Wie heeft wel eens bij www.bucaspaardendekens.nl besteld?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Wie heeft wel eens bij www.bucaspaardendekens.nl besteld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-14 23:14

Wie heeft er wel eens bij www.bucaspaardendekens.nl besteld en hoe is dat bevallen? Graag jullie ervaringen, want ik heb nog niet eerder van deze webshop gehoord.

Silly1972

Re: Wie heeft wel eens bij www.bucaspaardendekens.nl besteld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 23:18

Ik heb daar begin dit jaar besteld, eerst paar vragen via de mail gedaan, netjes antwoord gekregen.
Heb toen paar weken later besteld en had de deken binnen een paar dagen binnen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:59

Ik heb daar een paar jaar geleden 2 dekens besteld. Geen klachten over.

Maar is het nou echt nodig om van elke webwinkel een topic aan te maken? Slechte verhalen zijn er toch wel, als ook goede.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 10:50

Dank je voor jullie reactie.

@Nies, ik heb met google gezocht naar evaringen met deze webshop, maar kon niets vinden. Ze hebben geen keurmerk en het is ook geen winkel. Er staan ook nergens op het internet beoordelingen over deze webshop. Zo'n Bucasdeken is behoorlijk duur, dus ik vind het niet zo gek om dan te informeren of zo'n zaak helemaal in orde is. Je wilt niet weten hoeveel mensen zomaar ergens iets bestellen en dan het schip ingaan.

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 10:52

ik ook, deken was vervolgens na 2 maanden kapot. Heeft even wat discussies gekost maar het is toch netjes opgelost

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:43

Nou wilde toevallig dezelfde vraag stellen. Er wordt op bokt ook geadverteerd met deze webwinkel, alleen als je bij contact kijkt op de webshop staat er niet eens een telefoonnummer. Het komt wat vaag over allemaal. Wel scherpe prijzen, maar vanwege een gebrek aan gegevens en reviews twijfel ik dus.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 04:22

Starbreeze schreef:
Nou wilde toevallig dezelfde vraag stellen. Er wordt op bokt ook geadverteerd met deze webwinkel, alleen als je bij contact kijkt op de webshop staat er niet eens een telefoonnummer. Het komt wat vaag over allemaal. Wel scherpe prijzen, maar vanwege een gebrek aan gegevens en reviews twijfel ik dus.

Telefoonnummer: http://www.bokt.nl/markt/ad/241668/acti ... nterdekens

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:10

Bedankt had ik al gezien, maar zoals ik al zei, welke webshop heeft geen telefoonnr op de site staan en is alleen op gmail bereikbaar? Voor mij een reden om niet te bestellen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:53

TAO -> ED

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:56

Ik heb vorig jaar wel bij hun andere webshop wat besteld (www.horsewaredekens.nl). Is allemaal naar wens verlopen. De kleur deken die ik wou was er niet meer en kreeg daar netjes bericht van en kon een andere kleur kiezen. Had de deken na 2 of 3 werkdagen binnen :).

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 20:26

Beste bokkers,

Bucaspaardendekens is opgezet door mijn vader en mij. Omdat het lastig is goede telefonische bereikbaarheid te bieden hebben we geen telefoonnummer op de websites staan. Indien telefonisch contact gewenst is kan altijd via email het telefoonnummer opgevraagd worden, of via PB.

We hebben inderdaad geen fysieke winkel, maar dekens kunnen op afspraak 7 dagen per week, ook in de avonduren, opgehaald worden in Emst of in Apeldoorn. Tevens kunnen daar diverse modellen dekens bekeken worden.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 22:25

Ik heb jullie gisteren in de middag een e-mail gestuurd met de vraag of een bepaalde deken op voorraad was, maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Als je telefonisch slecht bereikbaar bent, dan zou je op een doordeweekse dag toch minstens 1x per dag je e-mail moeten checken.

Ondertussen heb ik vanmiddag de deken maar ergens anders besteld (ik heb er nogal haast mee) en hij is nu onderweg.

