Gezocht: Stalling omgeving Diemen/ Amsterdam Zuid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ekonaor

Gezocht: Stalling omgeving Diemen/ Amsterdam Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 15:21

Hallo allemaal,

In verband met mijn studie verhuis ik binnenkort naar Diemen, graag wil ik mijn paard meenemen.
Daarom ben ik opzoek naar een stal in deze omgeving, het liefst zo dicht mogelijk bij Station Diemen Zuid, aangezien ik met het OV moet of moet fietsen.

Mijn wensen zijn:

-binnenbak
-weidegang
-paddocks
-geen of niet al te veel manege lessen
-KNHS wedstrijden
-ruime box (groot genoeg voor paard van 1.72)
-eventueel bereikbaar met OV

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik kom er niet uit.

Groetjes Silvia

Revanches

Re: Gezocht: Stalling omgeving Diemen/ Amsterdam Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:56

VSW-->ED

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:28

De stal die het dichtste bij station Diemen-Zuid ligt, is manege Waveren. Het is denk ik vijf minuten fietsen vanaf het station. De stal heeft echter geen KNHS wedstrijden. Verder zitten er aan de Stammerdijk ook een aantal stallen (Double R, stal Zeldenrust, stal roest), maar deze hebben ook geen KNHS wedstrijden.
In Diemen-Noord zit Manege De Eenhoorn. Hier sta ik zelf ook met m'n paard, ben erg tevreden :) Bij deze stal kan je 10x per jaar KNHS starten. Vanuit Diemen-Zuid is het ongeveer 10 minuten fietsen, maar je kan ook met de bus. De stal zit wel vol op dit moment, maar je kan natuurlijk altijd eens komen kijken. Op http://www.manegedeeenhoorn.com staat nog wel meer info :)

Kirstin_HenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:00

Stal Veldhuisen in Nigtevecht, is wat verder fietsen maar een mooie stal en sinds kort ook KNHS dressuur wedstrijden. www.stalveldhuisen.nl

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:46

Stalhouderij Braam aan de Amsteldijk Noord. Ietsje verder van Diemen-Zuid en geen binnenbak, maar wel heel grote boxen met uitloop en veel weidegang. En geen manegelessen ;)

Waveren is ook best ok staan denk ik! Leuk sfeertje iig :)

Aky83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 10:46

Hallo Silvia,

Je zou ook eens kunnen gaan kijken in Weesp, manege Bleijenberg. Zijn wel veel manegelessen, maar 2 binnenbakken waardoor je altijd binnen kan rijden. Helaas alleen zomers weidegang, je kan wel zelf overdag je paard in de paddock zetten of losgooien in de (kleinste) binnenbak. Vanaf Station Diemen-Zuid gaat er ook een trein naar Weesp, je zou kunnen overwegen om op het station in Weesp een fiets neer te zetten om het laatste stukje van Station naar manege op de fiets te doen, dan zal het hooguit 5 minuten zijn. Er worden maandelijks KNHS wedstrijden gereden ook. www.manegebleijenberg.nl

Succes!

Nellie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:22

manege apc van waveren is een hele goede,
stalling kost 300,- per maand all in.
ze hebben 5 stukjes paddock twee grote en 3 kleine aan de andere kant is nog een grote paddock.
ze hebben meerdere grote stukken weide waar ze in de zomer 24/7 in staan en 's winters staan ze overdag in de paddock.
er is een binnenbak, een buitenbak, een longeerbak en een mooie uitrij mogelijkheid door het park/bos.
er is een hele relaxte sfeer, een mooie kantine en een kast waar je je spullen in kan leggen. /3
echt heel fijn in diemen