Stal voor Shet omg. Sliedrecht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tolbergfan

Stal voor Shet omg. Sliedrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 17:44

Ik zoek voor mijn shetlander merrie, stalling in Sliedrecht of omstreken. Ik rij aangespannen dus mijn wagen moet ook gestald kunnen worden. Ik betaal nu 100 euro vol pension, wil best van volpension afwijken, zelf voeren en mesten etc...
Weidegang of uitloop is een must! Wellicht iets kleinschaligs of bij iemand aan huis, ze zou een ideaal gezelschapspaardje zijn. Is sociaal en heeft geen stalgebreken!
Iemand een idee?

EliseXJoelle

Re: Stal voor Shet omg. Sliedrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:42

In omgeving sliedrecht is volpension dik boven de 200,- ook rond de 100 is particulier lastig te vinden.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:47

In omgeving Sliedrecht is het inderdaad ver boven 200, zou zo snel ook geen particulieren weten.. Misschien kan je ergens in Giessenburg een boer vinden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:50

Oef... gaat lastig worden denk ik.
Zal dan toch kleinschalig zijn bij iemand achter het huis of bij een boer, maar voor 100 euro ga je het hier niet zomaar redden.

Als je nu 100 betaald en er niets dramatisch aan de hand is zou ik blijven staan als ik jou was.

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 20:02

Sjolvir schreef:
Oef... gaat lastig worden denk ik.
Zal dan toch kleinschalig zijn bij iemand achter het huis of bij een boer, maar voor 100 euro ga je het hier niet zomaar redden.

Als je nu 100 betaald en er niets dramatisch aan de hand is zou ik blijven staan als ik jou was.

Ja ben al bij veel stallen geweest hier in de buurt. Ik betaal nu 100 p/m worden ze gevoerd, gemest, smorgen 10 uur gaan ze naar buiten en smiddags 4 weer naar binnen. Hooi van eigen land dus geen onkruid. hele jaar door weidegang. Verlichte rijbaan aanwezig...Sta er helemaal naar mijn zin. Automatsiche drink en voerbak op shethoogte. Maar helaas 41 km per dag rijden. En omdat het vol pension is ga ik om de dag, en verrij geen 100 euro per maand aan benzine, dus ben nog steeds goedkoper uit waar ik nu sta. Maar het kost ontzettend veel tijd! En als ze dichterbij huis staat ga je automatisch ook wat vaker. Ik blijf me erover verbazen, dat je hier meer betaald voor minder, want weidegang is ook schaars hier in de buurt.
Maar het is moeilijk als je op zo'n fijne stal staat iets vergelijkbaars te vinden. Daar ben ik mij heel goed van bewust. Maar wilde via deze weg toch een gokje wagen...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:40

Kan je helaas niet helpen...
Waar ik sta minder voor meer geld en dan sta ik nog niet eens heel duur. (voor hier)

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 20:52

Sjolvir schreef:
Kan je helaas niet helpen...
Waar ik sta minder voor meer geld en dan sta ik nog niet eens heel duur. (voor hier)

Mag ik vragen waar je sta?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:43

Ga nog niet eens meer in deze omgeving zoeken voor weidegang dan maar wat verder rijden.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:21

Je zou misschien nog voorbij gorinchem rondom vuren kunnen kijken, maar is ook al snel een halfuur rijden. Daarnaast ook daar niet altijd veel weidegang volgens mij (stal afhankelijk natuurlijk)

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:09

Bij mij op de manege (giessenburg) mogen de paarden alleen in de zomer op de wei. Maar er staan 2 shetlanders die altijd op een stukje land naast de bak staan, waarvan er 1 pensionpony is.. :j

Tolbergfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 19:40

EliseXJoelle schreef:
Je zou misschien nog voorbij gorinchem rondom vuren kunnen kijken, maar is ook al snel een halfuur rijden. Daarnaast ook daar niet altijd veel weidegang volgens mij (stal afhankelijk natuurlijk)

Qua reistijd maakt dat niet veel uit, reis nu ook een half uur, wil haar echt op fiets afstand hebben...Maar bedankt voor het meedenken!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 01:43

VSW-->ED