Voor wat betreft de moeilijke telefonische bereikbaarheid dan zou ik als ik jullie was tijden op de website aangeven waarop jullie wel bereikbaar zijn met een telefoonnummer. Al is het maar een paar uurtjes per dag of 's avonds. Met een mobiel nummer moet dat toch te doen zijn?

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 22:38

Horseware schreef:
We hebben inderdaad geen fysieke winkel, maar dekens kunnen op afspraak 7 dagen per week, ook in de avonduren, opgehaald worden in Emst of in Apeldoorn. Tevens kunnen daar diverse modellen dekens bekeken worden.

Nooit geweten dat jullie zo dichtbij zitten.
Dank voor de tip.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:55

Jol1 schreef:
Ik heb jullie gisteren in de middag een e-mail gestuurd met de vraag of een bepaalde deken op voorraad was, maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Als je telefonisch slecht bereikbaar bent, dan zou je op een doordeweekse dag toch minstens 1x per dag je e-mail moeten checken.

Ondertussen heb ik vanmiddag de deken maar ergens anders besteld (ik heb er nogal haast mee) en hij is nu onderweg.

Voor wat betreft de moeilijke telefonische bereikbaarheid dan zou ik als ik jullie was tijden op de website aangeven waarop jullie wel bereikbaar zijn met een telefoonnummer. Al is het maar een paar uurtjes per dag of 's avonds. Met een mobiel nummer moet dat toch te doen zijn?

Dat is vervelend. We doen onze uiterste best om alle email binnen enkele uren te beantwoorden. Helaas komt het soms voor dat het zo druk is en/of medewerkers ziek zijn, dat dat niet met iedere email lukt.

Vwb de telefonische bereikbaarheid zal ik dit zeker ter sprake gaan brengen en kijken hoe we daar iets mee kunnen doen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:03

Ik heb enkele weken geleden 2 dekens besteld bij bucaspaardendekens.nl.
Een maat was niet meer op voorraad(netjes vantevoren aangegeven) en werd direct besteld.
Beide dekens zijn vervolgens netjes en snel geleverd! Op mail tussendoor werd goed gereageerd.

Inmiddels had ik een probleem met mijn deken mbt pasvorm op mijn paard.
Maat 206(6.9) was te klein en kon ik na enkele weken dragen niet meer gebruiken(vorig jaar gekocht en vorig jaar gebruikt) daarom enkele weken geleden maat 213(7.0) besteld.
Helaas bleek na 2 x enkele uren gedragen te hebben dat ook deze deken niet goed zat(te groot) en voor vervelende gevolgen zorgde.

Na enkele mailwisselingen nam bucaspaardendekens.nl dit gelukkig wel serieus op en kon ik de deken terug sturen naar ze tegen retournering van het aankoopbedrag.
De deken is dus inmiddels al teruggestuurd en ik wacht nu op retournering van het aankoopbedrag.

Hopelijk dat dat morgen of zo geregeld is en als dat rond is kan ik niks anders dan lof uitspreken over de service en het zou mij hierdoor dus ook niet weerhouden om in de toekomst nog dekens bij hun te bestellen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 10:37

Horseware schreef:
Jol1 schreef:

Dat is vervelend. We doen onze uiterste best om alle email binnen enkele uren te beantwoorden. Helaas komt het soms voor dat het zo druk is en/of medewerkers ziek zijn, dat dat niet met iedere email lukt.

Vwb de telefonische bereikbaarheid zal ik dit zeker ter sprake gaan brengen en kijken hoe we daar iets mee kunnen doen.

