Voltige les rondom Amsterdam

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Alfi2010

Voltige les rondom Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 12:58

Beste bokkers,
Ik hoop dat dit bericht hier goed staat anders graag verplaatsen.
Mijn dochtertje heeft vorig weekend een voltige demonstratie gezien bij de opendag van de Paardenkamp in Soest. Deze demo werd gegeven door een vereniging bij Nijmegen uit de buurt en dat is helaas een beetje te ver voor ons.
Nu wil ze ook op voltige les maar ik heb echt geen idee waar rondom amsterdam deze lessen gegeven worden voor kinderen.
Ik heb al contact gehad met de vereniging in de Beemster ( de Beemsterruiters) maar hun voltige afdeling is begin dit jaar opgeheven.
We wonen aan denoordkant van amsterdam.
Wie o wie heeft tips waar we eens kunnen kijken bij voltige lessen en evt. dat mijn dochtertje eens een proefles kan volgen en misschien wel echt op les.
ik hoor het graag.
Alvast bedankt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:07

Mijn nichtje zit op voltige les in nieuw vennep, wel ten zuiden van Amsterdam.
http://www.stalhetkabel.nl/ heel aktief met veel jonge kinderen

Bij onze club is ook een aktieve voltige club www.sinthubertuslisse.nl
Maar dat is in lisse

Ten noorden van amsterdam weet ik zo geen vereniging

Alfi2010

Re: Voltige les rondom Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:14

Dankjewel voor de tips!
Ik ga het even bekijken op internet.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 18:13

Heeft er iemand ervaring met voltige vereniging Anydale in Muiderberg?
Graag reacties /ervaringen zowel positief als negatief, evt in pb.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:45

Ik denk dat je topic meer op z'n plek staat bij Ervaringen en Diensten, dus ik verplaats het daar heen :).

Surprise_Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:58

Manege de Eenhoorn in Hoorn geeft voltigelessen geloof ik, in hoeverre het echt wat is zou ik alleen niet weten.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 08:18

Kaula schreef:
Ik denk dat je topic meer op z'n plek staat bij Ervaringen en Diensten, dus ik verplaats het daar heen :).

Dankjewel. Ik wist al niet zo goed waar ik het moest zetten.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:31

Mijn dochter wil okk heel graag.
Wil je laten weten als je iets gevonden hebt.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 07:33

Ponymanege Equito heeft op de woensdag (voor zover ik weet) altijd les van Esther Sneekes., Manege team doet ook mee aan wedstrijden en voltige is daar een groot onderdeel naast 'normaal' leren rijden.

http://www.equito.nl
Bellen en hopelijk is het precies wat je zoekt

(enn.. ookal werk ik er niet meer; sowieso de moeite om eens langs te gaan!)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 08:43

muiszje schreef:
Ponymanege Equito heeft op de woensdag (voor zover ik weet) altijd les van Esther Sneekes., Manege team doet ook mee aan wedstrijden en voltige is daar een groot onderdeel naast 'normaal' leren rijden.

http://www.equito.nl
Bellen en hopelijk is het precies wat je zoekt

(enn.. ookal werk ik er niet meer; sowieso de moeite om eens langs te gaan!)

Had ik inderdaad ook al gevonden maar ze hebben een leeftijdsgrens vanaf 7 jaar, mijn dochtertje is 4,5 jaar :-). Vandaar dat ik iemand zoek die aan huis wil komen lesgeven een half uurtje per week.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:58

Ook mijn dochter van 5 is dan te jong.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 10:48

kevje06 schreef:
Ook mijn dochter van 5 is dan te jong.

Voor een manege of vereniging wel, voor prive les (of les in een klein groepje) aan huis misschien niet.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 10:52

Bij Stal 't Kabel is deelname aan voltige al vanaf 4 jaar :)
Voltige is op woensdagmiddag en de teams doen ook mee aan wedstrijden.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:34

Helaas kan ik niet op woensdag middag maar mocht je iemand vinden voor aan huis dan houd ik me ooj aanbevolen.

