Stal met Uitloop omgeving Rotterdam gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MijnO

Stal met Uitloop omgeving Rotterdam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-13 13:11

Voor mijn paardenruintje zoek ik een grote inloop/uitloop of schuilstal, waar hij lekker kan vertoeven.
Ik zoek een plek waar het individuele paard en zijn belangen voorop staan. Het liefst op onbeperkt goed kwaliteit ruwvoer. Hooi en stro. (géén kuil!!)
Graag volpension, maar zelf uitmesten vind ik ook niet erg.
Een plek met soortgenoten, maar wel zijn eigen stuk. Weidegang (in ieder geval in de zomer) mét goed weidebeleid is essentieel. Op de wei hoeft hij niet perse zijn eigen stuk te hebben, als hij maar bij paardjes komt waar hij mee op kan schieten.
Graag met een rijbak ( en paddock) of een rijbak in de buurt waar we gebruik van kunnen maken. Goede uitrijmogelijkheden zou fijn zijn, want we rijden veel buiten.
In de omgeving Rotterdam. Ik ben bereid wat verder te rijden en te betalen voor de juiste stalling.

Wie o wie heeft of kent er een goed plekje voor mij en mijn paard?

Groetjes

Martine

Re: Stal met Uitloop omgeving Rotterdam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 17:54

VSW -> ED

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:13

Aan de zuidkant van Rotterdam is zoiets niet te vinden in ieder geval.

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-13 21:58

:( Niemand?? Ik ben er best bereid voor om een eindje te rijden als hij maar goed staat!!! Ik rij nu ook al een half uur met de auto, dus dat maakt me niet zo veel uit.

Steffie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 12:14

Ik heb een paar maanden geleden heel veel stallen in de omgeving van Rotterdam afgelopen, maar ben eigenlijk nergens inloopstallen tegengekomen. Wat nog het meeste in de buurt komt bij wat je zoekt is hofstede oostrijk. Daar staan de paarden iedere dag een paar uur in de paddock en hebben ze ook extra grote stallen te huur.
Of je moet gewoon een stukje land met schuilstal bij een boer een optie vinden? Die zijn er ook wel.

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:22

Ja ik loop ook al tijden stallen in de regio af, maar inderdaad nog niet echt hét gevonden. Prima als het een goede boer is haha. Wie kent zo iemand??

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:23

Dit ga je niet vinden. De enige die dat hebben zijn mensen die de hun eigen paarden aan huis hebben.
In de hele omtrek heb je geen pensionstallen waarbij ze een inloopstal hebben en/of onbeperkt ruwvoer.

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 13:37

Ik heb gehoord van Olsthoorn stables, maar die zitten helemaal vol. In Strijen heb ik ook wat gezien, maar die was toen ook vol. En Country Stables, maar ook die zitten vol.. Ik weet dat er enkelen zijn, maar erin komen dat is het moeilijke. Ik probeer het dus via deze manier, desnoods bij iemand aan huis ook helemaal prima, als hij maar goed staat.

Bedankt trouwens Steffie82 ik had Oostrijk gister ook gespot via internet, heb ze nu een mailtje gestuurd of er wat mogelijkheden zijn.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-01-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 13:44

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 19:29

Lijkt alsof ze de hele tijd in de paddocks staan zonder eten?? Dat kan hij juist niet hebben. Hmm jammer!Dank voor de tip in ieder geval!!

Adrian80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:16

HorseTopShop schreef:
Dit ga je niet vinden. De enige die dat hebben zijn mensen die de hun eigen paarden aan huis hebben.
In de hele omtrek heb je geen pensionstallen waarbij ze een inloopstal hebben en/of onbeperkt ruwvoer.

Het is er wel hoor. Een tijdje geleden was ik bij Olsthoorn Stables en die hebben boxen met uitloop.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 20:54

En onbeperkt ruwvoer? En de andere eisen van ts?
Helaas is dat er niet.

Adrian80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:26

Volgens mij hebben ze alles waar MijnO om vraagt, maar dat zou je moeten navragen.

Onbeperkt ruwvoer sowieso, want daarvoor zitten er speciale slowfeeders in de uitloopstallen.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:31

Er zit wel een hit-actief stal in de buurt van Rotterdam, misschien een optie?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:47

Stal Vossenburg in Rhoon, hit-actief?