Je kunt toch gewoon dagelijks even de voicemail van je telefoon afluisteren?
En als jullie met "eigen" nummers werken, is het wellicht handig om een "zakelijk" nummer te nemen en daar dagelijks de voicemail van af te luisteren. Dat simkaartje stop je dan gewoon in een oude telefoon of je neemt een telefoon waar twee simkaarten inkunnen. Natuurlijk spreek je de voicemail wel even in met een bericht dat je niet gelijk kunt reageren, maar dat berichten in de avond afgeluisterd worden.
Dit zorgt ervoor dat je geen potentiële klanten verliest, omdat ze jullie site niet vertrouwen, vanwege het geen telefoonnummer vermelden,

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:56

Ik neem onderstaande verhaal in zijn geheel terug!
Ik ben namelijk op dit moment alles behalve tevreden. Het heeft een maand aan mailwisselingen gekost voordat ze mijn klacht serieus namen maar uiteindelijk gingen ze de klacht toch netjes behandelen. Afijn, super opgelost zou je zeggen.
Maar hun hebben de deken Donderdag al terug ontvangen(ik heb het pakket Woensdag op mijn eigen kosten!!verstuurd) en Maandag(gisteren) pas het geld overgemaakt.
Maar nu hebben ze € 15 te weinig terug betaald omdat ik het halster niet mee gestuurd had.

Bij mijn aankoop kreeg je toen gratis een halster erbij maar dat was ik vergeten want dat cheapy ding veroorzaakte bij mijn paard al direct kale plekken dus ik heb dat halster meteen weggegeven(maand geleden).
Ze hebben echter al die tijd in alle mailwisselingen gepraat over de deken terugsturen en nooit over het halster terugsturen.
En nu ineens storten ze dus € 15 minder terug omdat ik het halster niet terug had gestuurd terwijl ik die gratis erbij had gekregen.
Dat terwijl ik dus ook al verzendkosten voor de deken terug te sturen zelf heb moeten betalen!!!

Ik heb hierover gemaild en nu zou ik het halster weer op eigen kosten(weer € 6,75 uit eigen zak) moeten terugsturen maar dan mag het niet gebruikt zijn! Ja duh.. een halster wat ik ruim maand geleden heb gekregen is dus inmiddels echt al keer gebruikt.

Al met al een waardeloze service dus....

Ik ben dus weer helemaal genezen van kopen via internet en ga gewoon weer naar mijn favoriete winkels(die hadden mijn maat niet op voorraad enkele weken geleden).

Maar ik laat het hier zeker niet bij zitten. Ik heb inmiddels contact met meerdere personen(rechtsbijstand en nog meer) en hun gaan dit verder oppakken.

tamaramt schreef:
Een maat was niet meer op voorraad(netjes vantevoren aangegeven) en werd direct besteld.
Beide dekens zijn vervolgens netjes en snel geleverd! Op mail tussendoor werd goed gereageerd.

Maat 206(6.9) was te klein en kon ik na enkele weken dragen niet meer gebruiken(vorig jaar gekocht en vorig jaar gebruikt) daarom enkele weken geleden maat 213(7.0) besteld.
Helaas bleek na 2 x enkele uren gedragen te hebben dat ook deze deken niet goed zat(te groot) en voor vervelende gevolgen zorgde.

Na enkele mailwisselingen nam bucaspaardendekens.nl dit gelukkig wel serieus op en kon ik de deken terug sturen naar ze tegen retournering van het aankoopbedrag.
De deken is dus inmiddels al teruggestuurd en ik wacht nu op retournering van het aankoopbedrag.

Hopelijk dat dat morgen of zo geregeld is en als dat rond is kan ik niks anders dan lof uitspreken over de service en het zou mij hierdoor dus ook niet weerhouden om in de toekomst nog dekens bij hun te bestellen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:57

Ik heb al aangegeven binnen het bedrijf dat er behoefte is aan een telefoonnummer Marie111 want dat lees ik hier nu duidelijk. Binnenkort gaan we de mogelijkheden bespreken.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:05

Wij weten beiden dat het verhaal een stuk ingewikkelder is dan dit en dat we puur en alleen uit coulance de deken vergoed hebben, want de klacht was ongegrond. Maar dit lijkt me niet de plek om dit hele verhaal "uit te vechten" dus ik ga er hier verder niet op in.

