Goede, ervaren zadelmakerij voor ronde pony

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

love_juliet

Goede, ervaren zadelmakerij voor ronde pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 11:11

Hoi allemaal,

Ik heb een welsh cob pony van 1.37, die smalle schouders, een kort ruggetje, maar een ronde buik heeft. In het afgelopen jaar zijn er 2 zadelmakers geweest. De ene zei dat het zadel dat ik nu heb prima lag, en de ander (Fugers uit Soest) zei dat hij iets moest worden opgevuld. Hij had toen het zadeltje op haar rug gelegd, er een minuutje naar gekeken, heeft hem meegenomen naar Soest, opgevuld en voorsingelstoten geplaatst, en daar heb ik hem weer opgehaald. Hij heeft hem dus verder niet meer gepast oid, maar ik met mijn weinige ervaring hierin had er vertrouwen in, ivm de goede recensies van hem. Toch schoof het zadel nog naar voren, ondanks de staartriemVorige week is de ostheopaat geweest, en die zei dat het zadel echt totaal niet past. Ze had allemaal drukpunten op haar rug, zo zielig!
Dat zadel gaat er dus niet meer op, en nu ben ik op zoek naar een goede zadelmakerij, die ruim de tijd voor mij neemt om verschillende zadels te passen, en er even mee te rijden. Ik heb best fit al gemaild, maar nu lees ik heel veel minder goede verhalen over dit bedrijf. Ali van het zadelhuis heb ik geen goede ervaringen mee, en Fugers dus ook niet.
Weet er iemand een goede zadelmaker omgv. het Gooi (midden Nederland), waar ik ook mijn huidige zadel zou kunnen inruilen. Ik zie namelijk echt door het bos de bomen niet meer

Dankjewel!

Martine

Re: Goede, ervaren zadelmakerij voor ronde pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 11:12

HAR -> ED

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:50

Ik kan je van harte Ali Yacin van het goois zadelhuis aanbevelen. Www.zadelhuis.nl

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:04

Ik vind zowiezo een zadelmaker dat het zadel mee neemt om op te vullen niet o.k. Soms moet je wel een paar keer rijden opvullen rijden opvullen etc. Zelf ben ik bij Van Rijs, maar dan wel naar Bodegraven. Wordt het zadel ook ter plekke opgevuld.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 19:43

Als er 1 zadelmaker is die écht verstand van zaken heeft is het wel Ninon Schuttte
www.zadelatelier.nl
Het zadel wordt speciaal voor jou en je paard op maat gemaakt en is niet duurder dat veel merkzadels.
Met minder zou ik persoonlijk geen genoegen nemen!
Het zit overigens ook heerlijk :j