ervaringen Hoefkanker Rene Vroom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridvs

ervaringen Hoefkanker Rene Vroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 17:43

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:49

Mijn paard is momenteel bij hem in behandeling voor gevorderde hoefkanker.
Nadat ik alle stappen heb ondernomen in een anderhalf jaar !! , (Van Nassaus, Laarakker, een Amerikaans product
en verschillende opinies van dierenartsen en hoefsmeden + alle dagen intensieve verzorging)
en haar bijna heb laten inslapen, heb ik hem als laatste hoop gecontacteerd.
Ik ben nog voorzichtig maar het ziet er veelbelovend uit.
Die man weet echt met wat hij bezig is !
Als hij mijn paard klaar krijgt, zet ik mijn hele verslag op elk forum.
Wat ik nu zou zeggen: klooi niet langer aan en contacteer hem.

BlackJackJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:31

Hoi Astrid,

Net zoals Yoxan staat mijn Tinker hengst ook bij Rene Vroom.
Ik heb vele dingen en adviezen uitgeprobeerd van dierenartsen, hoefsmeden en stalgenoten.
Periode 2010 tot augustus 2013. In het begin hebben een aantal dingen wel geholpen maar uiteindelijk ben ik als enigste hoop voor genezing en herstel bij Rene terecht gekomen op advies van de hoefsmid en de dierenarts van de Paardenkliniek te Wapenveld waar hij ook 2 weken heeft gestaan voor behandeling. Er zat verbetering in hun behandelmethode maar niet het resultaat wat we willen zien 100% herstel, vandaar doorverwijzing.
Zij hadden goede ervaring met Rene en ik ben daar op de kliniek iemand tegengekomen die ik kende en haar paard ook door Rene heeft laten behandelen en hersteld is.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken. Mijn paard staat daar voor behandeling en de behandeling is tot nu aangeslagen. Zie, lees zijn behandelmethode op http://www.hoefsmeden.com. Bij mijn paard is het proces van verdere woekering stopgezet, weggehaald en zijn we nu bezig met het herstel. Volgende week kan ik hem waarschijnlijk ophalen en dan gaan we beginnen met de nabehandeling en dan is mijn paard weer gereset. Tot nu toe ben ik heel tevreden en blij dat het zo goed gegaan is.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:38

Moet het paard altijd op stal voor behandeling bij Rene vroom ?

BlackJackJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 23:44

Wat bedoel je met altijd?

Mijn paard had straalkanker aan 4 hoeven en daarnaast nog plekken aan zijn benen. Hiervoor is hij langer behandelt en omdat ik niet de mogelijkheden had om op eigen stal mijn paard te behandelen zoals Rene Vroom dat doet heeft hij daar langer gestaan. Hij heeft daar totaal 9 weken bij hem op stal gestaan. Normaal duurt zo'n behandeling 3 tot 6 weken, natuurlijk afhankelijk in welke mate straalkanker geconstateerd is. Mijn paard is sinds kort hersteld van straalkanker en heeft de nabehandeling ondergaan. De plekken zijn nog niet helemaal verdwenen, maar die ga ik nu zelf op stal verder behandelen. Ik ben super tevreden en blij dat Rene Vroom mijn paard heeft behandelt en dat mijn paard weer gezonde hoeven heeft.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 00:22

Ik bedoel tijdens de behandeling.
Maar heb hem vandaag zelf gesproken en de opties doorgenomen.
Ik ben er nog niet uit. Weet niet of ik mijn paard met artrose de boxrust die noodzakelijk is tijdens de behandeling wil aandoen.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:26

Hoi,

Ik meld me hier ook om op te hoogte te worden gehouden over jullie paarden met deze behandeling.
Ik ben erg benieuwd hoe dit zich vordert, wat de kosten zijn etc.
Ik heb namelijk vandaag ook een erg grote tegenslag gehad in de behandeling met mijn paard en hou me even open voor andere opties.

BlackJackJS

Re: ervaringen Hoefkanker Rene Vroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:09

Hoi Yolien.

Vind het erg vervelend voor je dat je tegenslag hebt gehad in de behandeling van je paard, maar geef het niet op. Ik kan alleen mijn ervaring over Rene met jouw delen.
Lees ook mijn berichten hiervoor. Ik ben inmiddels uitbehandeld met mijn paard Black Jack (tinker) bij Rene. We gaan nu alleen nog voor controle naar Rene.
Ik ben heel blij en tevreden dat Rene mijn paard heeft behandelt. Het resultaat is super, geen straalkanker meer en de hoeven, stralen zien er mooi uit zoals het hoort. Alleen voor de plekken aan zijn benen behandel ik hem zelf nog op stal, maar dat wordt ook steeds minder.

