Recensies Stal van Haaster en de Jong Den Helder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debra2083

Recensies Stal van Haaster en de Jong Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 13:40

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar recensies / ervaringen van Stal Haaster en de Jong uit Den Helder.
Ik heb wel wat gevonden op bokt, maar dat zijn ervaringen van 2010.

Heeft iemand recent nog ervaringen met deze stal?

Ik hoor het heel graag van jullie! Alvast bedankt! :)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Recensies Stal van Haaster en de Jong Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:35

Je topic hoort niet thuis op WWW, dus ik verplaats het naar ED.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:54

Moderatoropmerking:
Zojuist een aantal berichten verwijderd. Hierbij het verzoek om voordat je een reactie plaatst even de [url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=103&t=1593179]Regels en Richtlijnen van Ervaringen en Diensten[/ur] door te lezen.
Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
• Kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets niet goed is, maar uitleggen waarom.
• Je ervaring moet neutraal geschreven zijn.
Posts die niet aan deze voorwaarden voldoen, zullen worden verwijderd.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:02

Hee,

Ik heb bij deze stal ongeveer anderhalf jaar gereden.
Ik lease toen een kleine pony (Flem), en heb een super tijd gehad.

De jongens waren echt mijn dikste maatjes, (waar natuurlijk ook afentoe mot bij hoort)
en heb daar zóveel geleerd.
Ze zijn erg gastvriendelijk en de paarden worden goed verzorgd.

Zal er even bij zeggen dat ik hier heb gereden vanaf 11-04-2012, tot ongeveer na de zomervakantie,
toen kreeg ik mijn eigen paard.

Wil je meer info, kan je me altijd PBén.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:05

Moderatoropmerking:
Zojuist enkele berichten verwijderd die niet aan de Regels en Richtlijnen van Ervaringen en Diensten voldeden of een reactie waren op een bericht wat niet aan de regels voldeed.
Graag in het vervolg eerst deze regels doornemen voordat je een bericht plaatst:
• Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
• Kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets niet goed is, maar uitleggen waarom.
• Je ervaring moet neutraal geschreven zijn.
Posts die niet aan deze voorwaarden voldoen, zullen worden verwijderd.
Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan.

Sabien88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:47

Ik heb er een draver vandaan. Lieve mannen maar weinig verstand van paarden. Ik heb een goede keuze gemaakt met mijn paard, al eb ik ook slechte verhalen gelezen her op bokt.
Heb je een paardje daar gezien?

O ja dat was september 2011 dus anderhalf jaar terug ongeveer
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 22-03-13 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Anoniem

Re: Recensies Stal van Haaster en de Jong Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:19

Dan zet ik het anders neer.
Mij wilde ze een paard verkopen die een dik been had en niet goed liep en toen ik dat zag (we waren eerder op stal dan hij) was hij verbaasd en wist hij het niet.

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:10

Joolien schreef:
Dan zet ik het anders neer.
Mij wilde ze een paard verkopen die een dik been had en niet goed liep en toen ik dat zag (we waren eerder op stal dan hij) was hij verbaasd en wist hij het niet.

Je vertelde hiervoor nog dat dat een hele tijd geleden heeft.
De topicstarter vraagt naar recente recensies.

wittepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:27

hoi ik heb er ook een paard gekocht en het is echt een top paard.
had hem afgelopen jaar gekocht en had hem op een manege gestald maar dat vond ik persoonlijk niks.
staat nu weer op zijn oude plekje en is er erg gezellig, ga regelmatig mee met strand ritten en de paarden en ponnys die ze hebben zijn prima en mankeren niks!

gr :) :)

xMell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:54

wittepaarden schreef:
had hem afgelopen jaar gekocht en had hem op een manege gestald maar dat vond ik persoonlijk niks.
staat nu weer op zijn oude plekje en is er erg gezellig, ga regelmatig mee met strand ritten en de paarden en ponnys die ze hebben zijn prima en mankeren niks!

Ah! Dan ben jij vast en zeker de eigenaar van Joris ?
Maar je hebt helemaal gelijk, de paarden daar mankeren niets.
Dit was vroeger inderdaad wel anders, wat ik van verhalen heb gehoord.
Vandaar dat er ook nu nog vreemde verhalen in de ronte gaan.

En moet zelf nog zeggen, dat deze paarden vreselijk goed op conditie zijn.
Rijden 'szomers veel mee met de buitenritten (sommige van 3 uur), en rijden lesjes etc.
Niets aan op te merken dus.

wittepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:33

Tinus1909 schreef:
wittepaarden schreef:

Ah! Dan ben jij vast en zeker de eigenaar van Joris ?
Maar je hebt helemaal gelijk, de paarden daar mankeren niets.
Dit was vroeger inderdaad wel anders, wat ik van verhalen heb gehoord.
Vandaar dat er ook nu nog vreemde verhalen in de ronte gaan.

