stal doorstap

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardje10

stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 10:43

Hallo,
Ik heb een leuke pony tekoop zien staan bij stal doorstap in rijsbergen.
Wie heeft ervaring met deze stal?

Mutsie93

Re: stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:45

Ik zou daar niet zo snel een paard kopen, degene die ik ken die daar een hebben gekocht, bleken achteraf wat te mankeren. Maar je kan altijd gaan kijken en proberen en bijvoorbeeld op proef nemen, dan kun je hem na een tijd alsnog terug doen. Ik zou hem wel altijd laten keuren!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:46

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:10

Hun voorwaarden die zij hanteren zijn wettelijk niet toegestaan.

Er staat oa in dat je akkoord gaat met alle zicht- en onzichtbare (stal)gebreken.
En dat je geen rechten kan ontleden aan hun omschrijving van het paard.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:15

Ik ben er eens geweest en vond er nog niet eens zo veel gekke dieren staan. De eigenaar maakt miz wel gemakkelijk gebruik van de naïviteit van de meestal onervaren kopers. Dus, neem een ervaren paardenpersoon mee en laat keuren door een erkende en door jou uitgezochte veearts. En als die af keurt, paard niet alsnog kopen omdat ie zo lief is.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:49

GamblersCup schreef:
Eight schreef:
als je niet al te veel geld weg wilt leggen, maar je niet de rotzooi van iemand anders wil kopen, adviseer ik je om voor een jong paard te gaan en goede begeleiding te zoeken :)

Dit vind ik een hele rare tip. Niet iedereen wil een jong paard, niet iedereen is geschikt voor een jong paard.

Waarom vind jij dit een hele rare tip? Een jong paard is nog helemaal te buigen en met de juiste begeleiding (zoals ik al aan gaf) heb je er vele malen meer aan dan wanneer je de rommel van iemand anders koop. En indien je niet te veel geld neer wilt leggen (ik zeg niet dat dit zo is, maar de paarden bij stal doorstap zijn niet duur) kan je aan een jong dier een hele goede koop hebben. Of iemand mijn advies opvolgt of niet is de keuze van diegene zelf, maar een rare tip is het niet. ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:58

Je loopt bij iedere handelaar / verkoper risico.
Voordat je een paard koopt eerst ook zelf laten keuren!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:19

ITP --> ED

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:31

Mijn pony komt daar ook vandaan en ik heb haar nog steeds!
Ben nog steeds blij met mn oude besje,kan zelf geen kwaad woord kwijt over die stal.Wat ik wél vind is dat ze best hoge prijzen hebben voor de dieren.
Maar verder kan ik niks negatiefs zeggen erover.

Het is immers je eigen plicht om zo goed mogelijk een paard te keuren voordat je het koopt.
Doen ze moeilijk over een keuring dan lekker laten staan,of dat nu een handelsstal is of particulier!

Wil je een paard wat naar jouw hand helemaal gesteld word en jouw knopjes erop krijgt dan zou ik ook gaan voor een jong dier wat je zelf doet beleren,mits je genoeg ervaring hebt natuurlijk.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:40

Inderdaad zoek even op de oudere topics.ik heb hier wel een paard destijds gekocht.die werd aan mij verkocht als andalusier kruising.bleek gewoon een volle draver te zijn. Ik was toen nog jong en de andalusier was nog niet zo in trek als nu.
Uiteindelijk bleek ze pees blessure te hebben.
Overgens was ze erg agressief tegen mensen. En ze is uiteindelijk in 2011 als ik t goed heb bij andere mensen ingeslapen omdat ze door heel der rug en nek ernstige artrose bleek te hebben. Als ik dat wist. Had ik der nooit doorverkocht.

Hen destijds niet laten keuren.
Er zal vast een goede ertussen staan.
Niet alleen die stal. Maar alle stallen hebben rotte appels ertussen staan.
Ga wat rond kijken en kijk ook eens bij iemand anders ipv 1 stal.

Succes

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 23:12

Omdat er al heel veel topics over deze stal bestaan hier een slotje.

Tevens de berichten die niet aan de regels voldeden verwijderd. Alleen ervaringen uit de eerste hand zijn toegestaan. Waarschuwingen zijn op Bokt niet toegestaan.