Ik ga per 30 september met mijn paard een mooie nieuwe stal betrekken op manege hoogvliet. Ben benieuwd of er ook bokkers te vinden zijn? Heb je het naar je zin?
Nee, maar ik zat in je profiel te neuzen en toen zag ik fotos die ik van die stal herkende:-) Zondag ga ik over, dus we zullen elkaar vast zien eerdaags!
vampmelanie
Geplaatst: 29-09-13 13:33
jaa ik ben benieuwd, want jouw bontje ziet er wel heel snoezig uit! (:
Ik ben geland hoor! Hij staat er lekker bij in zn nieuwe stalletje. Wel onwennig nog (hinniken) maar hij kijkt zn ogen uit daar haha, zoveel beweging is hij niet gewend!
kelseyc
Geplaatst: 24-03-14 21:58
Woohoo de eerste helft van de binnenbak is klaar Gelukkig als ik 6,7 en 8 mei kom logeren dat dan de bak klaar is Kom ik met mijn lieve haflinger
Ik sta heeeel fijn bij vd Spek in Simonshaven. Waar mijn paard WEL genoeg (zelfs onbepertk) voordroog krijgt en de sfeer heel fijn is. Waar ben jij heen gegaan dan en waarom?
Ik ben naar de tramput terug gegaan, waar ik anderhalf jaar geleden begonnen ben (: op twee minuutjes van mijn huis, lekker alles zelf doen en kan dus inderdaad zelf zowat onbeperkt ruwvoer aanbieden. Ik ben weggegaan omdat ik veel bemoeienis van een verzorgster kreeg nadat ik vertelde dat ik toch liever geen verzorgster had, en ik gek werd van de kinderen die constant bij de paarden hingen.
Mijn paard had er geen rust. Hij kreeg continu prikkels. Ik had gedacht dat ie dat heel leuk vond maar kennelijk werkt het niet voor hem. De bak aan de ene kant en aan de andere kant de doorloopgang van alles stallen is gewoon teveel voor hem. Vond het ook behoorlijk tochten door die luiken tegenover elkaar. Nee, het was het niet voor mij. De doorslag was voor mij de belachelijke 'porties' hooi en de ongezellige sfeer.
Yrret had er uiteindelijk ook teveel dingen om zich heen. Dat had ik toen niet door, maar nu ze weer op een kleinschalige stal staat merk ik dat ze weer helemaal opbloeit en lekker bijdehand word.
Ik wilde eigenlijk al langzaam vertrekken maar de bouw van de binnenbak gaf bij mij de doorslag, er werd vrij weinig rekening gehouden met de paarden en Yrret stond de hele dag bij haar staldeur te panieken, geen leven voor zo'n beestje. Uiteindelijk na twee dagen na begin van de bouw mijn spullen gepakt. Voor mij als klant, pas ik gewoon niet op zo'n grote stal.
Ik ben weer teruggegaan naar een leuke vereniging waar ik nu weer bijna dagelijks met de training van Yrret bezig ben, en zowiezo elke dag een paar uur op stal, waar ik in Hoogvliet altijd maar tegenopzag om naar stal te gaan. Hooi gaf ik overigens altijd zelf erbij.
Ik vind Hoogvliet een mooie stal, dat zeker, maar ben nu beter op mijn plekje (:
Wat voor stal is de stal waar je nu staat? Kan er niks over vinden maar ben wel nieuwschierig.. wij zijn namelijk aan het kijken om te gaan samenwonen, ook richting spijkenisse.
Ahaa, nou daar zou ik niet veel last van hebben gehad, want Tornado stond aan de andere kant. Toch had ook ik niet zoveel plezier daar. Ik weet niet wát het nu precies was, maar waar ik nu de hele dag met gemak op stal kan rondhangen, had ik er daar helemaal niet veel zin in. Hooi bijvoeren deed ik ook, alleen kreeg mn paard dan NOG minder.... Ook ik pas gewoon niet op een grote stal.
Waar ik nu sta... tja het is een koeienboerderij, en hij heeft een aparte schuur met paardenstallen. Een stuk of 20 stallen. Je moet van het simpele leven houden, want het is niet fancy daar, maar ik voel me er geweldig thuis. Lekkere paddocks, fijne bak (altijd te rijden, wel wat kleiner dan normaal), lekker het hele weideseizoen dag en nacht naar buiten met automatische drinkbakken ind e wei, altijd goed voordroog en stro en je mag pakken wat je nodig hebt. Nadeel is voor veel mensen dat je alles zelf moet doen, er zijn geen voerbeurten of zo. Ik gebruik dus een slowfeedernet, wat ik vol doe en waar hij naar 24 uur nog altijd een derde in heeft zitten. Ik vind het heerlijk maar het is niet voor iedereen de ideale plek. Hou je van meer glitter en glamour dan kun je beter ergens anders staan want hier zien je leren rijlaarzen er al gauw niet meer uit:-)