Stalling/weidegang omgeving Maarssen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

birdie2

Stalling/weidegang omgeving Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 03:52

Dag bokkers,

Eind augustus komt mijn paardje naar Nederland, het duurt dus nog even maar ik wil graag vast een beetje oriënteren over hoe en wat qua stalling in omgeving Maarssen.
Ik ben opzoek naar:
- verlichte buitenbak. Bij slechte weersomstandigheden ook goed in te rijden. (een binnenbak ik mooi meegenomen maar geen must)
- dagelijkse weidegang. Het liefst ook in de winter.

Ik hoor graag als jullie iets weten!

Alvast bedankt!

sannedeedee1

Re: Stalling/weidegang omgeving Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 07:25

Stal Frissche roemer :j

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:30

Hoelang wil je dat je paardje buiten komt? Bij de frissche roemer komen ze in de winter namelijk maar een uurtje of 2 buiten.

Misschien is dit wat voor je: www.stalvanbrenk.nl

birdie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 13:15

Het liefst heb ik dat ze 6-8 uur minimaal buiten komt. Maar dat zal in de winter in omgeving maarssen lastig worden denk ik.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:21

birdie2 schreef:
Het liefst heb ik dat ze 6-8 uur minimaal buiten komt. Maar dat zal in de winter in omgeving maarssen lastig worden denk ik.

In omgeving maarssen zal je weinig meer vinden met weidegang/buiten komen in de winter :n
Ikzelf sta op stal verwey met mijn welsh Btje en daar hebben ze swinters ook geen weidegang, wel in de zomer staan ze 24/7 buiten :j
Stal van brenk komen ze ook niet buiten in de winter geloof ik.
Je zou ook is kunnen kijken bij stal Welgelegen, staan ze geloof ik nu gewoon in de wei, helaas geen binnenbak (meer) erg kleinschalig staan een stuk of 5 paarden, maar wel erg gezellig :j
En voorderest heb je in westbroek ook een pensionstal met een altijd te rijden buitenbak.
Ik weet niet of je een auto hebt? Anders iets verder weg, nieuw-loosdrecht ( stal hilverzicht) maar daar heb je wel een actief stal (dus ze kunnen zelf kiezen of ze naar buiten of naar binnen willen) een overdekte rijbak, 2 buiten bakken (20 x 60 en 20 x 40) een renbaan, en op 10 minuten stappen heb je het bos en de hei! :j

birdie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 15:14

Sannedeedee1: bedankt! Ik ga eens kijken voor die stallen :j

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:30

birdie2 schreef:

Graagedaan !
Ik vind vooral Stal Hilverzicht echt een aanrader! Heb er zelf ook een paardje gereden, hele gezellige sfeer en erg mooie accommodatie en fijne uitrijd mogelijkheden! :j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:36

VSW -> ED

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:35

Boeletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:06

Ik heb zelf (meer dan 10 jaar geleden) bij Verweij gestaan. Daar sta je goed. Daarvoor stond ik bij Baas in Tienhoven. Ik weet niet of Baas nog stallen verhuurt maar ook daar heb ik met veel plezier gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:11

sannedeedee1 schreef:
birdie2 schreef:

Graagedaan !
Ik vind vooral Stal Hilverzicht echt een aanrader! Heb er zelf ook een paardje gereden, hele gezellige sfeer en erg mooie accommodatie en fijne uitrijd mogelijkheden! :j

hilverzicht is niet in maarssen, zeg het er maar even bij ;)
stal hilverzicht ligt in Nieuw Loosdrecht
die actiefstal is wel zonder weidegang dacht ik
zelf sta ik op marsua, maar daar is in de winter geen weidegang. wel een 20x60 buitenbak die altijd te rijden is.

EDIT: sorry sanne, zie net dat dat van hilverzicht ook in je berichtje staat :o

Johnie schreef:
Hoelang wil je dat je paardje buiten komt? Bij de frissche roemer komen ze in de winter namelijk maar een uurtje of 2 buiten.

