Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:33

De Bullenkamp is een van de weinige stallen waar ik ietwat bekend mee ben. Ik begrijp dat dit toch een voornamelijk recreatieve stal is? Ik ben zelf wel fanatiek met wedstrijden, en vind het wel leuk als dat op een stal ook het geval is. Ik wil mn paard 's nachts ook zeker op stal hebben.

Maar zal zeker de website nog eens bekijken.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:43

Klopt. Heb er zelf nooit gestaan, maar kom er regelmatig omdat vrienden van mij er staan. Is toch wat meer buitenritten en zo, al is er wel een omslag gaande richting de klassieke dressuur. Er zijn wel ruiters die wedstrijden rijden trouwens, maar dan meer WE dan dressuur :P

Als je een stal wil die wat wedstrijdgerichter is zou je SE Stables kunnen proberen. Dat is een western en dressuurstal. Paarden komen in groepen buiten en staan op een dikke laag stro. Hele gezellige en ongedwongen sfeer toen ik er nog stond. Ik denk niet dat dat veranderd is.

Mijn bijrijdpaard staat bij Hennie Arts, ook veel ruiters die wedstrijden rijden. Alleen weet ik niet of daar nu een plek vrij is. Paarden komen de hele dag buiten, maar niet in groepen. Ze kunnen wel neuzen en kroelen over het draad.

Deze 3 stallen zijn alledrie bij elkaar in de buurt trouwens en je hebt dan de hatertse vennen als uitrijgebied :)

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:51

Dank, SE was ik idd ook al tegen gekomen. Is er van die Hennie arts een website? Die kan ik nergens vinden. Hatertse Vennen reed ik vroeger als kind al rond <3
(ik kom na 15 jaar Groningen terug naar Nijmegen)

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:57

Voor zover ik weet heeft hij geen website. Maar ik ben woensdag weer op stal, als ik hem zie kan ik vragen of er een stal vrij is?

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:09

Het zou fijn zijn als ik even zou kunnen bellen iig. Ik zoek nog niet per direct, startdatum bij mijn nieuwe baan moet nog bepaald worden. Ik hoop ergens in september/ begin oktober over te kunnen.
Ik heb nogal wat wensen/ vragen, dus als je wilt vragen of ik mag bellen, en mij een telefoonnummer kan geven, dan heel graag! Heb jij misschien een foto waar weideomheining op staat?

edit: alhoewel, mijn paard accepteert alleen staan erg slecht, wil hem echt bij anderen hebben, anders regelt hij dat zelf... (ongeacht draad of welke omheining dan ook...)

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:33

Bullekamp is inderdaad vooral recreatief. Er zijn wel wat wedstrijdruiters, maar niet heel veel. Er is inderdaad wel een interesse in klassieke dressuur en WE. Daarin zijn ook af en toe clinics.

De paarden staan buiten in groepsverband.
Aantal opties, zomers 24/7 of s nachts binnen. In de winter gaan alle paarden s nachts op stal.

Er wordt goed gekeken naar samenstelling wat helpt om de groepen stabiel te houden en er wordt meermaals per dag gevoerd. Zou een uitkomst kunnen zijn als je paard zo'n uitbreker is. Één van mijn paarden is een soort Houdini en dit is de enige stal waar hij braaf achter het hek bleef.

Er zijn twee buitenbakken, longeer cirkel en een kleine binnenbak (vrij zware bodem).

Er is momenteel een stal vrij.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:37

Bullekamp klinkt op zich heel prima. Zusje van mijn zwager staat er, die heb ik ook net geappt... Denk dat ik er toch maar even moet gaan kijken :)

weer een edit: ik zag op een filmpje dat de paarden los zelf naar de wei rennen? Gaat dit altijd zo? Daar heb ik wel moeite mee...

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 16:44

Ligt aan het paard. Sommige mogen zelf naar stal lopen, andere gaan gewoon aan het halster mee.

Edit: oh op het filmpje is als ze voor het eerst op de zomerwei gaan. Dan zetten ze een pad af en laten de paarden idd zelf van de ene naar de andere wei lopen.

cashlee

Berichten: 472
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Wijchen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 07:20

Stal bull is bezig met verbouwen en krijgen vanaf plusminus najaar daardoor stallen vrij. Verschillende keuzes uit paard op stal en in de wei of paard in kuddeverband. Ook andere opties vaak mogelijk. Zij zitten aan de heumenseweg, net voor Hennie arts. Ik sta hier zelf met mijn paard.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:50

Heeft stal Bull ook een website? Met google kom ik alleen bij een varkenshouder uit :')

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 17:13

Oh Lon, ik had nog even nagevraagd of Hennie Arts nog plekken had, maar die zit helemaal vol en ziet het ook niet gebeuren dat er in de nabije toekomst een plek vrij komt.

Doppers
Berichten: 467
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:54


Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:32

Daar ga ik zaterdag even kijken :)

Doppers
Berichten: 467
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:38

Succes!

