Zadelpasservice Ruitersport Emmers Hamont

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Karoune

Zadelpasservice Ruitersport Emmers Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:22

Heeft iemand ervaring met de zadelpasservice van ruitersport Emmers uit Hamont (Belgie).?
In positieve of negatieve zin? Ik wil hier graag een zadel door laten aanmeten omdat ze veel keuze hebben.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:25

Ik ben in Hamont, in de winkel zelf goed geholpen :j ( een dame)
Het ligt er wel aan wie je als zadelmaker krijgt... een van twee ben ik abosluut niet tevreden mee..
Heb er een nieuw zadel gekocht en achteraf blijkt dat hij vanaf het begin gewoon niet heeft gepast. Boom was 2 maten te smal.

Edit: Aanmeten doen ze niet, ze hebben alleen de zadels uit de assortimenten van diverse merken. Zadelpasservice hebben ze wel.

Gijs Weck kan ik je wel van harte aanbevelen heeft me inmiddels 2 keer heel goed geholpen. Werkt samen met het Gareel in Schijndel en komt met zijn bus en appratuur op locatie zodat alles direct wordt gemaakt.

Karoune

Re: Zadelpasservice Ruitersport Emmers Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:35

hoi Anouk,

dank je voor je reactie, weet jij of het Gareel in Schijndel ook zadels inruilt? dat doen ze bij Emmers namelijk wel en ik heb een zadel in te ruilen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:39

Ben Anouk niet maar het gareel ruilt ook zadels in

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:40

Ik ben er niet tevreden over.
Ik had geen gigantische budget dus keek bij de wat goedkopere merken.

Daar wilde ze niet mee komen.
Ik moest maar een ijzerdraadje over de schoft leggen en daarmee naar de winkel komen.

Tja dat werkt natuurlijk niet.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:45

Ja het Gareel ruilt ook in :j

Ik weet alleen niet of ze ook daadwerkelijk met een boel zadels naar je toe komen, daar zou je even over moeten bellen.

Nogmaals ik ben wel in de winkel erg goed geholpen door een zadel wat bij mijn lichaam te zoeken, maar de zadelmaker die het zadel afgeleverd heeft was vond ik niet zo kundig... Maar ik weet uit ervaring dat de meningen daar heel verschillend over zijn... Heb hem ook eerder op stal gehad maar dat was voor te vullen en dat is verder wel goed verlopen.

Dat ijzerdraadje heb ik eerder gehoord, ik ben daar eigenlijk alleen maar terecht gekomen omdat ze meer als andere zadelmakers terug gaven voor mijn oude zadel... Het zadel wat ik wilde kost in iedere winkel evenveel en is gemakkelijk aan te passen.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:51

Dank je Friesam voor de tip. Ik ga hun eens bellen en informeren hoe het zit.
Anouk; ik ben in de winkel ook goed geholpen maar ik heb erna nog een aantal keren telefonisch contact gehad en vragen gesteld en de antwoorden die ik daarop kreeg vond ik een beetje vaag en niet professioneel overkomen.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 14:52

Silence ook jij bedankt voor je reactie. Dat van het ijzerdraadje is tegen mij niet gezegd maar kan me voorstellen dat je dan afhaakt.

Neleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:57

Ik heb er mijn springzadel gekocht bij Emmers.
Mijn budget was toen wel redelijk groot, dus het is een Prestige Paris geworden.
Over het zadel zelf, en het passen aan huis was ik wel tevreden, zadel past na 3 jaar nog altijd prima. Maar zoals al werd gezegd proberen ze je daar wel telkens iets extra aan te smeren (ik moest bv. absoluut andere stijgbeugels omdat ze niet veilig zouden zijn, en mijn singel was ook versleten?!) Het was trouwens een vrouw met blonde krullen die kwam passen (de eigenaresse volgens mij).

Voor mijn dressuurzadel dat ik twee jaar geleden kocht, heb ik dan ook voor een andere winkel gekozen. Namelijk Ruitersport Caeyers in Geel. Ze komen daar niet aan huis passen, maar achter de winkel hebben zij een piste waar je de zadels kan testen met je paard. Na een beetje aandringen daar zelfs 30% korting gekregen op een zadel van zo'n €2000. Dus misschien moet je Caeyers ook overwegen? Hun keuze in dressuurzadels was toen wel veel groter dan in springzadels, dus het is maar wat je zoekt...

Succes ermee!

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 15:00

Dank je Heleen-Jaylo, ik zoek een veelzijdigheidszadel van een beter merk. Fijn dat jij wel tevreden was over de passervice. Ik heb eenmaal een zadel verkeerd aangemeten gekregen en wil dit niet nog een keer meemaken nu. Ik ga zeker ook eens kijken naar Caeyers die kende ik nog niet. Bedankt voor de tip

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:27

Ik zou zoeken naar een echte zadelpasser ipv een ruitershop... Mijn ervaring (zelf meegemaakt en veel verhalen van verschillende kennissen gehoord) is dat zadels die aangemeten worden in ruitershops meestal niet helemaal goed passen (of helemaal niet).

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:03

Juleke, ik zou dat graag doen maar zit met een zadel dat ik graag wil inruilen en dat lukt niet bij een zadelpasser

Neleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:45

Dat geloof ik ook best Juleke! Ruitershops willen natuurlijk vooral hun zadels verkocht krijgen... Bij Caeyers had ik toen wel een goed gevoel, daar kan je een zadel dat bij hen gekocht is ook tegen korting laten opvullen als dat na een jaar/enkele jaren nodig moest zijn.

juleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:51

Er zijn ook zadelpassers te vinden die wel inruilen. Je moet alleen even goed zoeken. Je kan ook nog altijd je oude zadel zelf verkopen. Wat is immers het belangrijkste? Een echt goed passend zadel of je oude zadel meteen weg?

@Heleen_Jaylo: Een nieuw zadel (met wolvulling) moet sowieso bijgevuld worden wanneer het ongeveer 3 maanden in gebruik is ;) . Een goede wolvulling (met kwalitatieve, verende wol) is dan immers al gezakt. Jaarlijks moet je de pasvorm laten controleren en weer eventueel laten bijvullen (indien nodig) en na ongeveer 3 jaar moet je de hele vulling laten vervangen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 14:00

HAR -> ED