Gezocht: hulp met trailerladen omg. Hardenberg/Slagharen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Gezocht: hulp met trailerladen omg. Hardenberg/Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:26

Bokkers,

Voorheen ging mijn paard altijd vrij makkelijk de trailer op, maar sinds de laatste paar keren helaas niet meer.
Hij heeft nog niet heel vaak op de trailer gestaan, hij is dus nog niet zo ervaren, maar dit was eigenlijk nooit echt een probleem.
Sinds deze week ben ik begonnen met lessen, waarvoor ik ook met de trailer op pad moet, dus nu is het wel van belang dat hij de trailer op wil.

Vandaag en gisteren ben ik met hem voor het eerst naar deze lessen gegaan.
Gisteren ging hij er op de heenweg een beetje aarzelend op en op de terugweg had hij nog iets meer aanmoediging nodig.
Maar vandaag heeft het maar liefst een half uur geduurd op de heenweg voor hij erop ging, op de terugweg duurde het wat minder lang, maar ging het alsnog te moeizaam.
Daarna wilde hij thuis niet eens de stal meer uit (om hem naar de wei te brengen), want hij zag de trailer staan buiten de stal en hij zal wel denken..

Is er misschien een bokker die hier ervaring mee heeft en mij zou kunnen helpen?
Ik ben namelijk een beetje ten einde raad en het is de bedoeling dat ik dinsdagavond weer naar les ga.

lot189

Re: Gezocht: hulp met trailerladen omg. Hardenberg/Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:33

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:35

Die had ik inderdaad zelf ook gevonden! Alie Vegter zit in dit geval het dichtst in de buurt. :)

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:40

kijkaan! echt een goede paardenvrouw! dat zou ik je echt aanraden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:46

Ik zou ook even verder kijken waarom je paard het zo eng vind, want daar lijkt het haast op. Word er rustig gereden? Heeft hij voldoende ruimte? SToot hij zijn hoofd? Sowieso wel handig om te kijken waar het aan kan liggen. Je kunt hem alvast wat vertrouwen gaan geven door bijv (als het kan) aan de trailer te poetsen en eten te geven.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 16:50

Het is een 1,5 paards trailer en mijn paard is zelf niet groot (1.65 en niet lang), dus hij past er prima in.
Verder wordt er rustig gereden, dus ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

Misschien komt het doordat hij samen met een maatje staat en hij dan dus in z'n eentje even weg moet.
Maar daar kan ik helaas ook niks aan doen, maatje kan niet altijd en overal mee naartoe.
Voorheen stond hij op een pensionstal, dus was het niet zo dat hij gehecht was aan één bepaald paard.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:27

OPG -> ED

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:59

Bel naar John Erb.
Is goed in trailerladen.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:04

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:48

Ik zou voor Alie Vegter gaan. Super in omgang met het paard en leert het jou ook om je paard te laden.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:49

Ik heb contact opgenomen met Alie Vegter en binnen nu en anderhalve week komt er een afspraak. :)
Bedankt voor de reacties allemaal en ik hoop hier binnenkort een succesverhaal te kunnen plaatsen natuurlijk.

anyw1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:57

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:59

Als je nog op zoek bent, laadproblemen oplossen is mijn werk ;) Ik kom door het hele land en heb al veel bokkers kunnen helpen.

Voor meer info kan je altijd even een pb sturen of mijn website bekijken.
Groetjes!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 10:55

Ik heb in ieder geval de oorzaak gevonden, mijn vader had een keer met de handrem erop gereden (zonder paard erin).
Onze trailer is nu een paar daagjes weg geweest en hij is weer helemaal in orde.
Achter nieuwe remblokken, want die waren gesmolten. Ook was er een probleem met de lagers, waardoor Comique blijkbaar de hele tijd een heel hoge toon hoorde.
Samen met de geur van de gesmolten remblokken, zorgde dit ervoor dat hij dus plotseling niet meer de trailer op wilde.
Logisch! Maar gelukkig is het nu opgelost. :)

Donderdag komt een collega van Alie Vegter (Nathalie), dus dan komt het vast wel weer goed!
En misschien dat het ons zelfs voor die tijd wel weer lukt, aangezien het probleem nu opgelost is.
Maar dat is ook maar weer afwachten, aangezien Comique de trailer nu associeert met die enge dingen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:01

eerst zonder problemen en nu wel, kijk een naar het rijgedrag van de chauffeur wellicht is daar een heleboel te verbeteren.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 11:04

friesiszwart schreef:
eerst zonder problemen en nu wel, kijk een naar het rijgedrag van de chauffeur wellicht is daar een heleboel te verbeteren.

Kijk eens naar de post boven je, daar staat de oorzaak.
En de chauffeur rijdt verder altijd heel rustig en is echt niet ineens heel erg veranderd qua rijstijl.