meningen/ervaringen stal in usselo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karlinka

meningen/ervaringen stal in usselo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 14:44

hallo bokkers,
ik weet niet of ik hier de naam neer mag/ kan zetten van de stal die ik bedoel maar denk als ik hem beschrijf dat de meeste mensen wel weten welke ik bedoel
ik zit te denken om eens te gaan kijken bij een stal in usselo (vlak bij het crematorium), deze hebben zoals op marktplaats staat nog stallen vrij ze hebben een buitenbak, binnenbak, binnen en buiten stallen een stapmolen en een kantine voor 150 euro per maand incl hooi.

nou hoop ik dat er hier op bokt mensen zijn die zelf op deze stal staan of hebben gestaan die mij kunnen vertellen hoe die stal nou echt is
mag me ook pb-en als je jou reactie niet bekend wil maken
alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-10-13 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ervaring die niet uit de eerste hand is verwijderd.

Martine

Re: meningen/ervaringen stal in usselo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:09

VSW -> ED

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 18:02

De "oude eigenaar", heeft met name een slechte naam aan de stal gegeven.
Een hele tijd geleden is er "een andere eigenaar" op gekomen, de stal heeft toen de tijd ook anders geheten.
Nu.... ik heb eigenlijks geen idee hoe de stal is.
Ik zou gewoon zeggen, ga eerst zelf even kijken of je het wat vind of niet en laat je oordeel niet door een ander vormen.
"de slechte verhalen" heb ik ook gehoord en die zullen er ook altijd blijven denk ik.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:17

volgens mij zit er geen kracht voer bij deze prijs in of wel?

karlinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 11:15

@ niene87, er zit verder geen kracht voer bij in. was alleen stal en hooi en dan gebruik van de faciliteiten

karlinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 01:37

zijn er nou helemaal geen mensen die me iets meer kunnen vertellen??
ben bang dat ik misschien de verkeerde beslissing maak.
zijn de wilde verhalen waarheid of is het toch eigelijk een prima stal...
het is zo moeilijk om een echt goede pensionstal te vinden

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 05:03

Een goeie stal is mijn inziens toch echt niet te vinden voor 150.00 euro! Dat kan toch helemaal niet waar blijft dan de winst voor deze stal??

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 09:37

Beste Karlinka, Volgens mij is het wel een prima stal met de verhalen die zich van vroeger achterhalen
ga er gewoon is kijken! In dec. krijg ik waarschijnlijk nieuw paardje en wilde ik daar ook heen.
In enschede omgeving zijn niet veel goeie stallen.... dat is echt een nadeel

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:14

Is dit die pensionstal aan de Haaksbergerstraat? Heb daar anderhalf jaar geleden een pony gekocht en meerdere malen langsgeweest, zag er op zich prima uit.
Als je even een pb stuurt, stuur ik je eventueel wel de naam van de oude eigenaar van mijn pony, die staat er nog steeds met een ander paard, en weet vasten zeker wel de ins en outs van deze stal :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:19

Ik ga er vanuit dat dit om de stal gaat schuin tegenover het crematorium? Ik ken ook alleen maar slechte verhalen van de vorige eigenaars. Ik vind de prijs wel heel opvallend als je kijkt naar het feit dat je er een binnen manege bij hebt. Mij niet gezien. Dan zou ik eerder informeren bij Erve Rutbeek (J.org B.eckers)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:11

Het kost 150 omdat je zelf brok moet halen. kost 12€ per week? ong. ruw gerekend. dus hierop bezuinigd de eigenaar

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 16:43

Dan nog! Vergelijkbare stallen zitten op 245 hier in de buurt!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:00

Weet niet waar je woont? Maar goed ik betaalde eerder 180 zonder binnenbak maar all incl. verder. dus hier zou je zeg maar 200 betalen met binnenbak en voer.. maar volgens mij moet je zelf mesten? Dus vind ik wel nette prijs die 150 zeg maar... of reken ik nu gewoon te snel? zit op werk en reageer ff tussendoor

