Stalling: Bilthoven, Zeist, Soest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emirella

Stalling: Bilthoven, Zeist, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 10:52

Beste Paardenvrienden,

Ik ben sinds kort verhuisd na Bilthoven. En hier is het natuurlijk fantastisch om recreatief te rijden, daarom wil ik mijn paard ook deze kant op halen. Nu ben ik echter me eigen qaan het verdiepen op de stallen die hier zijn. Zo zijn er een aantal wedstrijdstallen of andere grote stallen waar ik totaal niet nar op zoek ben.

Ik ben op zoek na een Gezellige Pensionstal in Bilthoven, Soest of Zeist.
De stal hoef niet supergroot te zijn en niet persee een binnenbak te hebben.
Wat ik wel erg belangrijk vind is de weidegang/paddocks in de winter, zodat ze niet de hele dag op stal staan.

Iemand leuke tips ?

Alvast bedankt,

Groetjes Marith

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:58

Wat voor faciliteiten vind je belangrijk en hoeveel verzorging wil je zelf doen of uit handen geven?
Denk bijvoorbeeld aan: voeren, water geven, buitenbak, 24/7 buiten of 's-nachts op stal/rijbak/longeerton/uitrijgebiedweiland het hele jaar door of ik zandpaddock in winter ook oké etc.
Welke bedrag wil je per maand betalen?

Ik ken wel wat locaties in de omgeving van Soest/Baarn/Maartensdijk maar die zijn allemaal erg verschillend.
Dus als je je vraag wat preciezer stelt kan ik je mogelijk wat advies geven.

Ashley5760

Re: Stalling: Bilthoven, Zeist, Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:08

Ik sta op stal arends, in maartensdijk (4km van bilthoven).
je rijdt de poort uit en je kan uren in het bos rijden, 2 buitenbakken (1 met dak) 20x60 en 20x40(met dak) beide met prof. bodem. Je hebt in de stal in de hoek een vaste kast met al je spullen. Aparte spuitplaats/solarium. Longeercirkel (1 buiten 1 overdekt). 3 paddocks, wei en stapmolen. Paard komt 3x pw in de wei, je mag hem zelf in paddock zetten (tegen meerprijs doen zij het 5x per week) zelfde voor stapmolen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:28

-> ED

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 11:31

Ik sta bij de tolboom. Dat is achter arends
1 buitenbak 20x40.
1 longeercirkel
Padocks.
Weide gang het hele jaar door.
Mogelijkheid om zomerdag indien het land en weer het toelaten ook s nachts buiten

Je rijd het terrein af en je bent in het bos. Je kan werkelijk alle kanten uit

Emirella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-13 15:11

3 x per week na Buiten vind ik echter te weinig. Ik ben al eens op Arendsen wezen kijken en dat trok me niet zo. Al is het wel een mooie stal.

Nu betaal ik ongeveer 300 in de maand. Daar zit alles bij ik moet alleen zelf mesten. Ik ben niet van plan om veel meer te gaan betalen.

Belangrijk vind ik:
- dat de paarden ook in de winter buiten komen. Zowiezo in een Zandpaddock. en dat ze er dan ook in gezet worden.
- Dat in de winter de rijbodems goed te doen zijn, en geen zwembad is.
- De paarden moeten gevoerd worden
- of een longeercirkel, of een stapmolen
- goede onderlinge sfeer
- bakverlichting

Heb je daar wat aan Gooya?

groetjes

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:21

Hoi, kan ik wel wat mee :j

- Tolboom en Arends heb je hierboven gelezen. Tolboom zou wel wat voor je kunnen zijn.

- In Maartensdijk tussen spoor en snelweg zit een kleine stal met weiland/paddock/longeercirkel en goede dressuurbak. Prijs weet ik niet want ik ben er al lang niet meer geweest, maar denk nog wel binnen jouw budget.

- De plek waar ik met mijn paarden sta is groot, maar primitief. Voor de paarden een paradijs! Prachtig uitrijgebied en onderling regelen we voeren/water geven/terrein onderhoud etc. Is 100 euro per maand, maar je hebt er geen luxe. (geen verlichting / geen stromend water / geen rijbak etc) De wei is zelfs met dit weer nog goed om in te rijden. Wel ruim 5 ha voor 6 paarden. Dit is ook in Maartensdijk.

- Stal Brandenburg op de grens van Lage Vuursche en Soest. Boerderij/pensionstal. 23 paarden, erg fijne sfeer en goede verzorging voor de paarden. Paarden staan 's-nachts op stal, verder in de wei of 's-winters in de paddock. Rijbak die vrij goed is, tenzij het echt baggerweer is. Staleigenaren doen erg hun best om de rijbaan zou goed mogelijk te houden. Stal ligt direct aan het bos. Prijs ongeveer 275-300 euro afhankelijk van welke stal. Paarden worden binnen en buiten gezet, gevoerd, stal wordt gemest. Alleen op zondagmorgen moet je zelf je paard buiten zetten en de stal mesten. Je kan veel regelen met stalgenootjes.

- http://www.johanlaseur.nl denk niet dat dit wat voor je is.

- http://www.willemshoeveprivestallen.nl/ Dit zou ook nog wel wat voor je kunnen zijn: Willemshoeve in Soest.

Manege El Dorado in Soest. Denk niet dat dit wat voor je is.

Manege Zonneveld in Baarn, zij hebben ook weiland http://www.manegezonneveld.nl/

Op de hoek Staalwijklaan/Turfweg. Goede bak, aan het bos, binnenbakje voor in de winter, weiland en paddock. Volgens mij moet je hier wel zelf mesten.

Tot zover... Mocht me nog wat te binnen schieten dan laat ik het wel weten.

Succes met je zoektocht.

Marrigje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:15

@gooya is er bij jullie nog een plek vrij dan?!
Wil niet voor @Emirella iets wegkapen maar ik zoek nog een plekje voor mijn koudbloed en heb helemaal geen rijbak nodig, alleen een plekje voor een menwagen. Ik woon ook in Bilthoven....
@Emirella, ik heb niet veel aanvullingen op Gooya!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:22