Stalling in een straal van 30 km rond randstad (delft)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HealthTIES

Stalling in een straal van 30 km rond randstad (delft)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 16:00

Ik ben mij aan het oriënteren op een stalling in een straal van ongeveer 30 km om en rond Delft.
Regio Zoetermeer, Rotterdam, maar ook Voorne Putten, Bernisse en omstreken en richting Brabant is prima. Ik weet dat de randstad onmogelijk duur is, dus ik sta open voor suggesties :)
Ik heb al eens rondgekeken bij oudere topics, maar informatie is vaak al weer achterhaald.

De kosten voor de stalling moeten liggen tussen de 75 en 150 euro per maand afhankelijk van het wel of niet inbegrepen zijn van voer en de faciliteiten. In principe ben ik bereid om mesten, etc. voor eigen rekening te nemen. Het zou fijn zijn als weidegang mogelijk is en een rijbak beschikbaar is. Ik sta open voor een stalling waar gezamenlijk de werkzaamheden op zich worden genomen.

Wie o wie heeft er een goed en leuke suggestie? Ik ben niet aan tijd gebonden en wil mij door middel van bezoekjes goed oriënteren om tot de juiste keuze te komen.

HealthTIES

Re: Stalling in een straal van 30 km rond randstad (delft)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 18:29

Niemand?

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:33

Mijn verzorgpony staat op stal Bram van der Tas.
Geen idee wat de stallingskosten zijn. Stal ligt in Berkel en Rodenrijs en is makkelijk aan te rijden vanaf delft. Woon zelf in delft centrum en ben er binnen 10/15 minuten.
Op stal is er een paddock, weidegang, longeercirkel en buiten rijbak
Site: http://www.paardenstallingavdtas.nl

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:39

Bij bram is het aardig duur, ik geloof ruim 250 euro, en wat je er voor terug krijgt is matig voor die prijs, al staan ze wel veel buiten. Kijk eens bij manege blauw-gele vendel. Wat voor een paard heb je? Wij hebben een plek voor een kleine pony.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:47

VSW -> ED

marachels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 18:58

Aan de munnikenweg in zoetermeer/berkel en rodenrijs zit een klein ponystalletje met bakje en paardjes kunnen veel naar buiten. Zou je kunnen kijken.
Verder heb je stal Cees poot op de rotterdamseweg in Delft, heeft een goede bak maar kleine stallen en paddock.
Veel succes!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 19:12

Ik heb bij rotterdam airport een verzorgpaard gehad..aan de West-Abtspolderseweg 294
Ik weet ff niet meer hoe de stal heet, zal het eens opzoeken.

ruime stallen.
zomers weidegang.
mesten is voor jezelf.

got it :
http://hoogerbrugge.tripod.com/

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:19

Als je verder weg staat, ben je toch weer reiskosten kwijt. Dus dan ben je alsnog duurder uit. Als je 30 ipv 10 km van huis staat en je auto verbruikt 1:15, dan ben je 40/15=2,67 literx1,65=4,40x30 dagen=132 euro per maand extra kwijt.
Cees Poot is idd niet zo duur. Misschien kun je eens een rondje rijden en rondvragen, wellicht kun je particulier nog wat goedkoper staan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 20:20

Een vriendin van me staat in de regio Delft, je kan haar eens vragen voor info. Geef je haar naam wel via pb.

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 20:47

@tessebes; ja dat is wel een afweging. Het is alleen zo verschrikkelijk duur hier qua stalling:( Het liefste sta ik inderdaad gewoon lekker in de buurt, dus hopelijk vind ik toch nog wat.

@breghje; fijn dat je dat effe wil navragen bij je vriendin. Wie weet....

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:11

Hier degene die breghje denk ik bedoeld, maar voor die prijs ken ik eigenlijk niks in de regio, denk dat je toch wel minstens richting 200 a 250 euro moet denken.......Cees poot is inderdaad goedkoop, maar komt dacht ik alles nog bij van stro, voer enz.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:14

Bij Cees poot betaal je voor een box incl 3x dgs voordroog. Stro/zaagsel/vlas en voer komen daar nog bij en zijn ook verkrijgbaar op stal.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:19

Je zou nog bij duynisveld op de katwijkerlaan bij Pijnacker kunnen kijken, betaal je richting de 200 euro, maar dat is wel all in.

