Weidegang omgeven Leidschendam-Voorburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wild_Fire

Weidegang omgeven Leidschendam-Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 00:54

Ik heb opzoek naar weidegang voor mijn paard. Liefst 24/7 heel het jaar door en wil natuurlijk ook nog dagelijks buiten kunnen rijden. Heb verder geen bak of iets dergelijks nodig. Alleen een plek waar ik mijn spullen op kan bergen. Weet iemand misschien een plek waar dit kan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Weidegang omgeven Leidschendam-Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:37

VSW -> ED

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:22

Ik sta zelf aan de Stompwijkse weg en er zijn tal stalletjes in deze omgeving. Bijna elke stal biedt buitengang, sommige ook op de wei. Ik zou eens in die omgeving kijken. Als je aan de weg Wilsveen wat kan vinden kun je in bijv. het Buytenpark rijden, vanaf de Stompwijkse weg zit je zo in de Vlietlanden.

Wild_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 20:51

Heb jij misschien wat adresjes die ik kan bekijken? Want de uitrijmogelijkheden zijn daar idd heel goed. En weet je toevallig wat de prijzen daar ongeveer zijn?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:49

Eens even denken, ik sta zelf bij Arie Breedijk (Stompwijkse weg 48). Ik betaal 240 in de maand en dat is all inclusive (uitmesten, voeren, binnen/buiten zetten, onbeperkt ruwvoer/brok, goeie bak, longeercirkel). In de weidemaanden april t/m oktober staan ze van 8 tot 8 op het land, en buiten die maanden van 11 tot 4 op de paddock. Mijn paard doet het hier erg goed op.

Aan het begin van de Stompwijkse weg (vanaf Leidschendam gezien) heb je aan de linkerkant een grote draversstal zitten waar ze nu ook nog een aantal uur op de wei komen. Deze is wel aardig aan de prijs en je schijnt er niet zomaar binnen te komen. Daar tegenover zit aan de rechterkant van de weg een stalletje waar ze 24/7 buiten staan, nu wel op natte paddocks, anders op de wei. Daarnaast zit Nico den Haan, hele jaar door ook naar buiten en zoveel mogelijk op de wei, anders in de bak. Heeft als het goed is nog een box vrij. Geloof dat je daar iets van 260 betaald, wel excl. mesten. Ze gaan dan van 9 tot 4 naar buiten.

Wat er verder precies richting Stompwijk zit zou ik niet precies weten, er staan een heleboel paarden in elk geval. Als je de andere kant pakt, dus Wilsveen en de Voorweg, heb je eerst een grote pensionstal zitten. Dat is de Driegang. In de winter gaan ze 3.5 uur op de paddock, in de zomer 24/7 buiten. Goede faciliteiten en tegen extra betaling veel mogelijk. Zonder uitmesten iets van 265 geloof ik. Aan de linkerkant van Wilsveen (ook weer vanaf Leidschendam gezien) zitten er nog 2 of 3 tot de bocht naar rechts richting de Voorweg. Eentje daarvan staan ze in elk geval nog steeds overdag op de wei, dat kan ik zien vanaf mijn bak. In de bocht, als je het dijkje afgaat, zit er in elk geval nog eentje waar ze aardig wat buiten komen ook in de winter.

En verder is het echt een kwestie van het gebied even rondrijden en op wat plekken aanbellen ben ik bang. Dit soort stalletjes moet je echt via via weten, soms staat er een advertentie op Marktplaats maar meestal is de box al via een kennis weer verhuurd. Het zijn voor het merendeel boeren die overdag wel thuis zijn. Succes!

Wild_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 22:51

Heel erg bedankt. Heb windhoek een mailtje gestuurd en ga nog even kijken naar andere die je hebt genoemd.

Wild_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 17:00

Ben een tijdje terug naar de windhoek geweest en sta daar nu op de wachtlijst. Ben vandaag naar verschillende stallen geweest aan de Stompwijkseweg en Wilsveen. Sta nu ook op de wachtlijst bij Arie Breedijk en de Driegang. Hoop echt dat ik binnenkort iets vind, maar lijkt er niet op dat er veel plek is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 03:51

Wild_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-14 06:51

Nee dat is te ver en te duur. Ik kom vanuit Voorburg met de fiets en om dat dagelijks te fietsen in weer en wind vind ik een beetje te ver.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 07:49

Geef je groot gelijk, ik zou naar het begin van Stompwijk al te ver vinden op de fiets :+ !

Wild_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 19:25

Heb gister bericht gekregen dat ik per 1 april bij pensionstal de windhoek kan gaan staan. Ben echt super blij!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 22:51

Dat is een mooi plekje! Heel veel plezier op je nieuwe stal!

shuhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:54

Daar heb je een leuk plekje ! Succes met je verhuizing binnenkort