pony kopen bij het fjordenpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wes2009

pony kopen bij het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 21:20

Ik zit eens rustig rond te kijken en kom nu al twee keer op de site van het fjordenpaard en ik zou daar ter oriëntatie graag eens gaan kijken.

Nu vraag ik me af of mensen ervaring hebben met deze pony´s en weten wat ze al kunnen (de jongeren paarden) Ik lees dat ze al weleens op de trailer staan, maar kennen ze ook een halster en meelopen, voetje geven, vaststaan e.d.

En zijn de prijzen die ze vragen vast? Ik vind dat ze nogal wat vragen voor een twee/drie jarige onbeleerde pony.

Ik heb gezocht naar eerdere topics, maar vond vooral ruiterkamp topics en daar ben ik niet naar op zoek ;)

friesiszwart

Re: pony kopen bij het fjordenpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:23

gewoon gaan kijken en daar vragen, dan heb je direct het juiste antwoord.

wendyjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:25

Ik ben daar afgelopen zomer een weekje op kamp geweest. De paarden en pony's zijn erg leuk maar ze worden daar niet bekapt en hebben ook nooit geleerd om voetjes op te tillen dus dat kunnen ze iig niet. Ze staan volgens mij in een kudde en er word niet echt iets met ze gedaan. veder weet ik niet wat de onbeleerde pony's wel en niet kunnen.

xChatun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:28

wes2009 schreef:
Ik zit eens rustig rond te kijken en kom nu al twee keer op de site van het fjordenpaard en ik zou daar ter oriëntatie graag eens gaan kijken.

Nu vraag ik me af of mensen ervaring hebben met deze pony´s en weten wat ze al kunnen (de jongeren paarden) Ik lees dat ze al weleens op de trailer staan, maar kennen ze ook een halster en meelopen, voetje geven, vaststaan e.d.
Ze kennen al heel wat hoor! Voetje geven enz. enz. , want dat doen ze bij ieder ponykamp die ze hebben.
Ik spreek wel over de jonge paarden die al meegelopen hebben in zo'n kamp.
En ik ben er al 1x geweest, haha.
En zijn de prijzen die ze vragen vast? Ik vind dat ze nogal wat vragen voor een twee/drie jarige onbeleerde pony.
Ik zou gewoon gaan kijken, daar steek je 't meest van op. :j

Ik heb gezocht naar eerdere topics, maar vond vooral ruiterkamp topics en daar ben ik niet naar op zoek ;)

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:34

Kijk in ieder geval héél goed naar wat je koopt (maar goed, spreekt voor zich). Ik heb daar vaak het idee dat alles maar wat gek door elkaar loopt te fokken waardoor je bij veel paarden een slappe achterhand en een zware voorhand ziet. De paarden worden daar in elk geval nooit bekapt (zeer betrouwbare bron).

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:47

Ben het bovenstaande eens.
Verder is hun manier van beleren inrijden ook enigszins apart.
En dit is wat ik toen zelf gezien/mee gemaakt heb tijdens kamp vroeger en niet via verhalen ofzo.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:50

Ze staan allemaal met elkaar in een super grote kudde. De paarden die beleerd zijn, daar word veel mee gedaan. De niet beleerde paarden zeer weinig. Ze hebben elk jaar tig veulens waar ze er veel niet van kwijt kunnen. Daarnaast vragen ze ook belachelijke prijzen voor de kruisingen die je krijgt.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:52

De hoeven die ik daar heb gezien vielen mij ook zwaaaar tegen.
Lopen volgens mij wel hele leuke pony's rond. Je moet alleen wel heel goed kijken wat je koopt.
Wat voeten optillen en meelopen aan halster en dergelijke betreft. Als je één op het oog hebt, vraag het, probeer het eens uit. (wel op een veilige manier natuurlijk).
Volgens mij gaan alleen de hengsten op de trailer. Die brengen ze naar ander stuk wei namelijk. De rest loopt geloof ik in 1 hele grote kudde.

Ik denk overigens ook niet dat daar paarden lopen waar je belachelijk hoge prijzen voor mag vragen.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:57

Ik ben er enkele maanden geleden geweest omdat ik een leuke kruising zocht. De paarden, zowel veulens tot tig jarige staan 24/7 op het land. Ze groeien echt in kuddevorm op. Dit resulteert dus wel in slecht onderhouden hoeven. Ik heb er daarom voor gekozen om hier geen pony te kopen terwijl er erg leuke kruisingen bij zitten. Ik vond de beenstanden te afwijkend en doordat de paarden geen menselijk contact gewend zijn kun je ook niet zo 1,2,3 daar wat aan doen. Je moet hier dus alleen een jong paard kopen als je echt van stap 0 wilt beginnen. De oudere paarden worden vooral door vakantiegasten gereden, braaf, maar geen dressuurtoppers dus. Je hebt wel enorm veel keuze daar want ze fokken ieder jaar.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 23:58

PP >> ED

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:25

bij het fjordenpaard leven de paarden 24/7 op de weide. paarden hebben een uitstekende weerstand en zijn nooit ziek. de hoeven worden vaker bijgewerkt. de een meer dan de ander. maarja dat krijg je als de een meer uit het land komt dan andere. fjordenpaard paarden zijn allemaal nog erg groen. dus zoek jij een paard die alles al kent? dan is het niet perfect. je zou alles opnieuw moeten leren. tuurlijk een zadel op de rug zijn de meeste wel gewend. maar op een andere plek is het meestal toch anders! ik heb nog contact met verschillende mensen die paarden hebben gekocht van het fjordenpaard, het bevalt ze super. doen het goed met buitenrijden, dressuur en springen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:31

mariekeoo schreef:
bij het fjordenpaard leven de paarden 24/7 op de weide. paarden hebben een uitstekende weerstand en zijn nooit ziek. de hoeven worden vaker bijgewerkt. de een meer dan de ander. maarja dat krijg je als de een meer uit het land komt dan andere. fjordenpaard paarden zijn allemaal nog erg groen. dus zoek jij een paard die alles al kent? dan is het niet perfect. je zou alles opnieuw moeten leren. tuurlijk een zadel op de rug zijn de meeste wel gewend. maar op een andere plek is het meestal toch anders! ik heb nog contact met verschillende mensen die paarden hebben gekocht van het fjordenpaard, het bevalt ze super. doen het goed met buitenrijden, dressuur en springen.

+1

Ze zijn vaak als veulens veel bij kinderen geweest elke zomerweek komen er kinderen op kamp en die gaan dan met de veulens knuffelen dus ze vinden iedereen hartstikke interesant.
Doordat ze in kudde zijn opgegroeit zijn ze wel super sociaal.
En de paarden die wel al beleerd zijn zijn hartstikke braaf op buitenrit en die kan je prima rijden.
Ze zijn niet dresuurmatig bereden puur omdat het daar niet hoeft.
Ik zou zeggen ga erheen en praat met Henk en José wat je precies wilt ze weten alles over hun paarden en kunnen je helpen bij je keuze.
Ik kom er al een aantal jaar om te rijden en westernkamp en ze hebben echt een hart voor hun bedrijf.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:49

Omdat dit topic is geopend door een schaduwaccount wordt het gesloten.