Stalling: montferland, bak, weidegang, gezelligheid!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelover

Stalling: montferland, bak, weidegang, gezelligheid!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 21:36

Goedenavond dames (en vast ook wel wat heren),

Ik ben nieuw op dit forum, aangenaam kennis te maken. In het bezit van een paard, schimmel merrie van 8jr, waar ik voornamelijk recreatief mee rij. Af en toe een proefje tot daaraan toe
Nu ben ik op zoek naar jullie hulp ;-) Ik zoek namelijk een stalling, aangezien daar waar ik nu sta men de woning verkocht heeft.
Ik zoek een stal liefst zo dicht mogelijk aan het Montferlandsebos (Hooglandseweg Kilder/Braamt, Doetinchemseweg Loerbeek, etc zou super zijn), redelijk wat weidegang en redelijke rij bak en gezelligheid. Ontspannen sfeertje. Loerbeek, beek, kilder, zeddam zijn ideale plaatsen
Pferdehof ken ik, maar vind ik net wat te ver weg van huis en ook aan de prijs (geloof 300,- euro)

Mocht je wat weten, dan hoor ik dit graaaaaaag

Revanches

Re: Stalling: montferland, bak, weidegang, gezelligheid!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:48

VSW-->ED

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:58

Er zijn daar verschillende stallen in de buurt.
Misschien hebben ze bij stal Kroes nog plaats (http://www.stalkroes.nl/). Anders een klein stukje verderop diezelfde weg, daar is een manege met erg leuke stallingsmogelijkheden. (maar volgens mij is dat de stal die je al kende)

Schimmelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 22:12

Thanks!! Pferdehof ken ik, aan de prijs. Stal Kroes eerder gemaild, krijg geen reactie van ze. Ik ga daar maar eens langs binnenkort.
Zoek eigenlijk iets dichterbij wat. Meer rond Zeddan, Kilder, begin van Loerbeek/Beek.
Zullen vast wel wat particulieren verhuren. Maar eens de "stoute" schoenen aantrekken en her en der aanbellen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 08:16

In Zeddam als je van de rotonde richting Beek gaat aan de linkerkant wordt weidegang en stal aangeboden. Ik meen wel op basis van alles zelf doen.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:21

en de manege in Beek? is van familie Oortveld. 5 minuten stappen naar het bos.

Schimmelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 23:17

Zeddam zal ik vh weekend eens gaan kijken. Bedankt voor je tip.
Oortveld eveneens: heb van horen zeggen dat ze uiteindelijk erg duur zijn. 115,- euro kaal (wel incl gebruik binnen en buitenbak), 25,- euro voor buiten zetten a 5dgn per week, 25,- euro voor gebruik weide ipv paddock per week, eigen hooi en stro verzorgen.
Maar ook daar ga ik eens informeren. Top dames!!
En wat ik zei: Hooglandseweg Kilder, Loerbeek ga ik denk ik gewoon eens aanbellen bij particulieren. Wie niet waagt.....;-)

Schimmelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 18:13

Oortveld gaat hem niet worden: 115,- kale stal, gebruik binnen en buitenbak. Weidegang: 25,- Buiten zetten: 25,-
Hooi/stro/vlas/krachtvoer zelf inkopen. Aldaar in kleine hoeveelheden op te slaan
Al met al kom ik dan vele malen duurder uit dan nu.
Gelukkig heeft het vooralsnog geen haast

Op naar de volgende optie ;-)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:41

Vlak bij Oortveld (straat erachter) aan de andere kant waar je ook stro en hooi kunt halen. Ben even de naam kwijt, daar hebben zij ook stalling.

Sweers ???

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:55

Bij Sweers hadden ze wel stallen die ze verhuurden, maar ze willen er langzaam mee stoppen heb ik gehoord..

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:25

Aan de Byvanck zit die volgens mij

Schimmelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 22:29

Klopt, daar ookmaar eens kijken. Ook bij een geschikte geweest aan de Doetinchemseweg vandaag
Aan de Melkweg in Beek zag ik ook een pas aangelegde buitenbak, weggetje over en je bent in net bos. Stapmolen, alleen geen idee van wie deze is en of ze verhuren

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:54

Bij Tiemessen aan de Doetinchemseweg?

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:48

Tiemessen schoot mij net ook te binnen (Doetinchemseweg). Volgens mij niets mis mee. Ken het niet, ooit eens geweest. Zit ook nog aan de rand van het bos. Of anderen hebben er andere ervaringen mee?

Zie dat Annibel ook stalling aanbiedt: zou zeggen.....

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 23:47

Addicty schreef:
Tiemessen schoot mij net ook te binnen (Doetinchemseweg). Volgens mij niets mis mee. Ken het niet, ooit eens geweest. Zit ook nog aan de rand van het bos. Of anderen hebben er andere ervaringen mee?

Zie dat Annibel ook stalling aanbiedt: zou zeggen.....

Tiemessen heb ik ook gestaan, ongeveer een half jaar lang. Hele aardige mensen, leuke stal alleen toen werd er maar 1x per dag hooi gevoerd alleen 'savonds dat vonden wij niet goed mijn paard werd mager..
Verder echt niks verkeerds erover, ik weet natuurlijk ook niet hoe het nu met het hooi zit!!

Bij ons is er binnenkort 1 stal vrij, TS en ik hebben al contact gehad :)

Addicty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:40

Tiemessen is echt een ontspannen en fijne stalling. Mensen met een hart voor paard&mens. Ben vandaar uit nu een paar keer opgestapt om het bos in te gaan.
Paarden hebben er veel weidegang, krijgen echt meer dan genoeg hooi. In overleg kan er veel. Als jij savonds er nog wat hooi bij wilt doen, kan dat gerust. Kun je ook naar vragen, geen enkel probleem daar.
Buitenbak is prima, strak aan het bos, stallen worden goed gemest, lieve mensen. Weet dat ze 2/3 stallen vrij hebben momenteel. Dus mocht je willen, grijp je kans zou ik zeggen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:42

Stal Kroes kom ik vaak. Erg leuke stal.

Wij huren daar paarden om in het Montferland mee te rjden.

Is in Beek.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:43

Schimmelover schreef:
Thanks!! Pferdehof ken ik, aan de prijs. Stal Kroes eerder gemaild, krijg geen reactie van ze. Ik ga daar maar eens langs binnenkort.
Zoek eigenlijk iets dichterbij wat. Meer rond Zeddan, Kilder, begin van Loerbeek/Beek.
Zullen vast wel wat particulieren verhuren. Maar eens de "stoute" schoenen aantrekken en her en der aanbellen

Je moet ze even bellen. Werkt beter.