Stalling gezocht omgeving sittard (voorkeur duitsland)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

liekevb

Stalling gezocht omgeving sittard (voorkeur duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 14:09

Hallo,
Mijn vriend en ik willen rond Augustus samen gaan wonen in Sittard. (we verwachten dat we dan lang genoeg ingeschreven staan om in aanmerking te komen voor een appartementje)
Nu is het zo dat ik een paard heb en dat het paard uiteraard mee moet.
Ik rijd recreatief en geniet voornamelijk van buitenritten dus ik sta het liefste in de buurt van een bosrijke omgeving.
Ik kwam zelf uit in Duitsland net over de grens bij de plaatsjes Tuddern, wehr en susterseel, omdat dit een bosrijke omgeving is.
Kent iemand hier toevallig een stalling daar in de buurt? (ik kom zelf uit Brabant dus ken helemaal niets hier in de buurt)

Het hoeft geen manege te zijn liever niet zelfs. Het liefste zou ik een kleinschalige stalling hebben, ik vind het niet erg om te helpen met voeren of de stal elke dag zelf te mesten. (Ik mest nu ook dagelijks de stal zelf en help ook met voeren en buitenzetten). Dagelijkse weidegang vind ik erg belangrijk, ik heb een heel energiek paard wat absoluut haar dagelijkse beweging in de wei nodig heeft! Voor de rest hoeft het van mij niet luxe te zijn, belangrijkste is dat mijn paard de ruimte heeft en paard kan zijn. Aangezien ik vanaf augustus weer ga studeren en het paard zelf moet betalen heb ik een budget van maximaal 200 euro per maand. (minder is altijd meegenomen)

Dan nog de vraag weet iemand hoe het zit met het buitenrijden in Duitsland, gelden daar speciale regels of een ruiterbewijs?

Sommige zullen het misschien vroeg vinden dat ik nu al aan het zoeken ben, maar ik vind het gewoon heel belangrijk dat ik een goede plek heb voor het paard eerder wil ik namelijk niet gaan verhuizen.

Revanches

Re: Stalling gezocht omgeving sittard (voorkeur duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:29

VSW-->ED

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:38

hoi,

kan me voorstellen dat je een goede plek voor je paard wil. Als je kijkt op marktplaats dieren en toebehoren en dan paarden en pony's onderdeel stalling en weidegang kun je veel vinden. Wel even de postcode aanpassen aan je nieuwe woonplek en dan binnen een straal van 25 km zoeken. Er is een stalling in Windraak die aan je eisen voldoet. Dat is vlakbij Sittard.
In Duitsland zijn er ook een paar die geadverteerd hebben maar nu helaas niet meer en ik weet de namen ook niet.
Ik zal nog eens voor je zoeken en als ik iets vind, meld ik me.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:52

Bij ons in Lanaken zijn nog stallen ter beschikking. De manege ligt aan een bosrijke omgeving en we hebben ± 600km aan ruiterpaden liggen. Je kan van ons uit richting Genk, Zutendaal etc.

Alleen zijn er maar 2 kleine weides ter beschikking, maar die worden meestal maar door enkelen gebruikt.

Stalling is voor een lege stal €120,- en voor hooi en stro komt er dan nog eens € 90,- erbij. Maar als men alles zelf doet kan men ook hooi en/of stro gezamenlijk inkopen met andere eigenaren. Zo hebben we een vaste leverancier voor het hooi met 6 eigenaren en voor het koolzaadstro wat op dit moment goedkoper is - en mijns inziens beter - dan stro.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 15:01

@ Karoune, als je dat zou willen doen heel graag! Heb het plaatsje windraak net even opgezocht en dat lijkt me inderdaad wel een goede optie en ik ga marktplaats ook even in de gaten houden de komende tijd.

@ Alex VB ik had net even gekeken maar lanaken is 30 minuten met de auto, en dat vind ik eigenlijk te ver.
Aangezien ik ga studeren en ook nog me paard heb, weet ik niet of het haalbaar voor me is om de auto te houden (ik denk het namelijk niet)
Het liefste heb ik iets wat eventueel nog met de fiets te doen is in 15 a 20 minuten dus +\- 10 kilometer. Maar ik houd het wel even in me achterhoofd!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 20:38

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 21:54

@loes's corner. Dank je wel, ik ga eens met mijn duitse woordenboek bij de hand zoeken op de sites

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 23:16

Mocht je hulp nodig hebben dan hoor ik het wel ;)

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 15:16

@Loes's corner, dank je wel als het niet lukt dan doe ik daar zeker beroep op haha.

Ik zag trouwens dat bij maasmechelen ook een groot bos ligt en dat ook nog te doen is qua afstand, (aangezien we gister na woning zijn gaan kijken in geleen, dus het geleen of sittard wordt) sdusals iemand daar iets in de buurt kent is het ook welkom! (zo wie zo zijn alle tips welkom)

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:30

hallo Lieke,

ik vond op internet nog een paardenpension in Selfkant (Duitsland) (6 km van Sittard). Kijk eens op www.b7selfkant.com
daar staat een telefoonnummer. Het is ook een bed and breakfast. Misschien is het iets,

groetjes

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:54

Het bos bij Maasmechelen is het Mechelse bos dat weer onderdeel is van het nationale park Hoog Kempen. Hier bevinden zich geen maneges of pensionstallingen. Tenminste niet bij mij bekend.

Dat bos is van de rand van Geleen ± 35 minuten rijden.

Dit is de website van onze manege: www.terbiessen.be. Want als het Mechelse Bos geen probleem is het bij ons toch misschien het overwegen waard..;)

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 15:20

@ karoune. Klinkt goed ik ga zeker even bellen en wat informatie vragem.
@ alexVB. Ik houd jullie stal zeker in het achterhoofd, alleen zit het me dwars dat jullie maar twee kleine weides hebben. Dat mijn paard veel buiten komt en een lekkere wei heeft is denk ik het allerbelangrijkste voor mij. Daarna dat we An een bosrijke omgeving staan.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-14 18:54

Inmiddels een stal gevonden.