Opfok en/of Pension rondom Drentsche Aa (of verder)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zighenya
Blogger

Opfok en/of Pension rondom Drentsche Aa (of verder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 11:50

Hallo iedereen,

Ik heb kort geleden eindelijk besloten Noord Holland, of vooral Amsterdam, te verlaten. Ik wil eigenlijk al de stad uit sinds in me kan herinneren en heb een tijd in Noord Holland Noord gewoond wat opzich wel beviel, maar niet genoeg :). Vooral omdat ik meer wil genieten van het leven en ik een ontzettend buitenmens ben denk ik nu aan Drenthe/Groningen, ben zelfs al huizen aan het kijken (alleen online nog)! Ik moet eerst werk vinden natuurlijk voor ik echt dit kant op kan maar daar ben ik druk mee bezig. Paard is natuurlijk het belangrijkst van allemaal, vandaar mijn vraag:

Heeft iemand tips mbt stalling rondom de Drentsche Aa?

Heb al een beetje gezocht op internet en ben hier 1 topic tegengekomen waar de links het niet meer deden en 2 van die stallen vind ik niet via Google.

Ik heb een drachtige merrie, uitgerekend in Mei. Ik denk dat ik ga wachten tot ik het veulen afspeen voor ik ze verhuis, maar als ik eerder de perfecte plek vind.. Wellicht. Bij ons is het land bijvoorbeeld heel nat waardoor ze zelfs in de zomer soms niet naar buiten kunnen, geen kudde verband etc.

Wat ik zoek voor mijn merrie:
- Hele jaar (liefst meedere uren) naar buiten
- Uitrij mogelijkheden, liefst zonder trailer
- Lichte stalling met genoeg frisse lucht
- Hele jaar door begaanbare rijbaan of binnenhal
- Liefst mogelijkheid tot eigen instructeur (geen must)
- Zou mooi zijn als dit max. 250 euro kost.

Voor het veulen:
- Liefst hele jaar door de hele dag buiten in de kudde
- Ruime stalling in kuddeverband (zeker als ze lang binnen staan)
- Ook in de winter max. 100 euro zou leuk zijn :D

Als dit op 1 locatie kan is natuurlijk helemaal fijn!!

De woning heb ik dus nog niet, dus als jullie een toplocatie weten op een andere plek pas ik mijn zoektocht hier graag op aan...

Merci voor het meedenken!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:54

Zighenya
Blogger

Re: Opfok en/of Pension rondom Drentsche Aa (of verder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-13 11:56

Thanks! Dat is gewoon IN het natuurgebied :) pbtje...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:01

Ben je van plan om een woning te huren of te kopen? Er staan nogal wat woningen net over de grens te koop, soms met een bunder grond erbij voor minder dan 175.000 euro. Werk is er in deze buurten wel veel minder dan in het westen al is dat wel afhankelijk welk beroep je uitoefent, succes met je zoektocht.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:10

VSW -> ED

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 20:14

Hier nog iemand die al enkele jaren plannen heeft en ook al een aantal jaar ingeschreven staat in Assen voor een huurwoning.
Afgelopen zomer had ik een woning aangeboden gekregen in Ruinen en tegelijkertijd een baan waar ik nu woon (NH). Ik heb toen gekozen voor de baan en 2 weken later spijt van mijn huis omdat mijn baan wegens failisement stopte.

Financieel gezien vind ik het nog wel eng om de stap te maken, voor de rest ga ik liever morgen als vandaag.

Ik zoek dan ook een goedkope stalling bij bv een boer voor mijn paarden.
paar wensen heb ik wel:

*paarden 24/7 buiten
*goede uitrijmogenlijkheden(mennen)
*begaanbaar erf, dus geen baggerzooi.
*kleine bak of longeerkraal
*mede pensionners die ook mennen.
*plek voor mijn spullen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:20

Als jullie mij even een pbtje sturen met je e-mailadres, stuur ik je wel even een pdfje met wat stallen in de buurt :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 22:30

Wij bieden opfok in Friesland: www.doniahoeve.nl
We voldoen aan je eisen :) We vragen 90 euro per maand, zowel in de zomer dan de winter. Zomers 24 uur in de wei, achter de zeedijk op zo'n 100 HA. Winters in ruime opfokstallen met onbeperkt ruwvoer en dagelijks in de paddock!

