inrijden door een prof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovertje98

inrijden door een prof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-13 11:22

heeei!
weet iemand een stal in brabant die ook paarden inrijden? en wat nog best goedkoop is
hoor het graag!

groetjes anne

troi

Re: inrijden door een prof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:27

Ik denk dat het zinvol is als je er bij zet wat jij goedkoop vind. Maar als ik je een tip mag geven, het goedkoopste is nog iemand een paar keer per week naar jou te laten komen zo bespaar je al 200/300 euro stalgeld op die andere stal.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:36

en aanvulling, geef liever iets meer uit aan iemand met ervaring waar je zelf een goed gevoel bij hebt, dan besparen en op de blaren moeten zitten.
En dan spreek ik niet voor mijn eigen winkel, want ik heb ook geld gevraagd voor het zadelmak maken en inrijden van een paard. Maar het risico was mij te groot om het gratis te doen. Heb alleenniet de hoofdprijs gevraagd omdat ik imo weinig relavante ervaring had.

het iemand aanhuis laten komen is idd een goeie om te besparen. Geloof dat mijn "klant" alleen al 300euro kwijt was om z'n paard te stallen waar mijn paard staat. Zonder trainingsgeld

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:37

Een goede amateur zul je misschien vinden, een prof die voor 'weinig' werkt is zeldzaam. Die moet zijn kosten doorberekenen, daar salaris aan overhouden om van te leven en vervolgens afrekenen met de belastingdienst...

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:46

Ik ken iemand die dat met veel geduld en liefde doet. Paard ben je wel een maand of 2 kwijt, maar leert een hoop! :) als je wil kan je mij pb'en voor het nummer. Het adres is in riethoven.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 14:59

RT-D >> ED

xxkissesxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 20:31

Ik ben ook benieuwd!
Weten jullie er ook nog in noord-brabant?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-07-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 14:32

Ik heb toevallig kort geleden mijn paard laten inrijden door Jan Albers van Stal Albers in Langenboom.
Hierbij kun je zelf aangeven of je je paard daar wil stallen of niet. Hij komt niet aan huis.
Ikzelf heb ervoor gekozen om met mijn jonge paard op en neer te rijden, omdat mijn paard trailer rijden eng vond en ik dit hem ook wildeleren. Hij vraagt 25 euro per keer, of iets van 300 euro voor staling + inrijden + voer (geloof ik, dit moet even geïnformeerd worden). Ikzelf heb echt een hele goede ervaring opgedaan bij Jan. Ik had mijn paard niet naar een betere kunnen brengen!
Voor interesse, ik heb Jan's telefoonnummer en ik heb hem op facebook :)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:45

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:15

ik heb ook en jonge haflinger merrie en ben alvast beetje aan het rond neuzen hoeveel het ongeveer kost om haar straks profesioneel in te laten rijden in de regio zuidholland. heb al prijzen van 500 a 600 gezien. ben benieuwd of iets lager rond de 400 ook nog er is.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 23:27

chrisje20 schreef:
ik heb ook en jonge haflinger merrie en ben alvast beetje aan het rond neuzen hoeveel het ongeveer kost om haar straks profesioneel in te laten rijden in de regio zuidholland. heb al prijzen van 500 a 600 gezien. ben benieuwd of iets lager rond de 400 ook nog er is.

Zwart (buiten de boeken) wel, wit waarschijnlijk niet...

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:30

mgstables in venhorst, ga zondag mijn hengst ophalen, die beleerd in alle rust zodat het paard het ook kan verwerken

Stalwenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:51

Wij zitten in Zutphen. GW Stables, wij rekenen 450 euro voor een maand. En in de meeste gevallen zijn ze dan ook goed zadelmak en braaf. Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:58

GWstables schreef:
Wij zitten in Zutphen. GW Stables, wij rekenen 450 euro voor een maand. En in de meeste gevallen zijn ze dan ook goed zadelmak en braaf. Misschien dat jullie hier wat aan hebben.

In de meeste gevallen? Het lijkt mij toch juist de bedoeling van het in training zetten dat ze goed zadelmak EN braaf zijn als ze weer huiswaarts gaan?

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:21

Ze zullen bedoelen dat het soms langer duurt dan een maand. Elk paard is anders, he ;)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:22

IngeK schreef:
Ze zullen bedoelen dat het soms langer duurt dan een maand. Elk paard is anders, he ;)

Ja dat snap ik zelf ook wel, dat ieder paard anders is ;)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:21

ik ben van plan mijn merrie straks zelf alles te leren aan de longe en alle comandos zadel hoofdstel zoveel mogelijk alles gewent. dan haar wegbrengen naar een prof om in te laten rijden. dan kunnen ze bijna de volledige maand echt op het inrijden focussen, zadel mak is ze dan al. mn vorige paard ook zadel mak gemaakt. dat was goed gelukt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:30

chrisje20 schreef:
ik ben van plan mijn merrie straks zelf alles te leren aan de longe en alle comandos zadel hoofdstel zoveel mogelijk alles gewent. dan haar wegbrengen naar een prof om in te laten rijden. dan kunnen ze bijna de volledige maand echt op het inrijden focussen, zadel mak is ze dan al. mn vorige paard ook zadel mak gemaakt. dat was goed gelukt.

Als je dat op een goede manier kan, dan scheelt dat jouw trainer inderdaad wel heel veel werk. Voordeel van zelf dingen trainen, is dat je als eigenaar veel meer tijd hebt (financieel gezien) om dingen in stapjes aan te leren. Zodra jij jouw paard wegbrengt, wil je toch binnen een bepaalde termijn een bepaald resultaat omdat het gewoonweg iedere maand een hoop geld kost.

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:48

ja dat is zo ja. 500 heb ik er wel voor over 1 maand om mijn paard gewoon goed in te laten rijden. maar 2 maanden word beetje veel. want ze moet wel echt goed ingereden zijn. wil zeker weten dat ze alles goed weet en ik haar niet kan verpesten. op de grond heb ik veel ervaring en veel cursesen gevolgd dus dat gaat goed komen. dan weet ik zelf ook de knopjes te vinden. ga als ze 2 en half is rustig beginnen met haar aan de longe te leren lopen. nu ben ik haar verkeers mak aan t maken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 17:48

Moderatoropmerking:
Dit topic staat op Ervaringen en Diensten dus graag alleen reageren als je een antwoord weet op de vraag van de topicstarter. Bedankt alvast.

Stalwenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 13:15

Ja sorry stond misschien een beetje raar. Maar elk paard is anders soms hebben ze net iets langer nodig.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 16:56

stal verhoeven in st oedenrode. maken zadelmak en corrigeren probleempaarden.