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:41

Dank! Heeft iemand ervaring met stal Swanenberg in Schaijk? Ziet er super luxe uit, maar op de website staat geen informatie...


edit: of met Manege de Veluw in Ewijk?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:57

Wij rijden met de studennvereniging bij manege de Veluw (Ja, ik kom op veel stallen :') ). Ik kan alleen als lesklant spreken, maar ik moet zeggen dat ik de eigenaresse echt een hele toffe vrouw vind. Je hebt ook 2 binnenbakken. Eentje is 20x40, de ander zal zo'n 20x70 zijn. Die laatste bak is laatst ook helemaal vernieuwd en vergroot. Verder is er nog een buitenbak. Volgens mij gebruiken ze 1 bak voor de lessen, waardoor er eigenlijk altijd plek is in de andere bak. Het is wel een manege, dus daar moet je wel mee om kunnen gaan.

Lon83

Berichten: 801
Geregistreerd: 01-02-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:27

Ik heb een stal gekozen! Dacht dat het leuk zou zijn om hier ook even te laten weten. Het wordt De Heumstede in Hernen, de eventingstal van Rob Janssen. Ik heb als klein meisje bij hem leren rijden (toen nog op zijn vorige locatie/ manege), dus erg grappig dat ik nu weer bij hem terecht kom. Hij heeft zelfs hengsten in zijn weilanden staan, dus daar heb ik vertrouwen in. Verder prima binnenbak, mooie stallen, geweldige zandpaddocks voor de winter en hele mooie uitrij-mogelijkheden. Dat er ook nog een vet cross-parcours staat, nemen we op de koop toe :D Wellicht een carrièreswitch voor mijn dressuurpaardje...

Tien_4
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-01-16

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 19:22

Even ter oriëntatie:
Is er vraag naar pensionstalling in Overasselt? Met uitrijmogelijkheden op de hatertse vennen en de dijk.
Binnenbak 20x40, buitenbak 20x60,longeercirkel, stapmolen,weilanden en paddock behoren tot de faciliteiten.
Ik ben benieuwd :)

xGuusjeee
Berichten: 3
Geregistreerd: 19-05-16
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:06

Weet iemand hoeveel het precies kost om je pony te stallen bij manege de veluw in ewijk?

Friesmeisjee

Berichten: 81
Geregistreerd: 25-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:04

Ik weet niet of je nog opzoek bent, maar manege de drie linden is echt een super fijne pensionstal. het is in het dorpje zeeland. ze hebben 2 binnenbakken, 1 buitenbak, paddocks, een springwei en liggen op misschien 500 meter van het bos af.

Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:00

Ik heb gegoogled en de adressen hier bekeken, maar zie niks wat helemaal matcht met mijn eisen. Kan zijn dat ik ergens op moet toegeven maar misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien.

Ik zoek stalling rond 15km van Nijmegen.
- Belangrijkste weidegang of afgewisseld met paddocks (+-8u pd)
- Ruime frisse lichte stallen.
- Locatie dichtbij bos/iets anders
- Binnenbak of bijvoorbeeld stal gelegen naast een rijverenigingshal. En deze niet volgepland is met groepslessen.
- Ook fijn als er overdag wat toezicht is.

Mag volpension zijn, mesten en voerdiensten ook geen probleem, maar ik wil geen verplichting om iedere dag aanwezig te moeten zijn.

WiskyBokjes
Berichten: 9755
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 20:33


Arienette
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 03:24

WiskyBokjes schreef:
Misschien is Stal Utopia in Overasselt iets voor jou Arienette?
https://www.facebook.com/UtopiaOverasselt/?fref=ts


Die heb ik weleens op marktplaats zien staan, dus staan op mijn lijstje. Op heel veel punten heel goed. Maar wel behoorlijk eind van het bos. De stallen rond het vennengebied ken ik wel redelijk, ik denk dat er richting groesbeek wel iets moet zijn wat ik nog niet ken :D

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 19:59

Ik ben bij die stal langsgeweest maar vond het zelf geen porem. :n
Geen echte ruimte voor een zadelkast, geen poetsplaats.
2 "stallen" waren in een hoekje weggefrot door een smal soort gangetje met zeer weinig licht. Op het erf zelf stonden allerlei auto's, er lag een hoop met allerlei scherp puin en ik heb spijkers of dergelijke op de grond zien liggen.

Daarnaast is het zeker 20 minuten stappen naar de Vennen.

Gonzalez

Berichten: 18
Geregistreerd: 04-03-05
Woonplaats: Gennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 16:55

Hoi allemaal,
Misschien kunnen jullie mij helpen (het is een oud topic, maar ik dacht ik probeer het gewoon! :o )
Ik ben op zoek naar een leuke stal in de omgeving van Gennep e.o. (max. 15 - 20 km). We rijden alleen recreatief, dus een binnenbak heeft er niet te zijn een buitenbak zou fijn zijn. Wel vind ik het erg belangrijk dat mijn paard in groepsverband in de wei staat (zomer en winter) en dat we buiten kunnen rijden (niet teveel km langs de weg).
Ook zou ik het fijn vinden als de paarden binnen/buiten gezet worden, gevoerd en gemest worden.
Omdat ik niet uit deze regio kom zijn alle tips welkom!