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:26

Twente ;) Vergelijkbare stallen als deze zijn erve rutbeek, stal scholten, ter mors..en deze stallen hanteren hele andere (terechte) prijzen. Mijn sportpaard eet 3 zakken sportbrok in de maand a 9eur. Reken maar uit! Ik zou er geen goed gevoel bij hebben iig!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:52

Is in mijn ogen ook té goedkoop. Hoe zit het dan eigenlijk met de weidegang? Of zit er gewoon geen grond bij?

karlinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-13 12:27

het is inderdaad de stal schuin tegenover het crematorium.
wat ik heb begrepen is het 150 euro alleen voor stal incl hooi.
brokken en bodembedekking moet je dus zelf halen, en ook zelf uitmesten.
wat ik ook heb begrepen is dat ze s'morgens maar ongeveer 2 uurtjes worden buiten gezet en dan de rest van de dag op stal
tenzij je ze er als eigenaar nog even uit zet.
op zich is de prijs wel oké omdat er wel een binnenbak bij zit, maar er gaan zoveel (spook) verhalen dat ik niet weet of ik er zal gaan kijken.
als ik daar kom dan word me natuurlijk verteld dat het allemaal super in orde is....wat misschien achteraf dan weer helemaal niet waar is maar ja dan sta je er al met je paardje en dat wil ik dus graag voorkomen

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:51

Is dit de stal die helemaal nieuw is gebouwd? Met stampmolen en de buitenbak aan de straatkant?

Ik ben namelijk ook opzoek naar een stal in de omgeving van Enschede

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 21:20

Het is een late reactie want zie dit topic nu pas. Maar ik sta er va febr. 2013. Sinds juni zit de eigenaar er zelf weer op en dan op basis van gebruik alle faciliteiten en hooi. Dus excl. Strooisel en krachtvoer. Voor 175 euro heb je vier hooibeurten per dag en kun je voor drie keer krachtvoer klaar zetten; ochtend, middag, avond. Het is echt een prima stal voor die prijs. De verhalen die in de wereld zijn gebracht, komen echt nog van vroeger/aantal jaren terug. Ik en mijn paard staan er erg tevreden.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:33

nummie schreef:
Het is een late reactie want zie dit topic nu pas. Maar ik sta er va febr. 2013. Sinds juni zit de eigenaar er zelf weer op en dan op basis van gebruik alle faciliteiten en hooi. Dus excl. Strooisel en krachtvoer. Voor 175 euro heb je vier hooibeurten per dag en kun je voor drie keer krachtvoer klaar zetten; ochtend, middag, avond. Het is echt een prima stal voor die prijs. De verhalen die in de wereld zijn gebracht, komen echt nog van vroeger/aantal jaren terug. Ik en mijn paard staan er erg tevreden.

Waar staat deze stal precies?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:09

Usselo, schuin tegenover het crematorium.

4kids

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:03

de prijs was idd 150 alleen met hooi en gebruik alles zelf vlas en brok en voeren binnen en buiten zetten! echter zitten er weer nieuwe eigenaren op die lijken een hart voor de zaak te hebben maar nog zit de hondenclub er 5 x pw mij niet gezien als je met een jong paard rijd daar en dat die honden blaffend en rennend in de (kleine binnenbak) hun kunstjes doen met al hun baasnes.. en dat duurt echt de hele avond.
Dan mag je longeren in de kleine binnenbak bij slecht weer maar daar liggen maar een paar korrels zand en de rest is beton al het hindernismateriaal is bijna verbrand. nu hebben ze een nieuw beleid een eigen weilandJE echt wel klein alles word gedaan voeren binnen en buiten zetten enz.. maaaar
Meneer Sp..ie,.,le is nog altijf eigenaar!!! en gaat over de binnenbak enz nu is hij ziek en tam maaar als hij dalijk weer alles kanm? daar beginnen vaak de problemen mee! (ik heb zelf en schuur gedraait daar naast de vorige huurder van de grote stal maar geloof me!! WERKT niet!
Ik heb er 3 x gestaan en 3 x met gezeik weg gegaan! ik twijfelde want de3 nieuwe dames lijken het goed voor elkaar te hebben maar bij mij loopt het vast op de honden en de kleine binnenbak aangezien ik jonge hengsten train op dit moment.