Goedkoop paarden houden bestaat niet, zeker niet in deze regio. Heb je al een paard of ga je er nog één aanschaffen?

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 21:42

@tessebes; ik denk erover om mijn lease paard over te kopen, maar heb mijn man plechtig beloofd mij eerst heel goed oriënteren over de kosten. We hebben ook een gezin en het moet wel realistisch blijven, daarin geef ik hem groot gelijk. Goedkope stalling is helaas in deze regio niet echt aanwezig, maar ik wil wel mijn uiterste best doen om de beste plek voor de beste prijs te krijgen :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:50

De beste plek ga je, in mijn ogen in ieder geval, zeker niet krijgen voor dat budget. Een goede stalling kost nou eenmaal geld en dat betaalt zich dubbel en dwars terug. Ik zou zeker 200 euro per maand reserveren voor stalling en dan de overige kosten nog....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:27

Twinklebel schreef:
Hier degene die breghje denk ik bedoeld, maar voor die prijs ken ik eigenlijk niks in de regio, denk dat je toch wel minstens richting 200 a 250 euro moet denken.......Cees poot is inderdaad goedkoop, maar komt dacht ik alles nog bij van stro, voer enz.

:D :)) *\%/*

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:33

Tessebes schreef:
Je zou nog bij duynisveld op de katwijkerlaan bij Pijnacker kunnen kijken, betaal je richting de 200 euro, maar dat is wel all in.

Goedkoop paarden houden bestaat niet, zeker niet in deze regio. Heb je al een paard of ga je er nog één aanschaffen?

Dit zou ik je absoluut afraden.. Mijn paard heeft daar gestaan en nu ik hem ergens anders heb, heb ik oa eindelojk een blij, lief blij paard ipv een chagerijnige..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:20

Celiien schreef:
Tessebes schreef:

Dit zou ik je absoluut afraden.. Mijn paard heeft daar gestaan en nu ik hem ergens anders heb, heb ik oa eindelojk een blij, lief blij paard ipv een chagerijnige..

Vind ik ook niet zo gek met 1 keer per dag ruwvoer...te gek voor woorden! Snap niet dat daar nog paarden staan.

Op de noordeindseweg in berkel zit ook een stal. Geen idee hoe die heet maar de stal kost 200 euro incl.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:04

Stal van nico is dat.. zou ik ook niet willen staan, alleen maar drek ook :j en daarnaast nog zelf uitmesten..

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:34

Ben ik met je eens! Weinig gras ook zomers.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:14

Celiien schreef:
Tessebes schreef:

Klopt, en wat een sacherijnige kerel zeg! Vrienden van mij zijn zijn buren, nou ik zou voor mijn verdriet mijn paard daar nog niet kwijtwillen. Misschien moet je het toch particulier gaan zoeken, zet eens een advertentie op marktplaats?

charmante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:23

Misschien Stal Hofstede Oostrijk, Delfgauw of Stal in 't Veld, Bleiswijk of Stal Ypenburghoeve, Den Haag of pensionstal Kleihoogt nr.4 in Berkel ( zie adv. marktplaats ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:27

Tja ik ken wel wat stallen maar inderdaad, voor onder de 150 euro ga je dat niet zo 1,2,3 vinden.. Voor 200/250 per maand weet ik wel wat stallen, maar is maar net wat je zoekt en kan missen natuurlijk..

M1C

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:05

Indd in deze straal een goedkopen stal vinden is erg moeilijk! :(
In Den Haag is manege Berestein erg fijn!!
De dijkgraaf(monster) zal ik zeer afraden..... :( .
vaak ruzie, en communictief zeer slecht. Ook zijn de bakken kei en kei hard!
Hoop dat je een fijne stal vind.....!!

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:42

Stal Hogervorst in de oude leed, bak zit eindje verder op de weg, maar is niet een hele fijne bak.
Er zullen wat veranderingen aan komen, maar wanneer... ??

Stalling is ( nu nog ) 75 per kale box, daar komt dan nog je hooi en stro en evt voer bij.
Zomers weidegang, 50 euro per paard