Ervaringen met de verwarmde drinkbak merk Nelson?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Ervaringen met de verwarmde drinkbak merk Nelson?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:33

Zaterdag ga ik 2 verwarmde drinkbakken ophalen bij iemand die er meer verkoopt. Ze zijn van het Merk Nelson. En ik wil graag weten of mensen hier ervaringen mee hebben? Zijn ze degelijk?

Ik kreeg door dat ze geschikt zijn voor zowel op de weide als buiten:) En uiteraard moet je ze aansluiten op stroom en waterleiding. Ze zijn dus vorstvrij. Dit wilde ik ook graag. Deze lijken betaalbaar voor mij. En kon dus buiten op de weide.

Graag hoor ik van mensen of ze er ervaring mee hebben?

Dan bedoel ik deze: http://agrarisch.aanbodpagina.nl/nelson ... e-drinkbak

Sammyoo

Re: Ervaringen met de verwarmde drinkbak merk Nelson?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:52

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 23:42

Dat van de waterleiding weet ik:) Dat is in en om je huis niet anders;) Hier moeten we naar 80cm om vorst vrij te blijven. Tja kende deze ook niet wel andere. En ik ga ze zaterdag ophalen 2 stuks. Deze komen zo ver ik kan zien uit Amerika en worden daar als goed omschreven zo ver ik nu terug kon vinden! Leek mij wel een mooie optie omdat ze binnen en buiten kunnen staan en makkelijk gebruikt kunnen worden:) Ga het gewoon proberen prijs is lager dan nieuw;)

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:01

Nelson is een goed amerikaans merk, ze hebben echter een 24V verwarminsgelement, dus je moet ook nog een transformator 230V-24V kopen met voldoende vermogen. De Nelson 300 bakken hebben een vermogen van 200 W dus heb je voor twee bakken minimaal een 400W trafo nodig kost dus al snel € 190 ( http://www.devorstvrijestal.nl/drinkbak ... trafo.html)
Vraag ook even na of de bakken voorzien zijn van een thermostaat. Zo niet dan wordt het toch nog wel een dure aanschaf.

Dit soort bakken wordt meestal op een betonnen buis geplaatst die deels in de grond is ingegraven.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 12:11

Dankjewel voor uw reactie! Er zit wel een thermostaat in daar ben ik wel achter. En transformator is nodig dat lees ik al wel. Maar...de aanschaf van deze nieuwe bakken is niet zo heel duur nu. Dus kan ik me dat stukje permitteren. Zoals het er nu uit ziet. En het lijken me dus verder zeer degelijke drinkbakken voor de paarden. En makkelijk dus voor binnen en buiten en dat mis ik toch bij veel verwarmde drinkbakken dat ze vaak nog niet buiten kunnen en als je buiten wil nog duur uit bent. En nu kan ik deze overstock kopen dus voordeliger.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 12:11

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:14

Deze drinkbak inmiddels gekocht! En heb er meer gekocht zodat mensen eventueel over kunnen kopen. Zie advertentie op bokt.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:20

Ik trek deze even naar boven omdat deze drinksystemen niet veel voorkomen in NL.

Hoe bevallen ze?