Misschien is dit wat voor je: http://www.stalvanbrenk.nl

bij FR kan je dat aangeven; of 24/7 naar buiten (ook in de winter), of 2 tot 4 uur per dag dacht ik

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:21

Anoniem schreef:
Johnie schreef:

bij FR kan je dat aangeven; of 24/7 naar buiten (ook in de winter), of 2 tot 4 uur per dag dacht ik

Oke dat wist ik niet. Dan zou ik zeker voor de frissche roemer gaan als ze 24/7 buiten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:28

ik weet het ook niet 100% zeker van de 2 tot 4 uur, maar 24/7 weidegang is er wel!
verder is dat overigens hier in het midden vh land/randstad erg moeilijk te vinden vind ik, 24/7 weidegang... of je betaald er een godsvermogen voor :')

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:21

Stal van brenk!!!
Paarden gaan s'zomers op de wei en in de winter staan ze ongeveer 2,5 à 3 uur in ruime droge(!) paddocks die zijn zo goed gedraineerd dat het wel erg hard moet regenen voor daar een plasje in te bekennen is. Ik vind dat zelf belangrijker dan langer buiten in de modder. In het weekend moet je het zelf regelen of kunnen zij het tegen een extra vergoeding doen. Zo hoef je nooit te stressen als je geen tijd hebt, met een belletje is het geregeld. Al kan dat ook prima met stalgenoten.
Stallen zijn echt heel dik ingestrooid. Ik heb ook op een stal gestaan waar ikzelf moest mesten en ik gooide er minder stro in! Ook worden de paarden echt goed gevoerd. Ze krijgen ruim kuil en brok kun je zelf aangeven.
Pensionpaarden staan apart en daar komen ook geen manegeklanten.
Dat het een manege is heb je niet veel last van, het kan wel eens wat drukker zijn maar er zijn maximaal 3 bakken bezet (op aangegeven tijden ongeveer 6 a 8 uur per week). Overdag heb je vaak alle bakken voor jezelf. Er zijn 3 binnenbakken en 2 buitenbakken wat eigenlijk een 45x45 bak is gescheiden door pionnen. Ik gebruikte de bak vaak volledig. Dat is een eb en vloed bodem die ook bijna altijd te berijden is (uitgezonderd als het vriest)
Springmateriaal is ook ruim aanwezig. Er is ook een stapmolen waar stal of jezelf je paard in kunt zetten.
Je hoeft je op deze manege ook niet te ergeren aan hoe de manegepaarden behandeld worden. Mijn kanjer heb ik van een manege gekocht waar hij flink geslagen is en er alleen uit kwam om te rijden. Hier gaan ook de manegepaarden dagelijks in de paddock of s'nacht op de wei. Is alles dik ingestrooid, mooi rond en staan de pony's zelfs in loopstallen. Je zult ook geen kreupel paard in de les zien lopen want ze hebben genoeg paarden om een paard dat iets heeft lang genoeg op rust te zetten.
Over de eigenaren ben ik ook alleen maar positief. Mijn paard heeft zaterdag ernstige koliek (geen zand of eten) gekregen terwijl ik een weekend weg was. Ze hebben voor mij de dierenarts gebeld en zonder dat ik het heb moeten vragen hem gelijk naar de kliniek gebracht. Helaas heeft hij het niet gered. Je kunt je paard dus met een gerust hart achterlaten als je op vakantie gaat bv. Ga je langer op vakantie dan hebben ze ook nog elders 24/7 weilanden.
Kosten zijn 335 en 20 voor de paddock/ weidegang. Dat vind ik zelf best meevallen voor de omgeving en alle luxe.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:35

Specifiek in Maarssen? In Harmelen of Vleuten zijn er ook een aantal stallen.

Pensionstal de Appellaan. 10 min vanaf Maarssen.
Hippische centrum Harmelen.
Stal frá Gaedingi

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:21

Anoniem schreef:
Johnie schreef:

Ik sta zelf op de Frissche Roemer en in de winter staan ze echt maar twee uur buiten in de paddock :j niet meer dan dat.
Is wel echt een fijne stal verder!

