Pensionstal tussen gouda en gouderak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Pensionstal tussen gouda en gouderak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:23

Het is dat ik meer nieuwsgierig ben hoor, maar met regelmaat rijd ik via provinciale weg langs haastrecht, dan heb je de rotonde voor gouda, als je dan linksaf gaat en volgende rotonde weer recht (richting gouderak) zie ik aan de linker kant een compleet nieuwe stal staan.

Hier staan stalletjes met uitloop en ziet er super mooi uit.
Heb gegoogeld maar kon niks vinden.
Heeft iemand hier enig idee welke stal dit is?

daffieduck83

Re: Pensionstal tussen gouda en gouderak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:26

Dat is van de zoon van de Veerstalhoeve. De Veerstalhoeve zelf ligt er net achter. Ziet er wel heel netjes uit en idd leuke uitloopjes en als het goed is in de zomer ook weidegang.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:26

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:27

daffieduck83 schreef:
Dat is van de zoon van de Veerstalhoeve. De Veerstalhoeve zelf ligt er net achter. Ziet er wel heel netjes uit en idd leuke uitloopjes en als het goed is in de zomer ook weidegang.

Ja echt netjes gedaan! Ze hebben geen site alleen..

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:33

Ja ik zie het nu, wat kost dat eigenlijk als ik vragen mag?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:39

Geen idee van de precieze kosten, kom er nu alleen nog af en toe om kaas en vlees te halen.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:41

Inderdaad de Veerstalhoeve, kosten zijn 250,- per maand ( wel excl geloof ik )

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:43

Humphry schreef:
Inderdaad de Veerstalhoeve, kosten zijn 250,- per maand ( wel excl geloof ik )

exclusief wat?

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:45

Bodembedekking en bix ( kuil zit er wel bij geloof ik )

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:47

Is echt een hele gezellige stal.
Er liggen rubberen matten in de stallen, waardoor er volgens mij best wel een aantal zijn die daarom geen bodembedekking gebruiken.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:49

Humphry schreef:
Er liggen rubberen matten in de stallen, waardoor er volgens mij best wel een aantal zijn die daarom geen bodembedekking gebruiken.

Geen bodembedekking? Das toch vies? Haha, vind 250 exl nog best aan de maat eigenlijk.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:50

Ik sta nu vanaf 1 januari daar bij de nieuwe stallen, dus als je wat wilt weten kan je pben!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:53

Was eigenlijk gewoon nieuwsgierig omdat ik er vaak langs rijd, ziet er netjes uit zeg!!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:54

Tjah, daar zijn de meningen ook over verdeeld maar ieder zo zijn ding toch :)
De keus is er in ieder geval en de een kiest wel voor bodembedekking en de ander niet.

Voor een stal met z'n ruime uitloop is het niet veel hoor als je naar iets vergelijkbaars kijkt in de omgeving.
( er zit ook nog mooie nieuwe paddocks, een longeercirkel en een rijbak bij he )

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-14 13:56

Humphry schreef:
De keus is er in ieder geval en de een kiest wel voor bodembedekking en de ander niet.

Voor een stal met z'n ruime uitloop is het niet veel hoor als je naar iets vergelijkbaars kijkt in de omgeving.
( er zit ook nog mooie nieuwe paddocks, een longeercirkel en een rijbak bij he )

Ja ik zag het, jammer dat we daar niet meer van hebben in zuid-holland/utrecht....

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:05

Humphry schreef:

Klopt, die van mij heeft geen stro in zijn stal en eigenlijk werkt dat prima!
De prijzen voor stallen hier in de omgeving zijn gewoon hoog, maar hier staat je paard wel lekker de hele dag buiten!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:20

VSW -> ED

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:27

Sissi87 schreef:
daffieduck83 schreef:

Ja echt netjes gedaan! Ze hebben geen site alleen..

Deze hebben ze wel, www.veerstalhoeve.nl maar de facebookpagina is een stuk beter.
Ik zelf sta hier ook, en heb jaren aan de "oude" zijde gestaan.
Aanrader voor iedereen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:29

Sissi87 schreef:
Humphry schreef:

Geen bodembedekking? Das toch vies? Haha, vind 250 exl nog best aan de maat eigenlijk.

Geen bodembedekking is ideaal! De urine loopt gewoon netjes weg en de uitwerpselen hoef je alleen weg te scheppen.

het biks etc is allemaal te bestellen op stal. Voor wat we allemaal hebben, alles is splinter nieuw, is 250 nog vrij weinig.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:20

Ik sta ook op deze stal, voor vragen, pb mag altijd :D

Ik ben in ieder geval super tevreden en paard is ook zichtbaar opgeknapt er vrolijker geworden. Ik zou niet meer terug willen naar een 3 x 3 hok zogezegd :)

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:27

Pas wel op als je van plan bent om je paard te stallen in zo'n type uitloopstal. Op de stal waar ik heb gestaan hadden ze dat ook en er zijn nare ongelukken mee gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:50

wat voor soort ongelukken? bij ons "de veerstalhoeve" is alles juist zo gemaakt dat het optimaal is voor je paard. de stallen zijn geweldig voor de bronchitis paardjes, de hekken zijn zo gemaakt dat als ze met de voeten erdoor gaan ze er makkelijk uit kunnen rollen. bewust voor ronde palen gekozen. zo kan ik nog wel even doorgaan :D

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:07

Bij onenigheid tussen 2 paarden heft er 1 gebokt en is daarbij met 1 achterbeen tussen de spijlen gekomen, op een of andere manier naar voren geklapt op de borst. Deze heeft ernstige problemen aan dat been gehad. Ik geloof dat alles nu weer goed gaat daarmee (ben ondertussen verhuisd van stal) maar heeft een hele lange revalidatie gehad.

Een tijdje later hadden 2 andere paarden onenigheid, en hoe het precies is gebeurd weet ik niet meer, kwam volgens mij bij een steiger vast te zitten met de voorbenen waardoor hij naar achter in geklapt op zijn hoofd, was op slag dood.

Ik heb geen verstand van uitloopstallen, wel weet ik dat het heel erg lijkt op wat ik op het linkje zag en dat deze ook ronde palen hadden.
In het begin vond ik de uitloopstallen fantastisch, totdat er dit soort dingen gingen gebeuren. De uitloopstallen hebben er maar 3 maanden in gezeten, daarna zijn ze eruit gehaald.

Ik zou graag een uitloopstal voor mijn paard willen, tis ideaal, maar dat doe ik alleen nog maar als ik een uitloop heb die zoals een weidehek in elkaar is gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:35

ik denk dat je bij ons maar eens moet kijken. heb mijn paard (en ben niet de enige die dit van zijn paard vind) nog nooit zo rustig gezien. ik zou nooit meer anders willen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:37

Mijn paard is ook onwijs tot rust gekomen op deze stal, en dat was/is een onwijze druktemaker :)