Zadelmaker/passer voor 2e hands zadel (ZH)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

saarie

Zadelmaker/passer voor 2e hands zadel (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 11:11

Wegens de aankoop van een nieuw paard (hij wordt woensdag gekeurd :):) ) ben ik op zoek naar een zadel. Er is waarschijnlijk geen mogelijkheid om zijn huidige zadel over te nemen. Zelf heb ik een dressuurzadel (Kieffer Wien Deluxe) liggen, maar de kans dat dat er zomaar op past is natuurlijk klein. Nu vroeg ik me af wat voor ons de beste opties zijn.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kwam verschillende namen tegen, maar heb er nog wat aanvullende vragen over. Van Rijs, Divoza en Hypo heb ik geen goede ervarigen mee op het gebied van passen, hoewel de 'oude' Van Rijs wel goed werk schijnt te leveren. Hij komt ook op de stal waar ik lesgeef. Goede namen die naar voren kwamen waren Arno Brandt, Ninon Schutte en Karin Boer. Het werd me echter niet duidelijk of deze alleen zadels op maat leveren, of dat ze ook van 'gewone' merken 2e hands zadels hebben die wellicht zouden passen of wat aangepast kunnen worden. Als mijn eigen zadel erop kan passen of passend gemaakt kan worden, zou ik dat natuurlijk het liefste hebben.

Wie o wie heeft er een tip voor mij? Wat ik dus zoek is óf iemand die kan zien of mijn zadel past of passend gemaakt kan worden, óf iemand die met een hoop 2e hands zadels naar mij kan komen om een passende oplossing te vinden. We willen graag een dressuurzadel, en op den duur nog een veelzijdigheidszadel voor buitenritten en springen. Merken maken niet heel veel uit, maar geen 'zadelmarkt'-kwaliteit. Het mag best een wat ouder, maar wel onderhouden zadel zijn.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:13

Andere ruitersportzaak laten komen, die hebben vaak een assortiment 2e hands zadels. En anders zou ik voor een goedkopere nieuwe (Wintec) gaan ivm pasvorm. En anders de zadelpasser op zoek laten gaan, Karin Boer zit in dezelfde org. als mijn zadelpasser, goede ervaringen mee.
Laatst bijgewerkt door Tabaluga12 op 14-05-13 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:14

Ik laat de "jonge" van rijs komen: kees. Niks dan tevreden over hem.
Veel andere geprobeerd omdat van rijs niet goed aangeschreven stond maar hij is tot nu toe de enige (met de oude van rijs die een keer geweest is) die mijn zadel goed krijgt.

Hebben erg veel 2e hands.. misschien toch een gokje waard?

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:19

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:21

Karin Boer heeft ook 2dehands zadels van verschillende merken :j
Je zou ook zadelmakerij Zantman eens kunnen mailen. Zij hebben ook van alles.

saarie

Re: Zadelmaker/passer voor 2e hands zadel (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 11:24

Bedankt voor de snelle reacties!

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:26

ja karin boer super heeft mij ook geholpen met mijn paard en die heeft een moeilijke rug

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 11:36

Weten jullie toevallig ook wat voor merken zij heeft en vanaf welk budget?

RevanchesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 11:54

HAR-->ED

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 11:58

Ah, sorry, ik dacht dat ik goed zat. Bedankt voor het verplaatsen!

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 16:46

tja ik vind haar zeker goed, ze heeft wel een eigen zadel lijn ik bedoel dan wat ze verkoopt, maar ook gewoon de goede merken zadels meestal super goede inruilers, en komt ook nog eens ergens en ze hoort vast wel wat hoor wie wat te koop heeft, en drunens ruiterhuis heeft zo en zo een hoop zadels

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:47

ik heb hele goede ervaringen met Van Rijs.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:52

ik heb hele goede ervaringen met hetgooische zadelhuis. goedkoop en top qua tijd, prijs en kwaliteitsverhouding. Die man neemt echt de tijd voor je

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 12:40

truitje schreef:
ik heb hele goede ervaringen met hetgooische zadelhuis. goedkoop en top qua tijd, prijs en kwaliteitsverhouding. Die man neemt echt de tijd voor je

Doet hij ook tweedehands zadels inruilen tegen andere tweedehandse?

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 03:48

www.zadelatelier.nl van Ninon Schutte..van Rijs heb ik hele nare ervaring mee gehad absoluut geen aanrader ook geen John Kool zelfde niveau als van Rijs..

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:07

Ik heb voor mijn jonge paard een 2ehands zadel gekocht en deze laten aanpassen door Hans de Haas van Kingsley zadels en MacRider. Dit is mij erg goed bevallen. Hij legde alles uit wat hij deed en waarom. Mijn zadel ligt nu echt super op mijn jonge paard. Ik ga zeker elk half jaar weer naar hem toe voor een check up.

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:34

Gulpje: Ja:)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:41

Amanda schreef:
Karin Boer heeft ook 2dehands zadels van verschillende merken :j
Je zou ook zadelmakerij Zantman eens kunnen mailen. Zij hebben ook van alles.

Heb mijn zadel ook via Karin Boer, goede ervaring mee. Ze had destijds twee tweeedehands zadels om te passen, maar ze kende de rug van mijn paard al dus dat was al makkelijk voor haar om een selectie te maken. Wat ik me herinner heb ik een Kiefer geprobeerd en een Daaleman. Uiteindelijk voor een nieuw zadel gegaan :D