Wie heeft er ervaringen met stichting Equivalent

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:19

Ik heb een deja vu ik heb op 25 november op twitter dit account benaderd met een vraag omtrent een eventuele schenking omdat ik best geld wil geven aan een goed doel, en ook graag zie dat mensen met een handicap de mogelijkheid krijgen om veilig paard te kunnen rijden.

https://twitter.com/StichtingEquiVa

Mijn vraag is verwijderd door die stichting, dat was deze vraag die ik hebgesteld @StichtingEquiVa Ik zou graag statuten en reglementen zien voor er geld wordt overgemaakt.

Door wat googelen omdat mijn vraag is verwijderd kwam ik er dus achter dat dit Vincenza Sammarco betreft. Kennelijk bestaat toeval niet, maar wat is dit erg voor wel serieuze en betrouwbare stichtingen, maar met name voor de mensen die er misschien les nemen en/of sponsors.
Heeft er iemand ervaring met deze stichting?

kiki1976

Re: Wie heeft er ervaringen met stichting Equivalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:25

Ja helaas wel.
Deze dame heeft bij ons op stal gestaan als stichting Equivalent.
Laat ik zo zeggen, ze zorgde slecht voor haar dieren. Heeft een ongelooflijke bende achter gelaten.....

Naar mijn idee geen goede reclame voor een stichting. Ze geeft aan dat ze het niet zelf kan, maar waarom neem je dan zoveel paarden onder je hoede?
En is naar mijn idee niet echt een vertrouwd persoon waar je een gehandicapte aan zou toe vertrouwen. want naar mijn idee is ze daar nier capabel genoeg voor. En kan ze ook niet handelen indien nodig.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:33

Het vervelende is dat ik ook via de website contact op heb willen nemen met wat gerichte vragen, geen reactie gekregen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:39

Wel raar eigenlijk.
Want als stichting ben je normaal gesproken toch open, zeker als je dat een schenking/donatie kan opleveren. Want zonder donatie's is en kan een stichting toch niets.

Of had je hele aparte of moeilijke vragen gesteld?

vessuvius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:45

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:48

Nope, alleen gevraagd naar de statuten en kwalificaties. Het gaat wel om een kwetsbare groep mensen waar ik best een donatie voor wil doen. Maar na het lezen van dat twitter account kreeg ik een ongemakkelijk gevoel. Dat doet me er ook aan denken dat ik ook een keer op dat equivalent facebook een vraag gesteld heb over die reglementen, ik was het allang weer vergeten maar ook dat is verwijderd, dus ja, ik denk dat dit wel een slechte ervaring uit eerste hand is, alles bij elkaar optellend is mijn conclusie ik vertrouw het gewoon niet. Openheid van zaken lijkt mij numero uno bij een stichting.
Het sluit exact aan met mijn eerdere slechte ervaringen met deze dame.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:53

Het gaat idd om een kwetsbare groep mensen waarmee stichting Equivalent mee/voor werkt.
Ik ben van mening dat je geen rare vragen gesteld hebt aan hun, en is voor een donateur toch belangrijk om te weten lijkt mij.
Ik zou zelf ook niet zomaar klakkeloos overal m'n geld aan doneren.
Maar wat je zegt, het geeft geen goed gevoel om te doneren.

Misschien zijn er andere personen hier op bokt die hier wel meer van weten of me te maken hebben gehad....

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-13 20:59

Wat ik zo raar vind is dat als je die stichting dus direct benadert je geen enkele respons krijgt, of zelfs wordt geblokkeerd. Doodgewoon een keurig nette vraag gesteld, nee wat mij betreft wordt ik daar dus ook misselijk van, het doet goede stichtingen geen goed, mensen gaan wel 10 keer nadenken over een eventuele donatie. Het ergste vind ik dat het om een kwetsbare groep mensen gaat die gewoon graag veilig bezig willen zijn met paarden.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:20

Fijn dat het topic weer open is.

