Gezocht; Hengsten of ruinen groep in Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Qwillion

Gezocht; Hengsten of ruinen groep in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 01:06

Ik zoek bij deze voor het voorjaar / zomer en najaar een weide met enkeld hengsten of ruinen groep!

Het gaat om een 5 jarig ruintje van 1m50 die her-opvoeding nodig heeft in de grote kudde. Door zijn achtergrond heeft hij afwijkende probleemgedrag tics ontwikkeld, wat het huidige paarden groepje boven hen pet gaat. Betreffende paard is absoluut niet gemeen van aard en geen schopper.
Ervaring heeft geleerd dat het paard niet weet kennis van rust heeft in de groep, ondanks dat het paard 24/7 in de groep heeft gestaan, Ik had gehoopt dat het zich na een week wel wat meer rust kon vinden in de groep. Er zijn wel rust momenten van enkele minuten in de groep, maar in de rust momenten gaat paard in kwestie zich uitleven op de uitloopstal of hooi troggen(slopen)

Je zou zeggen een beter leef omstandigheid kan je niet wensen voor een paard. ze krijgen 4xr daags kuil, onbeperkt water en knaag materiaal. 24/7 in de groep met uitloop mogelijkheid + buitenbak 24/7 en weiland.

Ik heb al een paar adressen, waar t paard in de weide kan. Maar mochten er nog bokkers zijn die nog iets weten!

Ik hoor t graag!

gr Ar

friesiszwart

Re: Gezocht; Hengsten of ruinen groep in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:03

Ik weet niet hoeland je ruin in deze groep staat maar je moet het ook de tijd geven zijn plek te vinden en de rangorde te herwinnen. Nu verplaatsen lijkt mij niet bevorderlijk hiervoor. Het zou anders zijn indien er ernstig letsel bij de paarden toegebracht zou worden.

Ik zou het zeker nog enkele weken afwachten alvorens te gaan denken tot verplaatsen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:37

VSW-->ED

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 21:28

friesiszwart schreef:
Ik weet niet hoeland je ruin in deze groep staat maar je moet het ook de tijd geven zijn plek te vinden en de rangorde te herwinnen. Nu verplaatsen lijkt mij niet bevorderlijk hiervoor. Het zou anders zijn indien er ernstig letsel bij de paarden toegebracht zou worden.

Ik zou het zeker nog enkele weken afwachten alvorens te gaan denken tot verplaatsen.

Je hebt gelijk, maar het feit is dat het paard bij andere mensen aan huis staat(pension) de situatie was niet echt veilig.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 23:00

Waarom zoek je een groep waar alleen ruinen in staan?
En wat zijn de "tics" die je paard nu heeft, en wat is je uiteindelijke "doel"
Wil je hem op "bootcamp" sturen, of wil je daar uiteindelijk in pension blijven staan?

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 23:08

siskeh schreef:
Waarom zoek je een groep waar alleen ruinen in staan?
En wat zijn de "tics" die je paard nu heeft, en wat is je uiteindelijke "doel"
Wil je hem op "bootcamp" sturen, of wil je daar uiteindelijk in pension blijven staan?

Jah ik wil m zeg maar op Bootcamp sturen voor her-opvoeding. Dat het meer paards kan zijn!

Er zijn wel rust momenten van enkele minuten in de groep, maar in de rust momenten gaat paard in kwestie zich uitleven op de uitloopstal of hooi troggen(slopen) << Is een Tic.

Bij correctie van ander paard raakt hij in volledige paniek, en rent minuten lang door de bak heen = ook een tic.

Ik hoop gewoon dat hij door op bootcamp te sturen dat hij zijn rust meer vindt, paardentaal leert te begrijpen.

Mijn doel is met hem is nog onzeker.