stal net over grens valkenswaard interesse???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

speurneusc

stal net over grens valkenswaard interesse???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 11:45

hoi,

ik zou een huis kunnen huren met 3 zeer luxe ruime nw. boxen, paddoc, grote weide, bak,
grenst aan het bos

is er interesse om een paard te stallen, ca 350 euro all inn

Love_Mirra

Re: stal net over grens valkenswaard interesse???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:46

Dat is niet zo super ver bij mij vandaan, maar 350eur vind ik toch veel te veel. Geen interesse dus voor mij

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:47

350 euro? Voor dat geld heb je een pensionstal met complete facaliteiten zoals meerdere bakken, binnenbak, stapmolens enz.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:48

Ik ken daar in de buurt stallen die meer hebben voor minder, dus ik vrees dat het lastig word voor die prijs.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:04

dat betaalde ik voor hetzelfde ergens anders, ok, andere regio dat weer wel.

noemen jullie dan eens redelijke prijs, en dan niet uitgaande van dubbeltje op de eerste rang willen zitten

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:09

Wat krijg je ervoor?
Is de bak het hele jaar door goed te rijden?
Hoe lang staan de paarden buiten in de paddock + wei?
Dagelijks weidegang ook in de winter?
Wordt er gevoerd, gemest, binnen/buiten gezet?
Welk strooisel, voer en ruwvoer ga je gebruiken?
Etc. etc.

Als je eerst die vragen kunt beantwoorden dan is het (voor geïnteresseerden) een stuk makkelijker te zeggen of ze interesse hebben en of de prijs goed is.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:10

Inderdaad, + wat ben jij er voor kwijt.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:12

op alles ja eigenlijk, strooisel wat men wenst, brok standaard, anders mogelijk

alles wordt gedaan, buitenzetten, binnenzetten, etc. dus alles inbegrepen, ruimte om trailer achter te laten etc.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:13

Als ik mijn paard hier om de hoek op stal wil zetten dan betaal ik 250 all in, dit is inclusief grote binnenpiste, grote buitenpiste, grote springpiste buiten, weidegang, ruime boxen die dagelijks worden onderhouden (stro of vlas), stapmolen, solarium, longeercirkel, trailerstalling, Echt alles erop en eraan. En dat is zo'n 15-20 minuten over de grens met valkenswaard ;-)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:13

Hihi, de regio is niet maar een klein onderdeeltje van de prijs hè.

Wat ga je aanbieden? Je schrijft all-in, maar om te bepalen of mensen er interesse in hebben moeten ze meer weten dan regio, prijs en faciliteiten. Bijvoorbeeld: hoe lang staan de paarden buiten (zomer en winter), hoe vaak mest je uit, hoe vaak voer je (en welk ruwvoer). Wat zijn de afmetingen van de ruime boxen (sommigen noemen een box van 3,5 bij 3,5 al ruim namelijk). Wat voor veel mensen heel belanrijk is: hoe goed is de bak te berijden in de winter/natte periodes (misschien moeilijk te bepalen voor jou aangezien je er nog niet woont?).

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 12:32

paarden mogen naar buiten zoals klant wil, 3 boxen zijn geloof ik 3,5 x 3,5 maar er is ook ruimte te creeren voor 1 box van 4,5 x 4, en bak zou all wheather moeten zijn, uitmesten is dagelijks opschonen en mest weghalen en 1x in de week alles, voeren indien nodig, zal standaard 2x per dag zijn

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:37

Ik zou het te duur vinden, helemaal vergeleken met waar ik nu sta, daar betaal ik de helft van jouw prijs. En ken er hier in de buurt nog een aantal die hetzelfde bieden voor veel minder.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:21

Regio Valkenswaard bied behoorlijke pensionstallen met weidegang en een buiten/binnenbak binnen de 275 euro, dus dan val jij ineens vrij duur uit...

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:32

Ik sta in veldhoven op stal voor 170 euro incl. buitenbak (met drainage), kleine binnenbak, wasplaats en all in. Dus ik zou meer in die richting gaan zitten qua prijs of mss zelfs er iets onder.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 14:50

Als 250normaal is voor een stal met binnenbak dan mag jij daar met alleen een buitenbak wel fiks onder gaan zitten wil je interessant zijn vrees ik..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 20:40

betaal nu zelf aan de andere kant eindhoven 125 voor alleen 24/7 wei dus 250 is weer te weinig voor all in

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:44

Waarom zou 250 te weinig zijn voor all-in? Ik ken meerdere stallingen rondom Eindhoven waar je voor ong. 250 euro all-in staat, en die zijn mét binnenbak, iets wat jij niet kan bieden.

ViennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:51

Bij ons is all in 225 euro dit is inclusief iedere dag een schone stal en naar buiten,4 keer per dag worden ze gevoerd 2 keer brok en 2 keer een grote hoeveelheid kuil.,zeer grote binnenbak en nog een kleine bak, wasplaats, solarium enz. Je rijdt de poort uit en zit meteen in het bos.
Vind 350 euro ook erg duur.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:52

dat is hier in de buurt.
hier sta je voor 175/275 euro all inclusief en de stallen staan niet eens vol.
Denk dus niet dat er echt vraag na zal zijn

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:00

De prijzen hier in de buurt:

PCK Eersel: 300,- All in
Stal Smits Eersel: 305,- All in (enorme binnenbak, supernette stallen, buitenbak, stapmolen, solarium)
Schietberg Veldhoven: 280 All in (2 grote binnenbakken, springbak buiten, buitenbak, stapmolen)
Bergerhoeve Bergeijk: 280 All in (1 grote binnenbak, grote buitenbak, stapmolen)
Stal stokkelen Eersel: 250 All in (1 grote binnenbak, grote buitenbak, stapmolen)
Nog een stal in eersel 250 All in (Alleen buitenbak)

Ik kan ook bij een kennis staan, 24/7 wei en een nette 20x40 buitenbak voor 125,-

350 zou ik nooit gaan betalen, zeker niet voor alleen een buitenbak. :D Zijn dan toch nog net wat goedkopere opties in de buurt :).

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 21:00

speurneusc schreef:
betaal nu zelf aan de andere kant eindhoven 125 voor alleen 24/7 wei dus 250 is weer te weinig voor all in

raad je aan om eens "zelf" te gaan infoen in omg. V'waard, Borkel & Schaft, Bergeijk, Eersel, veldhoven; kortom; de Kempen. Dan zul je zien dat wat jij nu voorstelt totaal niet realistisch is :n Stallen zonder binnenbak zitten hiero rond de 225,00 p mnd. Zou zelfs voor de prijs, die jij voorstelt, geen hand vol stallen hier kunnen noemen :n

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 00:06

daarom vraag ik ook is er interesse, don't shoot the messenger zeg pfffff neem nog een balletje of zo reageer je daar op af

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:20

Oeh, 350 euro..nooit...

Nou heb ik altijd mijn paarden gewoon aan huis gehad, maar ik heb 2 jaar aan de grens van duitsland gewoond omdat mijn man daar vandaan komt, ik betaalde voor volpension, all in (wel 6 jaar geleden) 185 euro (net gekeken en ze vragen nu 225). Daar heb je voor: dagelijks mesten (echt alles eruit wat vies is), onbeperkt ruwvoer, ze hebben allemaal een eigen stuk wei waar ze ook smorgens opgezet worden en savonds eraf gehaald worden (paarden apart zodat ze elkaar wel kunnen besnuffelen maar niet bezeren), 2 maal brok en meer naar vraag, solarium, spuitplaatsen, ruime boxen, grote buikenbak (40x60) verlicht en altijd berijdbaar..en je rijdt zo de mergellandroute in...(dis tis wel meer naar beneden )...

En het allerbelangrijkste in dit geval was voor mij wel dat de staleigenaren (echtpaar) super waren. Oog voor mens en dier.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 15:28

speurneusc schreef:
daarom vraag ik ook is er interesse, don't shoot the messenger zeg pfffff neem nog een balletje of zo reageer je daar op af

Hoe bedoel je don't shoot the messenger? Jij vraagt of er belangstelling is voor een dergelijke stalling voor een bepaalde prijs, je krijgt terug dat de stallen in de omgeving meer faciliteiten bieden voor minder geld incl een lijstje met prijzen en faciliteiten, dat is gratis marktonderzoek en krijg je zomaar in de schoot geworpen.
Dat de antwoorden niet naar je zin zijn is een tweede, maar wees blij dat niemand roept dat ze bij je gaan staan en als jij vervolgens in de woning zit ze het een voor een af laten weten omdat ze om de hoek een stuk goedkoper staan met meer faciliteiten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 12:33

Ik weet dat dit topic al wat ouder is, maar ben opzoek naar een stalling rondom eindhoven. Ik zie hier van alles voorbij komen wat mij aanspreekt en zou graag willen weten waar jullie paarden allemaal staan.
Ik wil minimaal de hele dag weidegang (ook in de winter), een binnenbak, wasplaats met warm water en veeeel bossen in de buurt.
Ik rijd endurance namelijk ;)

Je mag ook een pb sturen :j

thanx!