Ervaringen trailerlaadcursus Esther de Vries??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Ervaringen trailerlaadcursus Esther de Vries??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:58

Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt: wie heeft er ervaringen met Esther de Vries? Op haar website heb ik al een hoop reacties gelezen van mensen, maar ik kan er niet echt uit opmaken wat zij nu precies doet.

Mijn paard is een sulletje als het gaat om trailer laden, maar als je te ver gaat wordt hij gek (in omhoog komen en slaan), bijvoorbeeld wanneer andere mensen komen helpen en proberen met longeerlijnen en zweep.. Het probleem is dat hij gewoon blijft staan op de laadklep, en geen been meer verzet. Ik kan een heel lang verhaal maken, maar ik krijg hem er dus vooral op de terugweg vanaf een andere plaats, niet meer op de trailer. Meerdere mensen hebben mij Esther de Vries aanbevolen maar zij is behoorlijk prijzig.. Ik heb haar toch gebeld en ze kan aankomende vrijdag langskomen..

Wat zijn jullie ervaringen met haar? En wat doet zij waardoor ze het wel zo voor elkaar krijgt? En konden jullie na de begeleiding nu echt alleen laden en op weg?

Alvast bedankt, en zowel de positieve als negatieve ervaringen zijn meer dan welkom!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:55

ik heb Esther bij mijn paard laten komen omdat die ook de trailer niet meer opwilde.

Ze begint met wat grondwerk om het paard te leren kennen en ze leert het paard door te klikken naar voren te gaan (conditioneren), dus klik klik = naar voren. Als hij dat goed doet gaat ze dit principe ook bij het laden toepassen.
In feite druk zetten, klikken en als het paard naar voren gaat druk weghalen. Naar voren gaan wordt dus beloont. Geen voer, geen longeer lijnen, alleen maar een touwhalster en zweep of stick om het paard weer recht achter de trailer te zetten. Je leert echt in je eentje te laden.

Verder heeft zij als prinicipe, als je begint met laden stop je niet voordat hij op de trailer staat, dus als het even niet lukt geen rondje draaien en opnieuw recht achter de trailer zetten, maar met een stick of zweepje paard weer recht voor de trailer zetten als hij scheeft staat en weer verder alsof er niets gebeurd.

Ze heeft me toen goed op weg geholpen, maar je moet daarna ook zelf aan de slag en blijven oefenen. Inmiddels laad mijn paard als een tierelier, gaat super de trailer op, hoe vaker ik wegga, hoe beter het gaat. Je moet het wel blijven onderhouden. Als ik een tijdje niet weg hoef zet ik soms even de trailer achter de auto zetten, laden en klaar. Dit om de routine erin te houden.

Martine

Re: Ervaringen trailerlaadcursus Esther de Vries??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:46

TAO -> ED

xchanel01

Re: Ervaringen trailerlaadcursus Esther de Vries??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:16

he toch Esther maar opgebeld?
Ach, mijn ervaring weet je al, heb op wedstrijd trouwens wel eens complimentjes gekregen dat hij zo makkelijk de trailer op gaat, en ik heb een gratis touwhalster van d'r gekregen :D
nou succes, plaats je het in het topic als ze komt/ is geweest?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 19:56

Haha ja Chanel, ik heb haar vandaag gebeld en ze komt vrijdag om 11 uur bij mij.. ben heel benieuwd, ze is erg prijzig maar volgens mij is ze het waard! Ik laat hier zeker even weten hoe het was!

Ingvh bedankt voor je uitgebreide reactie! Het klinkt allemaal erg fijn! En ik begrijp dat je het zelf moet onderhouden, maar dat doe ik nu ook een aantal keer per week, maar ik heb nog niet de perfecte manier gevonden.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:53

Hoe is het gegaan?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-13 19:41

Helemaal super! In het begin heel makkelijk, iets te. En toen begon hij te klieren, waar esther super mee om ging. Zijn zo'n 2 uur bezig geweest en heb er een heel goed gevoel bij! Ik heb hem zelf nog een stuk of 15 keer geladen waarbij hij 1x niet wilde. Heel simpel opgelost en hij ging er gewoon op! Zeker een aanrader dus!

XX_Jolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:44

Wie weet waar Esther vandaan moet komen?