In de zomer is 24/7 weidegang mogelijk, maar je kunt je paard ook savonds binnen laten halen!

birdie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 03:27

Bedankt iedereen!
@_Manuela_: Wat erg voor je van je paard! Sterkte! wel goed om te horen dat er zo adequaat gehandeld is door de stal.

Verder hoeft het niet perse in Maarssen te zijn, Harmelen of Vleuten is ook prima, als het maar enigszins in de buurt is. Moet er met fiets of scooter heen kunnen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:36

dan heb je nog Harry Ebskamp, HCH (Hippisch Centrum Harmelen), Appellaan, Pensionstal Haarrijn!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:48

Vanuit Maarssen naar Harmelen elke dag op de scooter ga je niet leuk vinden, ook van Brenk en Hilverzicht zijn op je scooter denk al een half uur, lijkt mij niet ideaal wanneer je dagelijks een uur alleen met reizen bezig bent.
In de grens met Vleuten is te doen(weet nog wel een adresje waar ze minimaal paar uur in de paddock staan), langs de Straatweg (bijv. naast het Kerkhof) naar Breukelen (en achter de olifant bij het kanaal) zitten een paar particulieren waar ze allicht naar buiten kunnen.

Baas (welgelegen) stopt, de paar die er nu staan zullen ook wel de laatste zijn, maar daar kwamen ze ook niet buiten in de winter net als bij Verweij.
Bij de Frissche Roemer dan wel, schijnt er best druk te zijn inmiddels ivm sluiting Baas.
In Westbroek kun je nog kijken, staat af en toe iemand op mp met goede bak en weidegang...

Qua bodem is het hier gewoon zo nat dat je ze eigenlijk geeneens in de wei wilt hebben, liever een wat drogere paddock ofzo.

Mocht je overigens lang rijden met je scooter geen probleem vinden dan zou ik idd in de richting van Groenekan zoeken, dat is ook op niet al te grote afstand van mooie uitrijgebieden en je zit al op zandgrond dus drogere voetjes.

Edit, ik ben trouwens uitgegaan van Maarssendorp, vanuit Maarssenbroek is Harmelen allicht nog te doen maar daar zijn er denk ook niet veel waar ze ook in de winter lang buiten komen.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:04

Ik rijd een paar keer per week van Vleuten naar Maarssen en dat is echt prima te doen. :j
Ik doe het op de scooter, kwartiertje onderweg ongeveer. Dan ben je maximaal 20/30 minuten onderweg en het is korter dan het lijkt :j

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:42

Vleuten wel ja, maar Harmelen (zeker dat hippisch centrum) ligt een stuk verder dan Vleuten natuurlijk. Dat staat er volgens mij ook ;)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:48

Op de straatweg naast het kerkhof nemen ze niet snel mensen erbij. De pony's die er staan zijn van de boer of van bekenden van hem (heb er verzorgd).

Een stukje verder richting Breukelen zie je in een bocht aan de linkerkant ook een buitenbak (volgensmij nu alleen de helft afgezet met hout en de andere helft met lint). Daar zou je evt ook kunnen vragen. Het is daar wel altijd heel rustig, toen mijn verzorgpaard daar nog stond was ik praktisch alleen elke keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:33

ik ga elke dag vanuit de [plaats] (iets dichterbij dan harmelen) naar maarssendorp op de fiets, is best te doen, je raakt eraan gewend ;)
naar hilverzicht is met de auto al bijna een half uur, raad ik dus niet aan dan om te fietsen haha

birdie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:34

Bedankt iedereen voor de ideeën. Ik ga nog eens wat research doen. Het is alleen niet mogelijk voor mij om nu langs stallen te gaan. Ik zit op het moment in Hong Kong dus kan alleen maar via internet kijken of de stal wat is. Gelukkig heb ik als ik terugkom nog een week of 2 om te gaan kijken en mijn uiteindelijke besluit te maken. *\o/*