~Stalling in Bovenkarspel en directe omgeving gezocht~

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manumol

~Stalling in Bovenkarspel en directe omgeving gezocht~

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 09:55

Graag in het goede forum plaatsen als het hier niet goed staat :o

Ons huis staat te koop, omdat we naar Bovenkarspel willen verhuizen.
Eerst nog overwogen om paardjes bij huis te gaan houden, maar met alle voors en tegen tegen elkaar afgewogen ga ik dat niet doen.

Nu ben ik opzoek naar een fijne plek voor mijn haflinger.
Manege's heb ik via Google gevonden , maar ik wil liever "gewoon" bij een boer staan of iets dergelijks.

Ik rij zelden in de bak, doe altijd rondje polder (of nu rondje duin), dus al die faciliteiten die een manege biedt, maak ik nooit optimaal gebruik van.

Luxe hoeft het voor mij niet te zijn, als het maar goed is voor mijn haflinger merrie van (nu) 18 jaar.

Wat ik graag zou willen voor mijn haflinger merrie.........
- Goede kwaliteit ruwvoer !geen koeienkuil!
- Voldoende hoeveelheden ruwvoer en voermomenten.
- Ruime box (voor een haflinger)
- Stro als bodembedekking
- Zomers weidegang 24/7 (kleine groepjes) of overdag weidegang en de nacht op stal.
- Winters paar uur per dag paddock (kleine groepjes)
- All-in of met bijbetaling voor extra service. Dus met binnen en buitenzetten, voeren en uitmesten.
- Buiten bak (voor als er sneeuw ligt en ik de straat niet op kan, óf als er een ziekte heerst waarbij je het erf niet mag verlaten)
- Ontwormen niet via mest onderzoek, óf de mogelijkheid te hebben om zelf een ontworm- schema toe te passen (naast het mestonderzoek) via dierenarts.

Wie weet er FIJNE stallen in de polder van Bovenkarspel en directe omgeving??

Graag naam van de stal, adres (kan ik kijken op Google Maps) en uitleg over hoe het er werkt. Wat de kosten per maand zijn en wat je er dus voor krijgt. (Dit mag ook via PB ;)

Hoor het heel graag :j !

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: ~Stalling in Bovenkarspel en directe omgeving gezocht~

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:09

-> ED

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 08:57

Niemand die iets weet....... staan genoeg paarden in Bovenkarspel en omgeving :+

NH_trainer

Re: ~Stalling in Bovenkarspel en directe omgeving gezocht~

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:46

Er zitten diverse pensionstallen in en rond Bovenkarspel, maar veel zitten vol. Manege Bria kun je nog proberen, stal WestFrisia, Pensionstal Zonnestraaltje en op Marktplaats kijken kan ook helpen, daar vind je soms stallen bij boertjes en bij mensen thuis. De pensionstal waar ik sta, zit ook vol. Succes met je zoektocht!

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:25

Bij stal Mikado is nog plek. Is wel Westwoud en geen Bovenkarspel....

http://www.stalmikado.nl/

Er is alleen geen volpension, je moet er in de winter zelf voor zorgen dat je paard buiten komt, maar we (ik sta er ook :-) ) hebben allemaal buitenzetgroepjes, waar we elkaars paard buiten zetten. Ook moet je zelf mesten.
Verder voldoet de stal aardig aan je eisenpakket: in de zomer 24/7 buiten, ruime boxen, voldoende (mooi!)ruwvoer (biks is voor eigen rekening), er is een bak, longeercirkel en er zijn paddocks, stro als bodembedekking.

De prijs is € 210,00 (kleine box)/ € 220,00 (grote box)

Succes met je keuze!

groeten Ellen

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:34

:) Dank jullie wel! :)