tamaramt schreef:
Ik neem onderstaande verhaal in zijn geheel terug!
Ik ben namelijk op dit moment alles behalve tevreden. Het heeft een maand aan mailwisselingen gekost voordat ze mijn klacht serieus namen maar uiteindelijk gingen ze de klacht toch netjes behandelen. Afijn, super opgelost zou je zeggen.
Maar hun hebben de deken Donderdag al terug ontvangen(ik heb het pakket Woensdag op mijn eigen kosten!!verstuurd) en Maandag(gisteren) pas het geld overgemaakt.
Maar nu hebben ze € 15 te weinig terug betaald omdat ik het halster niet mee gestuurd had.

Bij mijn aankoop kreeg je toen gratis een halster erbij maar dat was ik vergeten want dat cheapy ding veroorzaakte bij mijn paard al direct kale plekken dus ik heb dat halster meteen weggegeven(maand geleden).
Ze hebben echter al die tijd in alle mailwisselingen gepraat over de deken terugsturen en nooit over het halster terugsturen.
En nu ineens storten ze dus € 15 minder terug omdat ik het halster niet terug had gestuurd terwijl ik die gratis erbij had gekregen.

Dat terwijl ik dus ook al verzendkosten voor de deken terug te sturen zelf heb moeten betalen!!!

Ik heb hierover gemaild en nu zou ik het halster weer op eigen kosten(weer € 6,75 uit eigen zak) moeten terugsturen maar dan mag het niet gebruikt zijn! Ja duh.. een halster wat ik ruim maand geleden heb gekregen is dus inmiddels echt al keer gebruikt.

Al met al een waardeloze service dus....

Ik ben dus weer helemaal genezen van kopen via internet en ga gewoon weer naar mijn favoriete winkels(die hadden mijn maat niet op voorraad enkele weken geleden).

Maar ik laat het hier zeker niet bij zitten. Ik heb inmiddels contact met meerdere personen(rechtsbijstand en nog meer) en hun gaan dit verder oppakken.

tamaramt schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:12

Een gebruikte deken terugnemen lijkt me overigens heel netjes.... Je ziet toch direct wel als dat niet goed zit? Als ik schoenen koop en hier een paar dagen op loop en vind ze dan toch te groot dan kan ik ze ook niet meer terugbrengen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:20

Yvank_ schreef:
Een gebruikte deken terugnemen lijkt me overigens heel netjes.... Je ziet toch direct wel als dat niet goed zit? Als ik schoenen koop en hier een paar dagen op loop en vind ze dan toch te groot dan kan ik ze ook niet meer terugbrengen.

Je slaat hier de spijker op zijn kop. Betwist werd niet dat de maat/pasvorm van de deken niet goed was voor haar paard, want dat was duidelijk het geval waardoor de problemen veroorzaakt werden. Deze klant had echter geen gebruik gemaakt van onze passervice en als we van iedereen een deken moeten terugnemen die zelf de verkeerde maat/pasvorm uitkiest is het einde zoek natuurlijk. Echter, omdat we het wel heel vervelend vonden hebben we uit coulance het aankoopbedrag teruggestort.

Ter aanvulling: ze heeft zelf aangeboden de verzendkosten voor de retournering van de deken voor haar eigen rekening te nemen en het zogenaamde "cheapy" halster was een echt Bucas halster met zachte voering twv 22 euro, dus niet zomaar een goedkoop gratis halstertje.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:37

Yvank_ schreef:

Het verhaal is een heel stuk ingewikkelder.Het gaat niet om een gebruikte deken die niet helemaal goed zat. Het gaat hier om een klachtenprocedure.
Ik wilde hier niet alles neerzetten omdat dit verder een zaak is tussen mij en de winkel.

