Stalling gezocht omgeving Strijen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horselover48

Stalling gezocht omgeving Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 16:06

Hoi,

Ik zit er over na te denken om me paard misschien dichter bij huis te stallen. Ze staat nu ± 10 kilometer bij mij vandaan.
Aangezien ik nog niks zeker weet omdat waar ze nu staat prima staat. Alleen het idee dat er iets gebeurd en ze zover weg staat zit me dwars. En dat ik het drukker ga krijgen met school waarschijnlijk volgend jaar.
Dus weet iemand een leuke stal in Strijen niet duurder dan 200 euro. En wat zit daarbij. (zelf mesten of word dat gedaan, zelf voer kopen of algemeen voor, is het mogelijk om ze op de wei te zetten, enzovoort). Er is echt nog niks zeker maar ik wil me gewoon even oriënteren.
Ik hoor het graag als jullie iets weten.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:28

VSW --> ED

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 16:54

Heb je al wel een idee welke stallen er zijn in Strijen? Ik neem aan dat je daar woont, aangezien je hem/haar dichterbij huis wilt stallen. Ik heb zelf alleen ervaring met stal Overwater en de Cavalier, PB staat open als je meer wilt weten. Je kunt ook particulier proberen, heb ik misschien ook een adresje voor. Succes!

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:29

Heb het even voor je nagezocht..

Stal Bos in Strijen.
Verlichte rijbak & paddock, mesten & voeren wordt voor je gedaan.
3x brok & 3x kuil in 4 voerbeurten
Weidegang in de zomer, binnen & buiten zetten wordt gedaan.

Stal de Peerdegeardt in Strijensas, elke dag weidegang of paddock. 20*60 rijbak, volpension.

Stal Overwater in Strijen 's zomers weidegang, in de winter ook als je dat wilt
Hebben een verlichte rijbak, alleen buiten, en een paddock. Volpension is mogelijk.

Stal RV de Cavalier in Strijen, maar dit is een van de duurdere stallen dacht ik..

Horselover48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:08

Dankje.
Overwater ken ik maar met de lessen ben ik daar niet echt fan van.
Peardegeart is volgens mij ook over de 300 euro.

En bos heb ik geen ervaring mee maar zelf kon ik daar niks over vinden.
Weet jij misschien hoe duur het daar is?

Ik sta op dit moment ook bij een particulier alles is daar. Rijbak(verlicht) voeren stal zadelkamer paddock/weiland en er is altijd iemand in de buurt. Dus ze staat echt niet verkeerd en weet het nog niet zeker of ik het doe.
verhuis ook alleen als ik iets kan vinden waar ze het net zo goed of beter krijgt.
Ik weet het ook allemaal nog niet zeker omdat ze er toch wel er lekker staat (rustig). En dat is het alle belangrijkste dat zij het naar haar zin heeft.:)

Votti schreef:
Heb het even voor je nagezocht..

Stal Bos in Strijen.
Verlichte rijbak & paddock, mesten & voeren wordt voor je gedaan.
3x brok & 3x kuil in 4 voerbeurten
Weidegang in de zomer, binnen & buiten zetten wordt gedaan.

Stal de Peerdegeardt in Strijensas, elke dag weidegang of paddock. 20*60 rijbak, volpension.

Stal Overwater in Strijen 's zomers weidegang, in de winter ook als je dat wilt
Hebben een verlichte rijbak, alleen buiten, en een paddock. Volpension is mogelijk.

Stal RV de Cavalier in Strijen, maar dit is een van de duurdere stallen dacht ik..

Daihyo

Re: Stalling gezocht omgeving Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:58

Bos is momenteel 230 geloof ik. Peerdegaerdt en Cavalier zijn nog duurder. Overwater weet ik niet.
Verder heb je nog Andeweg (Oudendijk, naast Overwater), er is een stal in Strijensas maar dat is vooral doe-het-zelf (wel met een groep). Deze stal is wel goedkoop en ze komen veel buiten met stal en uitloop.
Aan de Weelsedijk zit ook een stal met 24/7 buiten, maar ook vooral doe-het-zelf.

Bos is een erg fijne stal.
De meesten zijn overigens wel boven je budget hier als je volpension zoekt :j

PartoutZ

Re: Stalling gezocht omgeving Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 12:18

Stal Bos is nu 250 :)
Ze doen alles voor je en letten ook erg goed op je paard. Mijn paard staat daar en ik heb er alle rust van.
4x per dag voeren, 2x per week mesten, elke dag opstrooien en zomers weidegang.

Stal Andeweg is een gezellige stal en betaalbaar. Buitenbak, paddock, wasplaats en weidegang.
Zelf mesten. Voeren, op de wei zetten en er weer af halen doen ze in ploegendienst, maar alleen voor degene die daar tijd voor hebben.
Ik heb er een zomer gestaan en heb alleen geholpen wanneer ik tijd had om in te springen.
Deze stal ligt wel in je budget. Je bent altijd vrij om daar te komen kijken. Bij Bos overigens ook.

Stal 't Oudeland heb je ook nog, deze ligt aan de Keizersdijk meer richting Cilaarshoek.
Daar is een buitenbak en weide aanwezig. Alles moet je zelf doen.
Deze zal qua prijs ook in je budget passen.

Ik vind je budget erg laag voor in deze buurt. Alles is duurder of je moet er alles zelf doen.