Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 17:41

Bedankt, ga daar ook nog eens naar kijken! :)

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 19:04

We hadden er al contact over gehad Rais, maar jouw stal ziet er toch ook wel errug goed uit!
Hoeveel pensionplekken hebben ze daar in totaal?

Ik vind het eigenlijk iets te ver van mijn huis, maar misschien geeft de routekaart wel een langere route aan... (ik moet vanuit Nijmegen zuid komen, aan de rand met Wijchen)

Rais

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: GROESBEEK

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 22:07

Totaal 36 pensionstallen maar daar staan ook paarden van de eigenaresse zelf bij. Voor de hoeveelheid stallen/paarden lopen er vrij weinig mensen rond.

Ik rij ook vanuit Nijmegen, Hazenkamp, rij er 20 minuutjes op (met de auto). Je kan natuurlijk altijd kijken of het wat voor je is, qua ligging, afstand, sfeer e.d.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:24

Ok, goed om te horen Rais, ik ga er gewoon eens kennismaken om even een goede indruk te krijgen!

Rais

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: GROESBEEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:39

Ik hoorde van de staleigenaresse dat er iemand is wezen kijken vandaag. Ik weet alleen niet of dat iemand van hier is geweest.....

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 10:20

Ja, dat was ik :)
Ik ben bij vijf stallen wezen kijken, maar helaas geen echte klik met een bepaalde stal gevoeld. Balen!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 11:41

Weet iemand iets over de Bullenkamp trouwens?

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:35

Bullenkamp is lekker kleinschalig, paarden komen geloof ik veel buiten (ergens eens gelezen dat er een groepje 24/7 buiten stond weet niet of dit nu nog mogelijk is). Je zit niet direct aan het 'grote' bos, daarvoor moet je toch wel de weg over, maar Hatertse vennen zijn sowieso opgedeeld door wegen dus oversteken zal je vaker moeten als je echt een langere rit wilt maken.

Weet verder niet hoe de faciliteiten e.d. zijn en wat de service inhoudt. Geloof dat er wel voornamelijk recreatieruiters staan.

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:36

Ik sta op de Bullekamp en vind het een fijne stal. :) De sfeer is erg relaxed, voornamelijk recreatieruiters. Ruiterpaden beginnen direct vanaf het terrein, verder zijn er 2 buitenbakken en een paddock met longeercirkel. Er is ook een binnenbak maar die is erg klein, niet heel erg geschikt om in te rijden. Zomers wordt er altijd een cross/springweide aangelegd. Prijzen liggen, afhankelijk van paard/pony en binnen/buitenstal. tussen de 190 en 230 euro p/m. Zomers kun je kiezen tussen 24/7 weide of 's nachts op stal, in de winter staan alle paarden 's nachts op stal.

Edit: het is trouwens een volpension.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 19:08

Ok, bedankt voor jullie reacties!
Hoe is de buitenbak en hoe is de staat van de stallen? Kunnen de paarden elkaar zien/snuffelen bijvoorbeeld?

melkeasy
Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:28

Ik ben vandaag bij stoeterij Sommers geweest, en ik ben hier erg positief over, nette stal en ik vind ook dat er gewoon een fijne sfeer is! en een nette prijs voor wat je krijgt, @ Britt verder nog steeds niks wat je aan gesproken heeft? al bij diervoort gekeken?

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:36

Britt, van de twee buitenbakken is er één redelijk zwaar, de ander gaat wel. Er wordt wel veel gedaan om ze goed te houden, ze worden een aantal keer per week gesleept en in de zomer gaan de sproeiers aan zodat het zand niet te rul wordt.