Maar het gaat hier om het feit dat deze maat mij geadviseerd was na metingen(had al eerder een deken mt 6.9 gekocht maar die zat ook niet goed en lag ook al ongebruikt in de kast)

De deken leek tijdens het passen goed te zitten maar ging na enkele uren dragen voor ernstige lichamelijke ongemakken zorgen.
De nieuwe maat veroorzaakte ernstige medische problemen(zoals binnen enkele uren flinke schuurplekken, schoft kapot, ernstige kreupelheid en zwellingen rondom de hals)
Alle bewijzen en fotos/filmpjes hiervan zijn aangeleverd.

Op basis hiervan werd de deken ook vergoed.

Het gaat me nu om het feit dat er nergens gepraat werd over een halster en nu ineens de zogenaamde waarde van het halster in mindering gebracht word op het retourbedrag.
En ja, dat vind ik(en rechtsbijstand en Bucas zelf) zeer klantonvriendelijk.
Het halster veroorzaakte binnen enkele uren ook schuurplekken en zwellingen en irritaties op de kaak(heb fotos ter bewijs)dus in mijn ogen is dat een cheapy halster dan.
En het halster was gratis!
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 20-05-14 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:40

@horseware: we weten beide dat het verhaal ingewikkeld is maar we weten beide ook dat de klacht zeker niet ongegrond was.
Ik heb idd zelf uit coulance aangeboden om de verzendkosten te betalen destemeer vind ik het zeer klantonvriendelijk dat naast deze voor mijn zelf gemaakte kosten nu ook een flink bedrag voor een gratis halster ingehouden word.
Hier zijn zowel rechtsbijstand als Bucas zelf het over eens.

Maar goed zoals je al eerder aangaf is dit niet de plek om het "uit te vechten". Wat ik zelf ook absoluut niet van plan was daarom heb ik hier niet het hele verhaal neergezet en wil ik het hier verder ook bij laten.
De instanties mogen dit verder bekijken en oplossen, dat is hun werk ;)

Ik wilde alleen aangeven dat ik dus niet meer zo tevreden ben over de service zoals ik eerder hier liet blijken en daarmee sta ik in mijn goed recht :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 12:38

Bijzonder dat je contact hebt met Bucas hierover Tamaramt. Ik vraag me dan sterk af met wie. Wij hebben namelijk ook contact met Bucas hierover en ook al onze mailwisseling doorgestuurd, en zij gaven - net als wij - aan dat jouw klacht ongegrond was.

Je hebt zelf gekozen voor een deken die niet op jouw paard past. Dit had je zelf al kunnen zien tijdens het passen, zeker als jouw dierenarts aangeeft dat "dit de slechtst passende deken is die hij ooit gezien heeft". Je had hem zonder problemen kunnen retourneren toen hij nog nieuw was. Je klacht is zowel door ons als door Bucas ongegrond verklaard en puur en alleen uit coulance vergoeden we het gehele aankoopbedrag. Dat je het halster dat er destijds bij zat mee terug stuurt lijkt mij niet meer dan logisch.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:00

Apart dat je ervoor kiest om onjuistheden hier in het openbaar te zetten terwijl je eerder aangaf dat dit hier niet de plek ervoor was.
Je weet zelf ook donders goed dat de deken pas na enkele uren dragen problemen veroorzaakte en tijdens het passen "goed lag".

Ik heb alle fotos en filmpjes en mailwisselingen ter bewijs dus ik maak me nergens druk over en voor mijzelf is het een gedane zaak.
Blijkbaar maak jij je er dus wel druk over gezien je onophoudelijke reacties :)

Laten we dit verder maar over laten aan de proffesionals en Bucas zelf vind je ook niet.
Waar ik ook mailwisselingen van heb en een vast contactpersoon heb.

Feit is dat de deken voor mijn paard een slechte pasvorm had en ernstige ongemakken veroorzaakt hebben die niet hadden mogen gebeuren.
Feit is dat jullie uiteindelijk wel de gepaste klachtenprocedure toegepast hebben maar wel nagelaten hebben om te vermelden dat ook het halster teruggestuurd moest worden.
Een halster waarvan ik het bestaan al vergeten was zoals ik hierboven al gemeld had.