Vanwege alweer een slechte ervaring met smid nr 3 wil ik toch eens rondvragen of iemand hier een écht goeie smid weet die betrouwbaar is.
Mijn paard heeft een flinke peesblessure gehad, zet daardoor voor niet zo snel meer weg, en trapt zich daardoor geregeld zijn ijzer af. Omdat smid nr 1 soms 2-3 weken op zich liet wachten en smid nr 2 vaak gewoon niet te bereiken was ben ik uiteindelijk bij smid nr 3 terecht gekomen. Deze het hele verhaal van mijn paard verteld, de problemen met zijn pees en zijn hoeven en aangegeven dat als er iets was wat hij zag om dan met mij te overleggen wat te doen omdat dat gewoon goed moet zijn.
Ik dacht eigenlijk dat die goed was totdat mijn paard onregelmatig werd wat steeds erger werd.
Na bezoek aan de kliniek om een kreupelheidsonderzoek te laten doen en 2 bezoeken van de osteo is gebleken dat hij achteren scheef op zijn hoeven staat. Toen ik de smid belde om het verhaal te vertellen en te vragen of hij daar wat aan kon doen, melde hij doodleuk dat hij dat inderdaad gezien had. Maar omdat hij achteren geen ijzers heeft en we nog veel naar buiten over de weg gaan omdat dat goed is voor zijn pees, waren zijn hoeven elke keer zo kort dat hij er toch niks vanaf kon halen. En toen ik vroeg naar ijzers, gaf hij aan dat dat inderdaad een optie was.... Waarom niet gelijk overlegd met mij toen hij het zag?
Ik geef nu de helft meer uit aan deze smid en verwacht een professioneel iemand die mij een professioneel advies kan geven mocht dat nodig zijn.
Na bovenstaand verhaal heb ik toch weer mijn twijfels en hoor ik graag ervaringen van mensen die écht tevreden zijn over hun smid, en dan het liefst een smid die ook voor speciaalgevallen komt. Dus weet je een goeie laat het dan graag weten, mag ook per pb.