De binnenboxen zijn erg ruim en licht, er zitten tralies maar de paarden kunnen door de tralies heen wel met elkaar snuffelen. De buitenboxen zijn wat kleiner, worden ook voornamelijk verhuurd als ponyboxen. Ook hier tralies bij de wanden, maar niet bij de boxdeur (in tegenstelling tot de binnenboxen), dus de paarden kunnen ook over de deur hangen en snuffelen.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 19:39

@Melkeasy: ja, ben bij de Diervoort geweest, erg positief over, tot ik de binnenbak zag... staat vol voertuigen en hooi en dit blijft ook zo. Betekent dus dat je maar een klein gedeelte van de bak kunt benutten om te rijden. Erg jammer.

Rider, dank voor je informatie!

melkeasy
Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:49

Oh dat is wel erg k*t! Dat was toen ook zo maar dat was eens in de zoveel tijd, nooit heel erg last van gehad maar als dat zo blijft is het idd klote! en vond je Sommers niks?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:05

Ja, heel jammer, anders had ik denk ik wel voor de Diervoort gekozen. Sommers sprak me onvoldoende aan en is toch nog een behoorlijk eindje rijden voor me.

melkeasy
Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:07

Ja idd erg jammers.. ja dan moet je het ook gewoon niet doen, Misschien kijken bij Hennie arts? SE stables?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:12

Henny Arts ben ik ook geweest. Ik vond het een beetje een zooitje eerlijk gezegd. Of misschien sta ik nu gewoon heel erg luxe, geen idee. SE Stables heeft regels omtrent binnen-buitenzetten en beperkte openingstijden. Ook verplichte entingen e.d. Spreekt me niet aan.

Ik wil nog wel op de Flierenberg gaan kijken. Hebben geen binnenbak, maar hoor er wel goede verhalen over.

melkeasy
Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:17

Oke, ja en henny arts vond ik de stallen ook erg klein en laag, Oke ja ik probeer maar met je mee te denken, Flierenberg weet ik eerlijk gezegd niks van, maar op foto's ziet het er netjes uit! En stal lagewald?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:26

Lagewald en de Brandenburgh zijn beide prima, maar vind ik weer net iets te ver van mijn huis en bovendien uitrijden naar de bossen ook ongeveer een kwartier stappen. Ik weet dat ik kritisch ben :+

melkeasy
Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:34

Haha, maar kritisch vind ik juist een plus punt hoor haha! Logisch dat je het beste voor jou en je paard wilt. Ik weet verder geen stalling waar ik je het een en ander kan vertellen, ik vind de stalling minimaal in de buurt van Nijmegen :O , het enigste wat je kan doen is kijken wat er is en langs gaan om te kijken!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:39

Klopt en daar ben ik dus nu wel mee bezig. Op de Flierenberg is een wachtlijst, dus dat is wel balen, want het verloop is niet groot. Ik vind het aanbod in de omgeving ook minimaal. Veel stallen, maar weinig kwaliteit. Natuurlijk is er overal wel wat, maar ik ben soms echt geschrokken van wat ik zag en ging dan met een soort verbijsterd gevoel naar huis, hah!
Het zal vast wel goed komen, maar het zal mij benieuwen waar ik terecht kom.

melkeasy
Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:43

Ja snap ik haha, en ik vind altijd met echt twijfel gevoel moet je het niet doen. Ja precies ik zat laatst ook in die dilemma maar ik denk dat Sommers het meest in de buurt komt kwa prijs en kwaliteit, maar het is wel een eindje rijden zeg! Als ik nog iets weet over een stalling dan zal ik wel weer even berichten haha,

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:45

Ja, op mijn bezichtigingslijstje staat ook nog stal Formidabel trouwens!

melkeasy
Berichten: 65
Geregistreerd: 22-07-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:53

Oh ja daar heb ik ook wellus iets over gehoord, wel wat positieve verhalen en het voldoet op zich aan je eisen, dat wordt weer een kijkje nemen haha

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:59

Ja, maar wel prijzig en ik hoorde dat je er geen eigen instructie mag laten komen. Tja..
Maar wel de moeite waard om te gaan kijken denk ik.