iemand ervaring?!- paard met afwijking op achterbeen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felis22

iemand ervaring?!- paard met afwijking op achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:36

hallo,

heeft iemand ervaring met een paard die een afwijking op zijn achterbeen heeft.. ik weet niet of je het 'echt' een afwijking kunt noemen.
Wanneer het paard stapt zwaait het paard soms licht met zijn achterbeen naar buiten, hij loopt als het ware met zijn been iets naar buiten, niet continue maar zo nu en dan. in draf of galop is er niets te zien, paard loopt ook niet kreupel. en zodra je een bocht met hem maakt, gewoon omdraait trekt hij het been wat omhoog.
1 ding is zeker het is geen hanetred, maar ik dacht meer aan kramp??

zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en is het paard wel inzetbaar voor de paardensport (springsport).

wij vernemen zelf dat het komt doordat hij misschien snel gegroeid is en daardoor zijn pees niet goed mee gegroeid is. maar naar wat zoeken op internet zag ik dat het 'KAN' zijn dat het probleem van zelf weggaat na wat trainingen. maar er staan ook genoeg andere beweringen op.

heeft iemand hier toevallig ervaring mee? of gehad? graag hoor ik het van jullie!
Laatst bijgewerkt door felis22 op 03-04-13 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:37

Hanetred, of biljarderen, maar zonder het paard te zien moeilijk te oordelen.
In beide gevallen meestal onschuldig, maar wel prijs bepalend.
M.A.W het paard word er wel minder waard door.

Utixo

Re: iemand ervaring?!- paard met afwijking op achterbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:39

Is het niet gewoon een krampentrekker?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:53

ED --> MD

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 23:48

ik denk ook een hanen pootje :)
volgens mij is er niks aan te doen maar is het ook niet schadelijk. het is moeilijk te oordelen omdat er geen filmpje ofzo van is.
als je het niet vertrouwd kan je altijd ff de DA vragen

oh ik zag te laat dat je zei dat het geen hanenpootje was, maar ik reed vroeger ook een paard die dit niet standaard deed maar toch echt een hanentred had. hij deed dit ook alleen af en toe in stap, met de andere gangen was er niks aan de hand

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 22:26

Mijn haf loopt met beide achterbenen zo..dit komt bij haar vanuit haar knie. Haar bandje is te ver opgerekt waardoor ze haar benen niet in 1 keer naar voren kan plaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:09

Klinkt idd als hanetred. Een vriendin van mij heeft een paard die precies hetzelfde doet en dat is idd ook hanetred.

Togechick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:06

Mijn vorige paard had dat aan beide achterbenen, in draf en galop was er niets te zien, maar in stap liep hij achter als een eendje :) De dierenarts zei dat het leek op hanentred en dat het niet perse erg hoefde te zijn. Nadeel was dat hij veel blessures voor had, omdat hij achter niet lekker liep. Maar dat zal per paard wel verschillen lijkt me?