Weet er trouwens iemand hoe het zit eigenlijk.
Is een stichting verplicht om bv de gevraagde info van EstherHegt te geven?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:25

kiki1976 schreef:

Als je een forse donatie wilt geven,wil je natuurlijk wel zekerheid hebben over de betrouwbaareid van zo een stichting.
Het is dus niet handig dit soort info niet te verstrekken,maar strafbaar is het natuurlijk niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 00:26

Nee dat begrijp ik.
Kijk ik zou zelf dus ook gelijk geen vertrouwen meer in een stichting hebben. Want heb dan het idee van "wat hebben jullie te verbergen". Helemaal als ze ook nog eens de berichten weg halen.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:17

De website van Stichting Equivalent is uit de lucht sinds een paar dagen :D

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-13 14:24

Ja ik zag het net ook, nu kan ik al helemaal geen mail meer sturen naar de stichting met mijn vragen, raar een onbereikbare stichting....

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 01:00

kiki1976 schreef:

Bij overheid is het verplicht, de wet openbaarheid bestuur, eigenlijk denk ik dat ook een stichting of een vereniging openheid van zaken moet geven. dat is dus ook eigenlijk mijn vraag als je geld wilt doneren dan wil je ook graag weten hoe het wordt besteed.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 21:32

Na wat zoekwerk. het blijft me intrigeren is nergens een contactmogelijkheid te vinden om met de stichting Equivalent in contact te komen op een banknummer op facebook en twitter na ( behalve dus het verwijderen van mijn vraag) . Zelfs geen locatie waar je zou kunnen komen kijken waar je eventuele schenking heen zou gaan. Voor mij duidelijk nu, als ik het neutraal zou moeten omschrijven dan denk ik, potverdorie dit gaat om een groep hele kwetsbare mensen waar geen enkele controle is op kwaliteit van de zorg en waar het geld blijft van een eventuele schenking, of er behandelplannen en doelstellingen zijn. Niet professioneel en open.
Gat op de markt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 21:41

Is er een KvK nummer?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 23:44

Moderatoropmerking:
Dit topic heeft geruime tijd voor overleg op slot gestaan, omdat het een lastig onderwerp is waarbij ook heel veel emotie meespeelt. We begrijpen dat in situaties waarbij het welzijn van paarden in gevaar lijkt, mensen snel betrokken worden. Dat er het gevoel heerst om zoveel mogelijk mensen te willen waarschuwen, alle vuile was buiten te hangen en daarbij al snel onbegrip is voor het feit dat Bokt niet mee lijkt te willen werken. Daarom in deze post wat meer uitleg.

As het gaat om misstanden in de paardensector, zijn er organisaties die veel meer kunnen dan wij. Wij hebben geen mogelijkheden om onderzoek te doen, geen bevoegdheid om in te grijpen als dat nodig is en/of straffen op te leggen. Om die reden raden wij altijd aan om contact op te nemen met de Dierenbescherming. Zij kunnen wel onderzoek doen en waar nodig maatregelen nemen om dieren te beschermen.

Daarnaast: Bokt wil geen moderne schandpaal zijn waar mensen op een dorpsplein worden gezet en iedereen met rotte eieren en tomaten z’n gang kan gaan. Dat betekent dat we ook in dit soort gevallen streng vasthouden aan de regels die we voor het Ervaringen en Diensten-forum hebben opgesteld. In één zin: iedereen die persoonlijke ervaringen heeft en die op een onderbouwde en neutrale manier wil plaatsen, is vrij om dat te doen.

Maar berichten waarin mensen of bedrijven aangevallen worden, waarin irrelevante persoonlijke gegevens openbaar worden gemaakt, waarin verhalen uit tweede hand gedeeld worden of waarin enkel negatief gereageerd wordt door mensen die niet zelf betrokken zijn, zullen worden verwijderd. Meer over de regels die op het ED forum gelden, vind je hier: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten Als je vragen hebt die over deze post gaan, kun je daarover een topic openen op forumzaken.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-13 00:13

