) ben ik op zoek naar een zadel. Er is waarschijnlijk geen mogelijkheid om zijn huidige zadel over te nemen. Zelf heb ik een dressuurzadel (Kieffer Wien Deluxe) liggen, maar de kans dat dat er zomaar op past is natuurlijk klein. Nu vroeg ik me af wat voor ons de beste opties zijn. Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kwam verschillende namen tegen, maar heb er nog wat aanvullende vragen over. Van Rijs, Divoza en Hypo heb ik geen goede ervarigen mee op het gebied van passen, hoewel de 'oude' Van Rijs wel goed werk schijnt te leveren. Hij komt ook op de stal waar ik lesgeef. Goede namen die naar voren kwamen waren Arno Brandt, Ninon Schutte en Karin Boer. Het werd me echter niet duidelijk of deze alleen zadels op maat leveren, of dat ze ook van 'gewone' merken 2e hands zadels hebben die wellicht zouden passen of wat aangepast kunnen worden. Als mijn eigen zadel erop kan passen of passend gemaakt kan worden, zou ik dat natuurlijk het liefste hebben.
Wie o wie heeft er een tip voor mij? Wat ik dus zoek is óf iemand die kan zien of mijn zadel past of passend gemaakt kan worden, óf iemand die met een hoop 2e hands zadels naar mij kan komen om een passende oplossing te vinden. We willen graag een dressuurzadel, en op den duur nog een veelzijdigheidszadel voor buitenritten en springen. Merken maken niet heel veel uit, maar geen 'zadelmarkt'-kwaliteit. Het mag best een wat ouder, maar wel onderhouden zadel zijn.