Rianne1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 15:35

Hoi!

Manege de Eenhoorn, in Blokker (bij Hoorn) geven op maandagavond 18-20 uur les. Toevallig geef ik die lessen zelf, samen met Carola Sneekes (zevenvoudig NK-kampioen) aan team 1. Team 2 en 3 worden door twee andere trainsters les gegeven. Het is een FNRS manege en ik weet niet zeker welke leeftijdsgrens ze aanhouden. Maar je kan altijd even bellen natuurlijk :-)

Vanaf januari starten Carola en ik ook een groep bij De Hollandsche Manege in hartje Amsterdam. Daar zullen de lessen op woensdag van 18-20 uur zijn. Maar ook dar weet ik niet zeker welke leeftijdsgrens ze aanhouden.

Er is ook een FNRS-manege bij Nieuw Vennep (Meers Paarden Centrum) waar lessen gegeven worden. Ik ken toevallig de trainster daar, maar meer ook niet.

Verder naar het Noorden is er in Schagen een vereniging en in Callantsoog (Voltigevereniging Den Helder). De leeftijdsgrens weet ik niet precies.

Any Dale in Muiderberg is onlangs weer gestart met voltigelessen. Een vereniging met een lange historie in voltige. Maar ook daar weet ik de leeftijdsgrens niet.

Het moeilijke van een privéles voltige is dat en eigenlijk geen trainsters zijn die een eigen beugel en toebehoren hebben, laat staat een paard dat ze even mee kunnen nemen. Als dat zou zijn, dan worden de lessen ook in eens heel erg duur denk ik. En omdat ze dat niet hebben, is het geven van privé lessen aan huis eigenlijk niet haalbaar. Het inspringen (klaarmaken) van een eigen paard gaat veel tijd inzitten zou waarschijnlijk ook best eens in de papieren kunnen lopen.

Op www.voltige.nl is er een lijst te vinden met huidige verenigingen en groepen waar gevoltigeerd wordt volgens de regels van de KNHS en FNRS. Zoek onder 'Ik wil' en 'Ik ben voltigeur'. Het kan natuurlijk zijn dat er manege's voltigelessen aanbieden zonder op deze lijst te staan. De groepen zijn dan ook moeilijk te vinden.

Succes!
Rianne

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 22:33

Dankjewel voor alle info.
Wat betreft de prive les: beugel is aanwezig, bijzet teugels, longeerlijn etc ook. En natuurlijk een keibrave pony. En natuurlijk begeleiding in de vorm de eigenaresse van de pony (ikzelf) en de mama's van de kids (ikzelf en een andere moeder).
En aangezien het in het begin voornamelijk om hele kleine kids gaat die vrij moeten worden op een pony en hun evenwicht nog moeten ontwikkelen lijkt het me niet noodzakelijk dat het een super ervaren/volleerd voltigepony/paard is waarop geoefend wordt. Veel oefeningen kunnen natuurlijk ook in stap aangeleerd worden. En mocht blijken dat de kids het erg leuk vinden kunnen ze al ze wat ouder zijn natuurlijk ook bij een voltigegroep gaan lessen. Waar het nu voornamelijk om gaat is dat ze erg enthousiast geworden zijn door een voltige demo die ze gezien hebben en het nu zelf ook willen leren maar helaas wordt er dus overal waar ik tot nu toe geinformeerd heb een leeftijdsgrens van 7 jaar aangehouden. En als je dan 4,5 jaar bent is 2,5 jaar wachten best lang en als je dan zelf een pony/paard hebt.... tja dan ga je zelf oefenen en is het misschien handig om les te nemen. Vandaar mijn oproep.
Maar nogmaals: bedankt voor je reactie. Ik ga een en ander zeker even bekijken.