Ik ben destijds op aanraden van de hoefsmid en de behandelende dierenarts van de Paardenkliniek te Wapenveld naar Rene doorverwezen. De nabehandeling heb ik onlangs door de Paardenkliniek laten doen en zij waren erg verbaasd over hoe het er uitzag, het zag er super uit en zij waren ook zeer te spreken over de behandeling en het resultaat dat Rene heeft bereikt met zijn behandelmethode.

Vlak voordat ik met Black Jack naar Rene zou gaan heb ik nog met een bekende gesproken die haar paard ook voor een paar jaar geleden heeft laten behandelen door Rene. Zij was ook zeer te bespreken over de behandeling en haar paard is ook genezen.

Uit je bericht kan ik niet opmaken wat je paard heeft. Nu kan ik wel vertellen hoe mijn paard behandeld is en wat de kosten zijn geweest, maar dat zal per paard verschillend zijn. Afhankelijk wat het paard heeft
en hoelang de behandeling duurt.

Ik zou gewoon contact met Rene opnemen en je situatie voorleggen en hij zal je uitgebreid informatie geven over de mogelijkheden en kosten en dan kun je nog beslissen. Succes en laat even weten wat je gaat doen.

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:59

Misschien niet helemaal dezelfde aandoening, maar mijn paard had in beide voorhoeven White line disease. Eigen hoefsmid had te lang aangeklungeld en wist niet goed wat ermee te doen. Toen het paard echt kreupel ging lopen, hebben we contact opgenomen met René Vroom. Paard kon snel terecht, en na de eerste behandeling van 3 uur nog 3 keer terug geweest voor 'onderhoud'.

Aandoening was compleet opgelost en paard is nooit meer kreupel geweest.

Onze eigen hoefsmid is mee geweest naar de eerste behandeling, zodat ook hij meer hierover kon leren. Vond ik zelf erg positief! Hoefsmeden onder elkaar is toch vaak niet heel vriendschappelijk, maar René heeft hem hierin heel goed begeleid.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:02

Mijn paard staat inmiddels 2 weken bij Vroom. Ik hoop binnenkort een update te kunnen geven.

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 18:20

Hallo,

Ik lees nu pas de reacties over mijn vorige bericht met mijn stomme kop _-:(
Maar ik ben wel heel benieuwd hoe het met de paarden van jullie is afgelopen...

Mijn paard is nu na vier maanden niet meer kreupel, dus ik hoop dat ik verder geen drastische maatregelen hoef te nemen voor haar straalkanker.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 19:47

Mijn merrie is volledig genezen en staat nu te genieten van haar pensioen.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:16

Hoi! Het is een oud topic, maar ik wil graag weten hoe jullie meningen nu zijn.

Mijn paard (wat met pensioen is) is 3 weken bij René geweest. De behandeling tegen hoefkanker verliep goed, dus hij mocht weer naar huis. Daarnaast kon mijn paard nooit zonder ijzers voor en dat Rene gaf aan wel even te kunnen fiksen.

Ik woon zelf in het buitenland en mijn pensionado is in Nederland. Ik heb hem zelf naar René gebracht en had er een goed gevoel bij. Hij is door een familielid is opgehaald en naar stal gebracht. De staleigenaresse en zijn verzorgster hebben foto’s gestuurd van zijn voorvoeten want daar was ik natuurlijk erg benieuwd naar. Maar dat was nogal een tegenvaller, de voeten zagen er slecht uit. Te lang, niet bijgewerkt, eigenlijk alleen zonder ijzers.

Nu een maand verder staat hij weer op ijzers voor en is de hoefkanker (aan een been achter) niet helemaal goed. Het woekert niet maar er zit een zachte, pijnlijke plek in de straal. De mineralen die we van René hebben meegekregen zijn bijna op.

Mijn issue is, wat doe ik nu? Terug naar René? Ik zag zijn methode zitten en er kan altijd nog net wat missen aan voedingsstoffen waardoor mijn paard net nog niet weer goed is. Aan de andere kant ben ik door de behandeling aan de voorvoeten een beetje ‘uit het geloof‘ geraakt. Maak ik straks nog een hoop kosten voor 0 resultaat?

mur18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:52

Ik lees graag mee want ik zie dat iemand op dit topic toch nog recent een bericht heeft geplaatst.
Ik ben hard op zoek naar een manier om de straalkanker en coronitis bij mijn paard onder controle te brengen en heb op internet René Vroom gevonden.
De berichten van jullie lijken positief.