En moet zelf nog zeggen, dat deze paarden vreselijk goed op conditie zijn.
Rijden 'szomers veel mee met de buitenritten (sommige van 3 uur), en rijden lesjes etc.
Niets aan op te merken dus.

ja klopt ik ben de eigenaar van joris een heerlijk paard met een goed karakter,
wat leuk dat je joris kan heb je hem ook gereden?
ik weet niet hoe het vroeger was maar nu is het er prima voorelkaar en ook met de paarden
het is niet echt teregt wat ze er op zetten als mensen om een meening vragen zijn inderdaat oude ervaringen.
gr

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 11:39

Zo'n 3 jaar geleden gingen we hier kijken bij een paard. Toen we daar aankwamen was er helemaal niemand en mijn moeder vroeg aan iemand waar we heen moesten. Bleek het paard waar naar ik kwam kijken op strandrit te zijn. Dus wij wachten totdat ze terug kwamen er stonden maar 2 paarden nog in de stal 1tje helemaal plekken van het schuren en maar lopen trappen tegen de box dat ie eruit wilde. Overigens zien de stallen er heel slecht uit. Toen ze eindelijk terug kwamen van de rit zadelde ze af in de bak en wat toen gebeurde kon ik echt niet geloven. Een friese 'ruin' dekte zomaar een merrie in de bak met alle andere paarden ernaast en die kinderen renden uit de bak. Een man pakte een zweep en probeer de fries ervan af te krijgen. Na dat alles moest het paard wat ik kwam bekijken nog een paar rondjes galopperen terwijl het net een rit van 3 uur achter de rug had. Toen zijn we maar weggegaan want dit was echt een van de slechtste stallen waar we ooit zijn geweest. Maar dit was 3/4 jaar geleden hopelijk is het nu verandert.

zarynxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:30

hallo ElenaJuna,
ik kan begrijpen dat je hiervan bent geschrokken.
Maar dit soort dingen kan nou eenmaal welleens gebeuren.
Je kwam dus net op het verkeerde moment.
Hoe het er vroeger uitzag weet ik niet maar ik vind het er nu keurig uitzien
en de paarden zijn happy.

Ik vind het jammer dat je nu een negatief beeld hebt van de stal,
wie weet zou je het nog eens kunnen bezoeken om te kijken hoe het er nu uitziet.

bootsuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:05

hey ik heb me pony hier ook vandaan, het is echt een superlieve merrie. Het zijn hele gastvrije mensen die echt wel het beste voor hun paard willen. toen ik kwam kijken voor Bijou (zo heet mijn pony) mocht ik haar in de bak uitproberen en vervolgens lang de weg uitstappen. ze is (nog steeds) verkeersmak en echt een topper. misschien hebben andere mensen minder leuke ervaringen mee, maar ik ben er tevreden over!

MissNikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 20:29

Ik rijd daar nu ook afentoe en rijd daar met mijn verzorgpony en ben meer dan tevreden dus snap ik al die slechte recensies niet. Ik heb nu op 4 verschillende paarden gereden en ze reden allemaal heerlijk

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:40

Zijn er nog huidige recensies?
Is er verbetering ten op zichte van een aantal jaar geleden?

mixa230201

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 20:41

Ja hoor! Ik heb een huidige recensie :-)
Ik rijd er nu sinds het voorjaar van 2016. Deze jongens zijn echt eerlijk en goed voor hun paarden.
En wees eens eerlijk: ze bieden paarden aan in de lagere prijsklasse voor de recreatie. Niet voor de sport!
Ik heb nu al meerdere keren meegemaakt dat ze paarden opkopen van particulieren die broodmager zijn. Je kunt er bijna doorheen kijken. Na een paar maanden bij de mannen zijn ze helemaal anders: goede conditie, goed gevoed en blij.
Ze hebben ook oudere paarden staan. Sommigen hebben geen of weinig kiezen meer. Een ander had ze waarschijnlijk af laten maken, maar deze jongens niet. De kiesloze paarden krijgen lucerne en pap en glimmen tegen je op. En als de oude paarden ziek zijn oid dan komt direct de dierenarts erbij. Ze gunnen zo'n paard dan ook een vredige dood, juist omdat de paarden altijd hard voor ze werken en dit verdienen.
En handel is handel. Ze zijn natuurlijk niet 24/7 aan het werk om niets te verdienen!
Guido is altijd eerlijk over de paarden. Tegenwoordig laten ze de paarden ook keuren door een dierenarts. De paarden worden goed verzorgd. Ze werken 3 of 4 dagen in de week en daarna zijn ze echt vrij (d.w.z. dan gaan ze naar een enorm groot stuk land in Julianadorp waar ze lekker kunnen ontspannen). Er wordt elke dag gemest. Ze voeren eerste klas kuil en de paarden kunnen daar onbeperkt van eten.
Waar paarden worden verkocht, komen ook ontevreden mensen. Net zoals bij een dokter of een kapper. Daar ontkom je niet aan. Maar niemand kan zeggen dat deze jongens geen hart hebben voor hun paarden!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 19:12

Wij hebben een aantal paarden van deze stal. Zijn erg leuke en fijne paarden! :)