Hey allemaal.. Ik wil graag overstappen op. " wikkel balen" Folie balen of hoe je ze ook noemen mag.. Weet er iemand waar je in de omg van Uden Baalen kunt vinden van z'n 100/120 kilo..
Om wat voor hoeveelheden gaat het? Een oplegger bestellen in het hooi seizoen is natuurlijk goedkoper dan nu 1 baaltje kopen bij plaatselijke fourage handel .
Nou ik en mijn 2 paarden gaan per 1 mei verhuizen.. Dus het zijn geen grote hoeveel heden ik verwacht 1 baal per week.. Of denk ik dan heel verkeerd.. Ze eten nu samen 1 pak hooi per dag.. En staan op een weide zonder gras.. En we gaan naar een weide met veel gras.. Het gaat om een fries en een Tinker.
friesiszwart
Je kunt het beste een loonwerker in de buurt bellen.
loulou
Geplaatst: 20-04-14 10:01
met twee paarden kun je denk ik beter grote balen bestellen, dan ben je waarschijnlijk een stuk goedkoper uit. die zijn ook veel makkelijker aan te komen.
Met een fries en een tinker op vet/lang gras zou ik stro of graszaadhooi bijvoeren om genoeg structuur te voeren. Rondje fouragehandelaren doen en kijken wat die nog hebben en eventueel voor je willen wikkelen. In de zomer grote balen voordroog zal verschimmelen voordat je halverwege de baal bent, zeker met zoveel gras er naast. Als je de ruimte hebt kies dan voor echt hooi (al dan niet gewikkeld) en koop verder rondt augustus als de 2e snee er af ligt via marktplaats voor een heel jaar in.