24/7 weidegang omgeving Wageningen-Bennekom-Ede

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

24/7 weidegang omgeving Wageningen-Bennekom-Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 20:55

Omdat ik misschien mijn paard moet/wil verhuizen ben ik rustig aan het rondkijken wat er voor opties zijn. Er is nog niks zeker maar ik wil als het wel nodig is niet eerst nog op zoek moeten naar de opties.

De eisen die ik heb:
* 24/7 buiten
* Schuilstal
* Vriendje(s)
* Onbeperkt ruwvoer

Wat ik fijn zou vinden maar niet noodzakelijk:
* Buitenbak
* Dichtbij het bos
* Verlichting
* Niet te druk

Ik ben vandaag bij Stal Franke in Ede wezen kijken, ervaringen over deze stal lees ik ook graag (evt. via PB).
Ik ben opzoek naar een wei die max. 15 km bij Bennekom vandaan ligt (iets verder kan evt. ook nog). Het gaat om een KWPN merrie van 1.60.

Diddykong

Re: 24/7 weidegang omgeving Wageningen-Bennekom-Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:09

Ligt Renkum in de buurt? Ik ben daar niet zo heel bekend maar een vriendin van me is verhuisd naar Wageningen en haar paard staat in Renkum op een superfijne stal. Haar paard staat snachts binnen maar 24/7 buiten kan ook. Verder kloppen al je andere puntjes ook, behalve de laatste, maar de sfeer is volgens mij erg goed, het is alleen een redelijk groot complex. Er is een binnenbak die half open is, en ik dacht ook een buitenbak. Longeercirkel is er ook. En je rijdt zo het bos in. De stal is ook niet superduur. Ik vond het er super, maar ik woon daar niet in de buurt dus mijn paard blijft gewoon waar ie is. Ik weet niet hoe de stal heet maar het is aan de telefoonweg 16 in Renkum.

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:18

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 21:19

Dan sta je bij de Mariahoeve of niet? :)
Ik dacht dat ze daar geen schuilstal hadden bij de 24/7 groep en geen onbeperkt ruwvoer in de winter?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:45

jetski8 schreef:
Volgens mij bedoel jij de mariahoeve! http://Www.mariahoeve.info

Ik denk het :+ het adres klopt hahaha. Ik ben er 1x geweest toen ik bij Appie kwam kijken. Ik vond het daar super voor paarden, schuilstal weet ik eigenlijk niet, omdat het paard van mijn vriendin 's nachts op stal stond hebben we het daar niet over gehad. Ze staan veel in de wei dus dan krijgen ze al veel ruwvoer binnen toch? En 's nachts kreeg Ap op stal nog voordroog. Ik denk dat dit redelijk aan onbeperkt voldoet. Mijn vriendin staat er in elk geval met veel plezier, dus het is misschien een goede optie.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:51

_Kiki_ schreef:
Dan sta je bij de Mariahoeve of niet? :)
Ik dacht dat ze daar geen schuilstal hadden bij de 24/7 groep en geen onbeperkt ruwvoer in de winter?

Er is geen schuilstal inderdaad :) En paarden krijgen meer dan voldoende ruwvoer in de winter. De meeste/nagenoeg alle paarden redden het daarmee.

Mijn (verzorg)paard staat er ook. Het is een heerlijke stal en ondanks dat het niet 100% aan je eisen voldoet, zeker wel de moeite waard om eens te gaan kijken :)

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:52

Daar hebben ze geen schuilstal! Dat is ok waarom het voor mij afviel!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 22:19

Ik ben een aantal jaar geleden weleens op de Mariahoeve geweest. Maar een schuilstal is wel echt een vereiste voor mij. Ik wil dat ze als ze dat willen goed droog en in de schaduw kunnen staan. Onbeperkt ruwvoer is ook een vereiste omdat ik weet dat mijn paard het niet red zonder/beperkt (of iig, nu onbeperkt komt ze net goed de winter door)

Wel bedankt voor de tip!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 07:32

Dankjewel Onali, ik was de topics zelf inderdaad ook al tegen gekomen maar die gaan vooral over stallen. Quadenoord heb ik ook gezien maar daar hebben ze ook geen schuilstal.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:47

Ik weet niet of het binnen je zoekgebied ligt en of de stal eigenlijk nog wel bestaat, dus dat zou je even moeten uitzoeken. Maar jaren geleden heb ik voor school een project gedaan bij het Uilenbos. Die hadden toen een hit actiefstal.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 10:57

Klinkt wel leuk IndyPascalle, ik kan er alleen niks over vinden op internet. Alleen het pannenkoekenhuis.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:08

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 13:10

Dankjewel voor de tip Carina! Ik had de advertentie inderdaad al voorbij zien komen. 24/7 buiten is voor mij wel echt een eis waar ik niet vanaf wil stappen. Dus die advertentie gaat helaas niet.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 10:54

Ik ben via een beetje zoeken ook nog bij de Maesberg in Arnhem gekomen, zijn er mensen die hier ervaring hebben? Het is eigenlijk iets te ver maar heb niet het idee dat er heel veel keus is :P

Darkless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:59

Is wekerom in de buurt? Stal willinkhuizen doet aan 24/7 weide ook in winter. Dicht bij wekeroms zand. Onbeperkt ruw voer en schuilplaats. Ook is het niet duur. 95 voor een paard geloof ik pm

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 13:57

Dankjewel Darkless! Het is zo'n 17 km dus dat is nog wel te doen. Ik ga eens even kijken, heel fijn!

juliaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:03

Ik ken nog wel een plek waar je naast het bos zit, een schuilstal en 24/7 in een paddock/wei. Er staan niet heel veel paarden maar een paar. Het zit tussen Rhenen en Veenendaal in dus iets van je route af. Ik weet niet of er plek is maar je kunt het altijd proberen. Als je interesse hebt stuur maar een PB

Darkless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:32

_Kiki_ schreef:
Dankjewel Darkless! Het is zo'n 17 km dus dat is nog wel te doen. Ik ga eens even kijken, heel fijn!

Zou je willen laten weten welke stal het wordt? Vind altijd leuk om te weten of je plek hebt gevonden

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 18:33

Dat zal ik zeker doen (als het nodig is om te verhuizen). Als het goed is weet ik maandag meer (andere paard naar de dierenarts).

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 11:26

Ik heb een soort overzichtje gemaakt met wat ik hier in de buurt heb gevonden aan mogelijkheden. Als mensen dat willen hebben kunnen ze me even een pb'tje sturen :)