebt, je vast niet zo'n royaal bedrag te besteden hebt en je dan al 'krom' moet liggen om de stalhuur op te kunnen hoesten?

DeKanjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 11:57

Met een budget van 200-300 per maand is het haast niet mogelijk in deze omgeving een locatie met binnenbak te vinden. Met een goede verzorging, als je het niet zelf wil voeren en mesten, is een locatie met alleen een buitenbak nog wel te vinden. Maar denk ook aan de bereikbaarheid van ruiterpaden. Stallen dicht bij de aanwezige ruiterpaden zijn duur en hebben vaak wachtlijsten.