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 12:22

Bedankt voor de reacties allemaal!! Helaas Olsthoorn zit helemaal vol :( Heb nu contact met iemand in Herkingen, maar die stal is nog niet klaar... Hoop op nog meer opties!! Hit actief ben ik persoonlijk geen fan van.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:32

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:03

Hoe kun je nou geen fan zijn van hit actief? :D

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:09

Dank je taverno!! Ik ben alleen al eens bij zo'n stal geweest en dan staan ze dus in de kassen. Die worden echt stik benauwd in de zomer %) en het is super stoffig. Ja ik geloof dat ik lastig ben. :o :x Sorry allemaal!! Isegrim ik ben bij een hit actief wezen kijken en vond het er niet gezellig aan toe gaan. Ook veel slechte ervaringen gehoord dus dat wordt het niet voor hem.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:50

MijnO schreef:
Dank je taverno!! Ik ben alleen al eens bij zo'n stal geweest en dan staan ze dus in de kassen. Die worden echt stik benauwd in de zomer %) en het is super stoffig. Ja ik geloof dat ik lastig ben. :o :x Sorry allemaal!! Isegrim ik ben bij een hit actief wezen kijken en vond het er niet gezellig aan toe gaan. Ook veel slechte ervaringen gehoord dus dat wordt het niet voor hem.

Dan denk ik dat ik weet waar je bent wezen kijken. :') Ga eens in Rhoon kijken, dan zul je iets heel anders zien. :)

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 14:57

Dank je Isegrim, misschien doe ik dat inderdaad nog een keertje. Ik hoorde dat jullie stal later is gekomen en er wel verbeteringen zijn inderdaad. Hoeveel paarden hebben jullie daar in de groep staan?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:34

MijnO schreef:
Dank je Isegrim, misschien doe ik dat inderdaad nog een keertje. Ik hoorde dat jullie stal later is gekomen en er wel verbeteringen zijn inderdaad. Hoeveel paarden hebben jullie daar in de groep staan?

Ik geloof 25 of 26 en dat is ook echt de max. De kudde is stabiel en rustig en er is weinig verloop. Ook weinig voernijd, omdat ze nooit lang hoeven te wachten bij de stations (en het voer van goede kwaliteit is en er niet wordt gesjoemeld met je minuten). In de zomer is er weidegang. Als je geweest bent waar ik denk dat je bent geweest - dat is echt een heel slecht voorbeeld van een hit actief. Zij geven hit actief een slechte naam.

Ik kan het weten, want ik heb er gestaan. Ik weet ook dat veel mensen die er gestaan hebben, zijn afgeknapt op hit actief en dat is echt eeuwig zonde. Want als het goed onderhouden wordt en er verstandig met de kudde omgegaan wordt, is het echt een mooi systeem met hele gelukkige paardjes. Zelf wil ik nooit meer anders.

Als je de gegevens van de eigenaars wilt hebben, stuur je maar een PM. Je kunt altijd komen kijken. :)

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 16:07

Dank je Isegrim. Ok ja daar stonden er echt veel meer!! Hoeveel vierkante meter is het bij jullie? En hoe zit dat met die minuten? Mijn paard is een langzame eter, waar ik overigens wel blij mee ben, want hierdoor is hij en lekker bezig, kauwt hij goed, maakt voldoende speeksel aan enz. Maar is daar een max op?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:33

Geloof dat de max van het systeem 400 minuten is, maar weet ik niet zeker. Bij 400 minuten kunnen ze ruim een kwartier per uur eten (24 uur lang). Er is geloof ik maar eentje die daar op staat, omdat hij gauw mager wordt.

Het oppervlakte is kleiner dan van die andere stal, maar ook anders ingedeeld. En in de zomer hebben ze er een hele lange dijk bij. :) Voor een echt goed beeld kun je het beste een kijkje nemen denk ik. :j

MijnO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 17:18

Het nadeel vind ik dat hij dan moet wachten op het eten. Het zou elk uur een kwartier kunnen, maar komt hij daar aan als er andere dominantere paarden voor zijn beurt gaan? Daar waren ook de balkjes van achter niet afdoende om andere paarden tegen te houden. Ik zag andere paarden het paard in het voerstadion in zijn kont bijten. En ik wil juist rust voor hem. Zeker met voer, want hij heeft wel last van voernijd. En hoeveel kilo eten ze dan? Want als hij minder tijd heeft kan hij minder opnemen. Hij heeft ook de nijging mager te worden; volbloed. Vond die oppervlakte al klein.. Denk niet dat dat hem wordt dan voor hem helaas.