Leuke stalling Fjord omg. Sloten/Lijnden/Badhoevedorp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TokkieTor

Leuke stalling Fjord omg. Sloten/Lijnden/Badhoevedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 15:57

Hallo!

Ik ben nieuw hier op het forum en ik zal maar meteen met de deur in huis vallen: ik ben per direct op zoek naar stalling voor mijn Fjord. Ik woon zelf in Amsterdam-Sloten en mijn Fjord staat in Vijfhuizen. Wegens omstandigheden is dit een noodoplossing maar ik ben nu dringend op zoek naar een plek bij mij in de buurt! Dwz: omgeving Amsterdam-Sloten, Osdorp, Badhoevedorp, Lijnden, etc. Amstelveen e.o. is geen optie, Zwanenburg/Halfweg eventueel wel.

Ik ben op zoek naar een van de volgende twee soorten stalling, maakt niet uit welke het wordt:

Een kleinschalige pensionstal (geen manege) met:
- Mensen die net als ik bereid zijn elkaar te helpen met bijvoorbeeld het buitenzetten van de paarden, voeren, etc. (dit hoeft dus niet inbegrepen te zijn)
- Een box, maat Fjord (hoeft niet enorm te zijn)
- Een goede rijbak (binnen of buiten maakt niet uit)
- Hooi en stro inbegrepen
- Mijn Fjord is een buitenbeest dus weidegang moet aanwezig zijn! (ong. 8 uur per dag)
- Paddock waar ze ook 's winters in mag staan
- Evt. mogelijkheid om trailer te stallen
- Zelf uitmesten is geen probleem, daar wil ik ook niet extra voor hoeven betalen

Óf weidegang met:
- Box/schuilstal/bouwkeet/iets waar ik mijn Fjord 's nachts binnen kan zetten (zelf een schuilstal bouwen vind ik ook niet erg!)
- Weiland met stevige hekken en waar mijn Fjord ook minimaal 8 uur per dag op mag staan
- 's Winters stond ze voorheen altijd de hele dag in de bak/paddock dus dit is geen probleem
- Rijbak zou natuurlijk fantastisch zijn! Evenals hooi en stro zodat ik dit niet zelf hoef te halen, maar ik begrijp dat dit een luxe is!
- Minimaal 1 ander paard/pony aanwezig aangezien mijn Fjord niet goed alleen kan zijn
- Sociale controle zou erg prettig zijn, dus iemand die het weiland een beetje in de gaten houdt o.i.d.
- Dit mag bijvoorbeeld ook bij een boer of een woonboerderij zijn!

Mijn voorkeur gaat uit naar een weide met een stalletje, een bak en een maatje waar mijn Fjord samen mee kan staan.

Budget: max. 250 euro per maand.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, alvast bedankt!

Mvg,

TokkieTor

P.S.: ik zal dit bericht ook op 'de markt' op Bokt plaatsen.
Laatst bijgewerkt door TokkieTor op 27-08-13 16:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Martine

Re: Wie weet een leuke plek om mijn Fjord te stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:58

VSW -> ED