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 02:26

Dank iedereen!!!

bigone Ik ga maar eens beginnen met huren, denk niet dat ik een hypotheek ga krijgen met een nieuwe baan. Met mijn huidige vaste contract wel maar forenzen naar Amsterdam gaat hem niet worden. Ik weet dat werk een stuk moeilijker is, en het is hier al zo lastig op het moment! Het is ook echt wel eng. Maar wie niet durft...
Martine sorry dat ik hem verkeerd heb gezet ;)
Cowgirl ja al jaren bezig? Misschien ben ik wel iets te optimistisch dan :s Ik zie erg veel huizen online staan voor de verhuur, ook veel erg goed betaalbaar. Wat is de reden dat jij nog niks gevonden hebt? En mag ik vragen waar je nu woont in NH? Balen van die keuze zeg, helaas weet je dat nooit en had het ook heel anders uit kunnen pakken... En ik vind het ook eng, ondanks dat ik pas net de beslissing heb genomen dat ik het echt wil.
WendyBZ thanks zal ik doen!
Vulina Thanks!! je komt me bekend voor van het dikke buiken forum haha! Stal ziet er echt super uit, afhankelijk van waar ik een woning kan krijgen is het misschien wel net te ver. Vind het wel fijn af en toe te komen kijken :) Heb je gebookmarked, altijd handig iets achter de hand te hebben

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:46

't hoefijzer in Zwiggelte (tussen Hooghalen en Westerbork in), voldoen aan jullie wensen, voor het veulen zou ik wel gaan voor een goede opfokplek, zit er nog eentje in Grolloo (maar ook bv. in Donderen (Vries), maar of die binnen de 100 euro blijft betwijfel ik, een belletje kan wonderen verrichten :)
http://www.thoefijzer.info/
http://www.irmasieling.nl/

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 01:34

Dankje Josie, ga zeker even kijken

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 01:39

Volgens mij zoeken jullie in de verkeerde volgorde :+

Je moet toch eerst werk hebben en een huis, zolang je dat niet hebt weet je toch ook niet precies waar je gaat wonen en om nu alle stallen van Groningen en Drenthe alvast af te gaan lijkt me ook wat ver gaan.
Er zijn stallen zat, ook met uitrijmogelijkheden, vaak kun je ook bij boeren of andere paardenliefhebbers in de buurt wel terecht.
Ik zou dus eerst zorgen dat die baan en woning realiteit worden, dan heb je daarna nog tijd zat om over je paarden te denken.

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-13 02:28

anneliesdj schreef:
Volgens mij zoeken jullie in de verkeerde volgorde :+

Je moet toch eerst werk hebben en een huis, zolang je dat niet hebt weet je toch ook niet precies waar je gaat wonen en om nu alle stallen van Groningen en Drenthe alvast af te gaan lijkt me ook wat ver gaan.
Er zijn stallen zat, ook met uitrijmogelijkheden, vaak kun je ook bij boeren of andere paardenliefhebbers in de buurt wel terecht.
Ik zou dus eerst zorgen dat die baan en woning realiteit worden, dan heb je daarna nog tijd zat om over je paarden te denken.

Hoihoi, je hebt zeker gelijk. Zolang ik geen huis en baan heb zal ik nog niet zo snel een nieuwe stal betrekken. Maar omdat t peerd wel de doorslaggevende reden is dat ik die kant op wil zocht ik gewoon vast wat meer info dan dat je zo van internet aftrekt. :)
Ik ga liever woningen kijken die dicht bij de stal naar keuze is dan dat ik verder moet reizen straks of bij een mindere stal sta. Paardje voor alles hana

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 02:33

Dat lijkt me wat overdreven, een huis moet ook maar net aan je wensen voldoen.
Stallen zijn hier genoeg en ze hebben bijna allemaal weidegang in groepsverband. Dus wat dat betreft zou ik me niet teveel zorgen maken.
Als je een intressant huis hebt gevonden kun je altijd eerst kijken of er stallen in de buurt zijn voor je de woning accepteert.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 02:37

http://www.stalhaikens.nl
Hier staan wel wat bekenden die ook op Bokt zitten, bovendien hebben ze ook opfok.
En je rijdt zo de bossen in...

Verder zou ik ook nog wel een huurhuis weten m.i.v. komende zomer, niet echt vlakbij die stal - maar aanvaardbaar (en anders wat anneliesdj zegt: stalling genoeg in de buurt..) maar dat moet dan maar even via pb.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 02:13

Wij zitten heel dicht bij drenthe :') nee serieus, we hebben geen bak, maar mocht je eerder willen verkassen dan kunnen de dame en beeb evt. de zomermaanden bij ons doorbrengen tot je stalling dichter bij je nieuwe huis gevonden hebt :)

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 14:27

Oh wat lief SA!! Ik ga het onthouden! Ben nu in gesprek voor een baan en als dat lukt moet ik alles regelen binnen een maand... AAH! :):)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:58

http://stalvantheideveld.nl/
Ze hebben opfok en volgens mij is pension ook mogelijk.
Opfok voldoet aan je eisen, pension ook maar ze hebben alleen een buitenbak.
Het is in Zuidwolde (Drenthe).