Wauw, wat een goede mod post!!! Ik ben het volkomen mee eens dat internet en fora geen publieke schandpaal mogen zijn, ik kan me best voorstellen dat er verontwaardiging is, maar ik zie ook dat er dingen gebeuren van horen zeggen en er dingen een eigen leven gaan leiden zonder bewijs. Ik heb van mezelf nooit gedacht dat ik ineens een post van een mod goed vond omdat het vaker zomaar op slot gaat zonder begrip voor de verontwaardiging.
In dit geval speelt er misschien iets meer omdat het ook gaat om kwetsbare groepen mensen die overgehaald worden om een soort van 'therapie' en veiligheid te krijgen bij deze stichting.
Ik vind het fijn dat dit topic weer open is zodat mensen in ieder geval hun ei kwijt kunnen over vragen of een stichting en statuten etc. en of dat klopt. Belangrijk is denk ik ook dat je weet hoe je kunt controleren of het wel klopt en hoe doe je dat. Gaat dat via belasting, of kamer van koophandel etc.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 01:04

Marga.....super.....ik sluit me voor 200% aan bij Ester.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 21:59

Burl ja er is een K.v.K nummer, maar pas ter inzage na betaling. mij lijkt het dat een stichting die nu dus geen website meer heeft en het verder dus nu ook niet meer is te controleren de informatie gratis na een vraag ter beschikking zou kunnen stellen. Mijn eigen ervaring is dat bijvoorbeeld stamboeken ( meestal of altijd verenigingen) dat doodgewoon doen en aan de leden toesturen

K.v.K. is wel op te zoeken, maar ja als je wilt doneren dan lijkt het mij niet nodig om eerst te moeten dokken voor de gegevens, die gegevens zou je gewoon op moeten kunnen vragen bij een stichting. Mij komt het gewoon niet betrouwbaar over.

Ik denk ook dat stichting Equivalent vast niet de enige Stichting zal zijn die zo vaag te werk gaat.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:17

Ik heb even zitten pluizen en kwam dit tegen...

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=76671

Ze zijn het niet verplicht maar je kan ze tegen een kleine vergoeding opvragen bij de KvK.

Maar wil je zover gaan vraag ik mij af...als een stichting verder niets te verbergen heeft...

Zodra er een normale vraag gesteld wordt en deze wordt danwel verwijderd of genegeerd dan zijn er vast wel andere goede doelen die meer openheid van zaken geven.
Als je mij negeerd dan heb je mijn centen blijkbaar ook niet echt nodig,een normaal antwoord kan er tenslotte altijd gegeven worden.
Zou er al rap klaar mee zijn...helaas voor de mensen voor wie geld geld bedoeld zou zijn...trieste zaak.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 22:43

Goede link Tinky12. Ik maak er uit op dat een Stichting dus eigenlijk niets hoeft te verantwoorden naar een particulier als je er om vraagt, zelfs de doelstellingen niet, tegen een kleine vergoeding kun je dat dus via K.v.K opvragen. Handig is dat natuurlijk niet als je zou willen doneren. Ik ben zeker klaar met stichting Equivalent, maar vind het dus wel onacceptabel dat dit over de rug gaat van kwetsbare groepen mensen. Daar ben ik niet klaar mee.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:47

Let's face it .... het zijn altijd de kwetsbaren die de dupe zijn.Triest maar waar en van mij mag er wettelijk ook veel strenger tegen worden opgetreden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:41

Nog even een quote uit de vorige moderatoropmerking:

Moderatoropmerking:
Daarnaast: Bokt wil geen moderne schandpaal zijn waar mensen op een dorpsplein worden gezet en iedereen met rotte eieren en tomaten z’n gang kan gaan. Dat betekent dat we ook in dit soort gevallen streng vasthouden aan de regels die we voor het Ervaringen en Diensten-forum hebben opgesteld. In één zin: iedereen die persoonlijke ervaringen heeft en die op een onderbouwde en neutrale manier wil plaatsen, is vrij om dat te doen.

Maar berichten waarin mensen of bedrijven aangevallen worden, waarin irrelevante persoonlijke gegevens openbaar worden gemaakt, waarin verhalen uit tweede hand gedeeld worden of waarin enkel negatief gereageerd wordt door mensen die niet zelf betrokken zijn, zullen worden verwijderd. Meer over de regels die op het ED forum gelden, vind je hier: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten Als je vragen hebt die over deze post gaan, kun je daarover een topic openen op forumzaken.