Zadelmakers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PuurPaard

Zadelmakers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:08

Ik zie door het bos de bomen niet meer. Heb dringend een nieuw zadel nodig weet ik sinds gisteren van mijn VA en heb ook al te horen gekregen dat het maatwerk moet worden( moeilijke schouders) Mijn eigen zadelpasser ziet het probleem niet echt dus zoektocht naar iemand die een zadel volledig maakt naar het paard is gestart. Echter kom ik niet verder als Brandt, Schutte en Custom... Mijn vraag is dus: Wie kent er nog goede zadelmakers die een zadel volledig naar de rug van je paard maken ( en liefst ook nog met goede referenties :D )

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Zadelmakers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:51

HAR-> ED

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 19:58

ik weet dat karin boer van http://www.zorzas.nl/ de opleiding daar voor heeft gehad maar of ze het ook doet weet ik niet.
ik ben iig altijd erg tevreden over haar.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:17

Ik denk dat je gewoon uit genoemde 3 moet kiezen, als in hun vertrouwen hebt. Er zijn zo weinig echt goede zadelmakers...

PuurPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 20:20

antje_vip schreef:
Ik denk dat je gewoon uit genoemde 3 moet kiezen, als in hun vertrouwen hebt. Er zijn zo weinig echt goede zadelmakers...

Hier vreesde ik al voor :) maar als ik soms hoor zoals bij Brandt 16 weken wachttijd |( ahum

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 06:54

Als Custom ook in dit rijtje thuishoort kan je ook denken aan Daaleman.

Dutch Saddle Company maakt ook maatzadels, een stalgenoot heeft een zadel van hun en is daar tevreden over. Ikzelf heb een Daaleman waar ik nog steeds blij mee ben.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 07:08

Ik heb een Arno Brandt op mijn lastig gebouwde paard en ben dik tevrede!
(Smalle schouder, rondgeribt, neerwaarts gebouwd, singelgroeve vrij vooraan, oplopende lendenen)
De wachttijd is het echt waard :) en je krijgt op verzoek een leenzadel om de tijd te overbruggen.

Arno is een jaar bezig geweest om uit te zoeken wat het beste werkt bij mijn paard.
Vanalles geprobeerd en overal met de juiste gedachte erachter (ik wil alles weten, dus vraag altijd door)
Uiteindelijk na een jaar weer een gloednieuw zadel gekregen met een nieuwe boom erin.
Omdat een nieuwe boom in mijn zadel stoppen meer tijd zou kosten dan een heel nieuw zadel :))
Dit was allemaal service! Ik heb niets betaald aan alle keren dat hij verder heeft gesleuteld.
Ik heb even een jaar geduld moeten hebben, maar er ligt nu wel een zadel op mijn paard welke past en blijft liggen.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:02

ninon schutte, zeer goede service, 8 weken levertijd en ze verkoopt het zadel pas als het goed is!! eerste pasconsult GRATIS en zonder verplichtingen, was bij mij met losse bomen en al zeker zo'n 1,5 uur bezig, zeer gepassioneerd een aanrader.

Maribelle21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:38

ik heb ook een paard met een lastige rug,
ik heb hier Hans de haas van Kingsley bij gehad,
ik kan niet anders zeggen dan top, heb deze aanbeveling ook gehad van iemand.
en kijk echt naar het paard, had niet gezegd waar ik tegen op liep.
was bij mij ook niet nodig want binnen 5 minuten kon hij het mij vertellen.
natuurlijk moet je er zelf ook goed aan je eigen zit werken om je zadel goed te houden.
maar hoe me zadel er nu op ligt is nog niet eerder zo geweest.

PuurPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 13:26

Nou ik heb met alle 3 contact gehad. Ninon komt niet tot hier, de andere wel. Ik moet zeggen dat ik een heel fijn gevoel heb bij custom. Niet dat Brandt verkeerd is, maar custom heeft wel enorm veel keus! En zij reageren echt enorm snel! Dit vind ik wel prettig. Voorlopig wacht ik echter af en zorg dat mijn paard eerst terug beter is! Hartelijk dank aan iedereen die via pb of hier zijn bevindingen heeft gegeven :)