Ik ben momenteel op zoek naar een leuke stal in de omgeving van Helmond. ( straal MaX 15 km ) bij veel stallen wezen kijken maar nergens dat thuis gevoel. Iemand nog een aantal locaties?
Ik heb een tijdje bij stal Heerendonk gestaan in Nederwetten. Hele gezellige stal, paarden komen er elke dag alleen of in groepjes buiten, binnenbak, buitenbak, longeercirkel, uitrijmogelijkheden... Eigenaren zijn hele aardige en behulpzame mensen
Zelf ook op Heerendonk gestaan, voor de paarden zijn ze er wel goed... Maar de sfeer.... Je moet er tegen kunnen Je hoort wisselende verhalen, mijn ervaring was gemixt... Mijn verzorgster wilde niet meer in de binnenbak rijden door bepaalde mensen daar Nu wel een tijd verder, dus misschien is het beter
Let trouwens ook even op een bepaalde stal, die biedt namelijk een leuk aanbod... Maar ook al zou ik een miljoen per dag krijgen, dan durf ik er nog geen levend wezen neer te zetten. (Ik mag hier geen stallen zwart maken, dus dat doe ik ook niet, maar het gaat om een andere stal in Gerwen, wij zijn daarna op Heerendonk beland omdat er daar meteen plek was en de eigenaren echt fijne mensen zijn
Ik heb een beetje pech gehad met stallen Maar sta nu echt fijn... (Dicht bij het bos (de straat uit), stallen worden dagelijks schoongemaakt, paarden gaan dagelijks naar buiten, momenteel in paddockjes, maar dat gaat als het goed is veranderen, binnenbak, qua voer meerdere malen per dag hooi! (Dat vond ik echt een groot voordeel) en ze gaan echt goed met de paarden om... En de sfeer, ik vind het echt super!)
Verder gewoon eens (het liefst onverwacht) langskomen op stallen... Waarom onverwacht... Stond ook op een stal waar ze opeens de stallen gingen doen als er iemand kwam zodat alles er tip top uit zag En nog liever: met iemand meegaan die er staat zodat je er onopvallend kunt rondhangen om een beetje van de sfeer te proeven En mensen spreken, want in de buurt van Gerwen/Nederwetten/Nuenen zitten bijvoorbeeld veel stallen Gewoon even de plusjes en de minnetjes op gaan tellen dan!
Ilse_123
Geplaatst: 11-03-14 23:04
hm, ik vond de sfeer bij heerendonk goed, maar toen ik er stond was er ook best een flinke wissel geweest, dat kan de sfeer natuurlijk beinvloeden. Ik heb er gestaan van 2011 tot 2012 geloof ik. Ben er sindsdien niet meer geweest, maar als ik ooit nog terug zou verhuizen zou ik mijn paard daar zo weer stallen.
Lianne86
Geplaatst: 12-03-14 00:10
Bij mij was het de druppel dat ze mijn paard lieten schrikken als die in de bak reed, want ze dachten dat ze grappig waren... Mijn verzorgster reed hem nog geen maandje Dus dat was voor mij eigenlijk nog een reden om verder te zoeken.
Zitten ook echt wel leuke mensen op de stal en de gang waar ik stond, was echt wel gezellig... Maar soms het commentaar en heel de soap die erbij zit... (Je moet er tegen kunnen, er boven staan denk ik... Ik durfde gewoon niet meer te rijden als bepaalde mensen keken, gewoon bang op commentaar en gezeur :S Dat is iets wat ik heel snel heb ) Maar dat ik daar niet tegen kon, dat is gewoon een tic van mij
Snap als je er geen last van hebt en je niet zoiets hebt van "help.. straks doen ze ook zo tegen mij", dat je dan gewoon een leuke stal hebt hoor
Ik heb mijn paard momenteel op een stal staan waar voor de meerderheid wedstrijd ruiters zitten. Daar heb ik op zich niets op tegen maar kan er niet zo heel goed tegen als mensen op mijn handen kijken en dat gebeurt daar helaas. Ook komen de paarden alleen maar smorgens buiten en aangezien ik toch een uur of zeven toch echt wel op het werk ben, en daarna nog moet eten enzovoorts. Krijgt hij pas laat beweging en staat hij de rest van de dag echt op stal, zichzelf een beetje te vervelen.
Dus zoek ik eigenlijk een leuke stal, liefste met binnen bak waar ze de gehele dag een beetje buiten kunnen staan. Anders is het ook niet echt een leuk leven voor mijn sul. Ik zal eens contact gaan opnemen bij Heerendonk, gewoon een keertje kijken. Heb nog een maandje de tijd om iets te vinden, en Lianne86 op welke stal in Gerwen sta jij? Kan je me misschien een pbtje sturen?
Ilse_123
Geplaatst: 12-03-14 08:48
Ik ben vaak ook te nuchter/naïef om überhaupt te merken dat er een soap gaande is, maar nu ik even terugdenk kan ik me inderdaad een paar mensen voorstellen die nogal flink konden kletsen, al weet ik ook dat er daarvan weer een aantal weg zijn. Denk dat elke stal wel een paar rotte appels heeft. En het is inderdaad vervelend als mensen heel erg op je vingers gaan zitten kijken of zich overal mee gaan bemoeien.
In ieder geval weinig wedstrijdruiters bij Heerendonk, en paarden staan meestal van 8 tot 3 altijd buiten, in de zomer langer. En er zijn een paar 24/7 buiten plekken met inloopstal, misschien is daar ook nog een plekje tussen vrij.
Daarom lag het ook aan mij (Ik kan er ook niet tegen als mensen kijken en ik weet dat ze commentaar geven, hulp mag altijd, tips ook, maar het hangt eraf op de manier waarop.. Dus mjah, ik ben dan ook zo'n muts die niet fijn kan rijden dan :p)
Ik PB je nog even Bij ons komen ze momenteel helaas nog wel wat minder buiten (komt verandering in! Want ze hebben zelf ook het liefst de paarden heel de dag buiten.)