Stalling met weidegang gezocht Amsterdam (noord)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stalling met weidegang gezocht Amsterdam (noord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:10

Ik ben op zoek naar een stal voor mijn paard ( pony)

Ik heb een optie op een nieuwbouwhuis in Amsterdam Noord en wil voor ik de knoop doorhak toch echt weten of er stalling te vinden is die voldoet aan mijn eisen.
Ik heb me al suf gegoogled, maar makkelijk is anders.

liefst boven amsterdam omdat de a10 af naar het zuiden vaak veel vertraging heeft.

Eis
- winter en zomer overdag buiten in een groep(je) buiten en binnenzetten moet geregeld zijn
- buitenrij mogelijkheden
- bak ( binnen of buiten maakt me niet uit)

Prijs is van ondergeschikt belang

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Stalling met weidegang gezocht Amsterdam (noord)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:39

VSW -> ED

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:20

Die zijn er zeker! Rond het Twiske zijn er aardig wat stalletjes en in landelijk Noord heb je de Breedijk hoeve, stal Bleijkmeer, een nieuwe stal op de Poppendammergouw. Is echt wel wat te vinden hoor! .Succes met je huisje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 08:11

Hi Batje,

Dankjewel. Dat zijn stalnamen die je niet makkelijk vind op google ( dan zoek je op pensionstalling Amsterdam Noord )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:50

helaas lijkt het erop dat de meesten toch in de winter de paarden niet de hele dag buiten hebben staan. Jammer

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:55

Stal Wennekers?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:02

Wennekers is bij Schiphol/Aalsmeer. Niet handig als je eerst de ring nog overmoet, al helemaal niet in de spits..

Neem anders even contact op met bokker Vuurtoren, zij woont boven Amsterdam, (Wormer) wie weet heeft zij tips voor stalling

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:06

Taams in Oostzaan daar heb je achter paddocks waar de paarden een dagdeel buiten staan in de winter. Zomermaanden hele dag of dag en nacht , Binnenbak, buiten bak stapmolen en 2 longeerbakken.
Molenaar winter in de paddock dagdeel buiten geen binnebak.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:54

De stal op de poppendammergouw is aan het opbouwen, daar staan ze op de paddock met schuilstal. De breedijk hoeve heeft enkele uren paddock per dag, stal Bleijkmeer heeft ze ook overdag buiten staan, in de zomer 24/7. Daar sta ik, dus kan het met zekerheid zeggen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 08:36

batje schreef:
De stal op de poppendammergouw is aan het opbouwen, daar staan ze op de paddock met schuilstal. De breedijk hoeve heeft enkele uren paddock per dag, stal Bleijkmeer heeft ze ook overdag buiten staan, in de zomer 24/7. Daar sta ik, dus kan het met zekerheid zeggen ;)

Bij Bleijkmeer stond het niet op de site idd, moest ik nog even achteraan bellen. Dat klinkt goed.
En de nieuwe stal in aanbouw ook.
Leuk om te horen dat het toch ook in Amsterdam gaat lukken om iets te vinden wat bij mij past.
Ik ga zeker deze week bellen

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:21

@Marieke bleijkmeer heb ik ook gekeken! PRima stal, grote boxen en heel veel buiten. Voor mij minder geschikt omdat het toch een eindje rijden was en je niet goed kan buiten rijden.

Sta nu op stal waveren, heb je daar al gekeken? Kan een prima stal zijn, hoewel ik er met een jong druk paard niet zo snel zou gaan staan, daar zijn ze niet zo op berekend. Ook mag je geen eigen instructie hebben, wat ik een groot nadeel vind. Maar de buitenrij mogelijkheden zijn geweldig! En ze komen in verhouding met sommige andere stallen wel redelijk veel buiten.

Zeinstra heb ik laatst ook gekeken- daar hebben ze nu een hitactief stal. Als het niet zo ver weg was was ik daar heen gegaan :) Je kan er alleen echt niet buiten rijden.

Succes met zoeken!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 23:53

Edit: ik zie niet dat je boven Amsterdam/noord Amsterdam zoekt, dan is stal zeinstra dus geen optie :)
Verder zijn er inderdaad veel kleine stalletjes in Amsterdam noord, maar er zit maar weinig goeds bij, bij veruit de meeste stallen daar staat je paard op een postzegel - en ik heb heel wat stallen afgezocht :) Waveren is voor mij nu de beste keuze qua buitenrijden/rij faciliteiten (binnenbak/buitenbak en longeercirkel) en de paarden worden er goed verzorgd. Als het je niks lijkt zou ik zeker bij bleijkmeer kijken: als je je paard veel buiten wilt hebben en niet van drukke stallen houdt zal dat je zeker bevallen. Als je meer wil weten stuur je maar een pbtje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:57

Wat een goede ideeën Hinke, dank.
Bleijkmeer staat nu wel hoog bovenaan om te gaan kijken maar ik ben ook erg gek op buiten rijden ( echt een must ) dus ik ga ook even kijken bij Waveren.
Zeinstra valt bij mij af vanwege het buitenrijden